Inlägg från: Sussolita |Visa alla inlägg
  • Sussolita

Januaribebis 2012

Hej!

Ställer mig i ledet som kräftälskare
    Var och fiskade kräftor för första gången i mitt liv uppe i Norrland hos mor& far nu i Juli.
    Och dagen efter blev det sedvanlig kräftskiva å sååååå gott det var :)
    Men äter som några andra skrivit bara stjärtar och klorna nu.
    Men snart vankas det kräftskiva här hemma med Havskräftor å aioli. MUMMA!!!

Är det någon mer än jag som sover dåligt nu för tiden?
    Jag somnar runt åtta nio på kvällen och sen vaknar jag minst 2 ggr per natt :(
    Som i natt vaknade jag vid två och fick ligga å filura säker 20 min innan
    jag lyckades somna om. Vaknade igen vid 4 av en mardrömm(får det varje natt nu :()
    var tvungen att gå på toa å sen tog det säkert 45 min innan jag lyckades slumra
    den sista timman innan klockan ringde. Tycker det är himla jobbigt faktiskt :-P

Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Sussolita

åhh har blivit nojjig nu igen   Känner fortfarande inte bebis i v20 (19+1) idag. Vet att jag har moderkakan i framvägg och att det oftast tar lte längre tid innan men känner nått då, men nu börjar jag bli orolig Och när man läser om er ala andra som känner varje dag blir jag mer och mer ledsen ver att jag/vi inte gör det. Och då kommer de dåliga tankarna som ett brev på posten, lever bebis fortfarande? Är det nåt som är fel? *suck*

ledsen, men känner mig jätte gnällig och orolig...    

• Sussolita
    minjalin skrev 2011-08-14 12:25:03 följande:
    Förstår om du blir orolig men vet du om att du har moderkakan i framvägg så behöver du nog inte oroa dig ska du se :) Är ju många som inte känner förrän långt efter v 20 när de har moderkakan i framvägg. Har du vart på rul än? :)

Jo det är ju inte alls ovanligt att man inte kännt ännu, speciellt inte om man är förstagångsgravid men ändå spökar dessa tankar i mitt huvud   Jo RUL har vvarit på för strax över en vecka sedan å då såg allt super bra ut, on hade absolt ingenting att anmärka på  Det gr oxå att jag blir arg på mig själv som  inte bara kan slappna av och nkuta utav att vara gravid Åhhh känner mig så himla jobbig... 
  • Sussolita
    minjalin skrev 2011-08-14 12:35:44 följande:
    Jo men det klart att man vill känna så man får bekräftelse på att allt är bra. Men försök att släppa oron. Oftast är det lättast att känna när man ligger helt stilla på rygg så tänk på att ligga på rygg när du exempelvis ligger och kollar på tv så ska du se att snart får du också känna små buffar. Jag känner massor med sparkar (men jag är andragångsföderska) och är i v 18+4 idag, men har inte vart på rul än så är skitnojig att det kommer visa nåt jätteallvarligt så man måste avbryta grav. Längtar tills det är över så man förhoppningsvis kan slappna av och njuta istället :p Så alla har vi nog våra nojor :)
    Okej, får nog testa liggande ställning mest hela dagarna  så man kankse känner bebben snart
     Jag tror/hoppas och håller alla tummar och tår för att din lill* i magen mår prima När är det dags för RUL då?

Haha ja nojjor har man gott om... :-P
  • Sussolita
    VRVL skrev 2011-08-14 15:36:01 följande:
    jag är i vecka 18 och känner inget heller. Detta är femte barnet och jag har ALDRIG känt nåt innan vecka 24-25 med dom andra barnen. Så du kan nog lugna ner dig!
    Det var nog det bästa jag hört på länge, känns bra att man inte är ensam om att känna lill* "sent"  
  • Sussolita
    minjalin skrev 2011-08-15 10:01:38 följande:
    Hehe, precis ;)

Tack så mycket. Jag har rul på fredag. 
    Nice inte många dagar kvar nu då
  • Sussolita
    LillaEko skrev 2011-08-15 10:22:24 följande:
    Allt såg bra ut. En pigg krabat :)
    GRATTIS!!!
  • Sussolita

minneli - beklagar förlusten av Er dotter. Mina tankar finns hos Er och hoppas att Ayla snart får en syster/bror!

• Sussolita
    Pebbles82 skrev 2011-08-17 22:39:33 följande:
    Så skööönt! Eller ja, jag önskar ju att vi båda fick känna såklart. Men jag börjar misströsta lite när "alla" andra får bebisbuffar!  
    och Misssally  MIsströsta inte! jag har "klagat" på det samma och nojjat som tusan men så i Tisdags kom första buffen och igår var det fullt ös på bebis i magen så till och med pappa kände  Och är i v 20 (19+5) idag Och det är så himla sdkönt att känna nu, så det kommer till Er med,

den som väntar på nått gott...
  • Sussolita
    Sussolita skrev 2011-08-18 08:25:06 följande:
    och Misssally  MIsströsta inte! jag har "klagat" på det samma och nojjat som tusan men så i Tisdags kom första buffen och igår var det fullt ös på bebis i magen så till och med pappa kände  Och är i v 20 (19+5) idag Och det är så himla sdkönt att känna nu, så det kommer till Er med,

den som väntar på nått gott...
    Såg att det även var fler så jag skcikar lite hopp till alla! Och ber vår bebis säga till Era bebisar att börja ge sig till känna

Jag jobbar som markadsföring/media säljare, planerar väl att jobba fram till jul om allt går som det ska
  • Sussolita
    Carolaj83 skrev 2011-08-18 08:47:11 följande:
    hade oxå tänkt jobba fram till jul men känner redan nu att det är omöjligt, står hela dagarna o de funkar inte med fogarna så jag ska söka grav peng från mitten av nov, blev beviljad med mina 2 andra så de vore väl märkligt om dom nekar denna gång, men man vet ju aldrig
    åhh, jo det kan jag förstå då. Jag har höj och sänkbart bord här på jobbet så kan skifta mellan att sitta och stå om det skulle behövas. Men sen ska man väl inte ropa hej innan man kommit över bäcken har jag hört, det kan ju faktiskt hända ganska mycket på resterande va 19 veckor :-P
  • Sussolita

Jag var på hälsosamtal i v 6
    inskrivning v11
    RUL v15
    RUL v18
    och nu ska jag inte in innan v25
    Så det är nog normalt tror jag

• Sussolita

Hej!

Vi har haft en lugn helg, orkar inget annat om jag ska vara ärlig
    Men nu känner jag äntligen bebis varje dag, och jag som var så orolig innan, haha! :-P

Eftersom vi gått över halvvägs (v21) har vi börjat kika på vagn.
    Och hittade en Emmaljunga citycross med citykorg och separat sittdel för bara 1700 igår!!
    Såå det slutade med att vi åkte och kollade på den igår och kunde inte motstå den
    när den var såååå fin! Så nu är vagnen redan hemma :-O Vi som inte tänkt oss det så tidigt men men, nu är det klart iaf

Kramar

• Sussolita

Hej!
    Har inte skrivit nått på länge men har varit inne och hållt mig uppdaterad nästan varje dag.

Är nu i v 36 35+6
    Var hos Bm senast i måndags
    blodtryck och urin kanon
    HB 133
    SF mått 35-36cm
    Hjärtslag mellan 144-150slag/minHjärta

Var även på UL/TUL igår. Då BM inte har kunnat avgöra om bebis ligger med huvudet uppe eller nere.
    Men huvudet ligger neråt *phjuu*
    Dem mätte även bebis och uppskattade vikten till ca3100gr IGÅR... :O så ligger på +17% ungefär.

Nu till mitt problem... Jag har inte kännt av några direkta sammandragningar eller förvärkar alls.
    Men... Igår kväll började jag få hemsk "mensvärk" har knappt kunnat sova och den har bara blivit värre nu idag, ilar ner mellan benen och ut över låren och magen. Magen är också STEN HÅRD, blir lite orolig, någon som vet vad det kan vara?

Kramar!

Svar på tråden Januaribebis 2012