Januaribebis 2012
Varför fick du ny tid om du "bara" blev flyttad en vecka. Rul brukar väl göras vecka 18-20 någongång.
Jag har en 3-åring själv på dagis och nojjar över de sjukdommar hon kommer dra hem.
Däremot tycker jag det är självklart att besökare som är förkylda stannar hemma den första tiden.
Är inte babyproffsens, babybox, och babyland samma sida i slutändan.
Jag går in på det olika sidorna och hamnar alltid på babybox tillslut.
Jag tror inte du behöver oroa dig än. 6kg eller vad du gått upp hittills är inte extremt mycket. Jag tycker det verkar gå i faser hur mycket man går upp. Däremot så är det ju bra att hålla ordning på vikten och forstätter du i samma tempo så kanske du ska kolla upp det.
Havandeskapsförgiftnng som någon skrev om brukar väl oftast komma mer på slutet av graviditeten. Dessutom brukar det nog vara ganska synligt att man svullnar och drar på sig mycket vatten i ben och fötter.
Mår du bra, så tror jag absolut inte du behöver oroa dig. Men det är ju alltid bra att läsa på lite om symton på grav-diabetes och havandeskapsförgiftning.
Rara. Jag tycker också du ska be att få prata med någon.
Allas graviditeter är olika. Dels har man olika mycket problem och problem med olika saker. På det upplever man ångest, smärta osv olika. Och på det har man sina egna förväntningar och tidigare upplevelser.
Behöver du prata med någon, gör det. Det är ju försäkringskassan som envisas med att graviditet inte är en sjukdom, men även de har behövt ändra ståndpunkt de senaste åren. Graviditet är ingen sjukdom, men de symtom man får är faktiskt det. Ingen väljer sina komplikationer.
Ingen skulle ifrågasätta någon som har migrän men att de faktiskt klarade av att fungera normalt när de hade huvudvärk senast.
Åååååååh, bara för att förra graviditeten var toppen ska denna komma med allt?
Var hos BM idag. Är i vecka 26+0. Först tog hon blodprover och mitt HB har sjunkit, trots Niferex (som jag bara tagit ett par ggr i veckan men ändå) så nu ligger jag på 110 (Har dessutom låg järndepå). Mitt blodsocker låg på 6,7. Hade till frukost ätit scones och då även marmelad men inget annat sött på hela dagen. Och lunchen bestod av bruchcetta med vitlöksbröd och vatten. Till det så har jag visst äggvita i urinen och 1 i socker i urinen (kan så klart ha samband med det lite höga blodsockret som KAN ha berott på marmeladen till frukost). Dessutom ligger jag lite i överkant när det gäller måttet på livmodern = risk för en stor bebis.
Sammanfattningsvis KAN allt bara ha varit tillfälligheter men det KAN betyda: graviditetsdiabetes, havandeskapsförgiftning och en stor bebis. Orkar inte :(
Ska lämna in nytt urinprov om ett par dgr.
Platt huvud i liten omfattning är ingen fara. I liten större utsträckning så kan det påverka huvudformen. Vi hade vår 1:a barn sovande i en sidokudde ( en kudde som gör att de ligger på sidan och inte kan falla varken frammåt eller bakåt) då BVC tyckte att bakhuvudet började bli platt.
Ett bra sätt att motverka platt bakhuvud är också att ha barnen på mage när de är vakn (är dessutom nyttigt för hålla-huvudet träning)