• annanoa

Januaribebis 2012

Carolaj83:
    Ja lite eller kanske mest innan plusset visade sig. Jag har skrivit ner vilka namn jag gillar allt eftersom.
    Det jobbiga är att min pojkvän jobbar inom skolan å så fort jag kommer med ett förslag så säger han, näää men det heter hon osv :)

Vi kommer att ha svårt att komma överens.. Sen tycker jag att pojknamn är såå svårt..

Ni då?

• annanoa

Vi blir inte heller erbjudna nåt innan man kan välja att göra kub så vi ska göra ett tidigt ul privat hos liljeholmsbarnmorskorna på torsdag, ska bli så spännande :)

• annanoa

Känner lite likadant, får man må såhär bra?!

Ska också på tidigt ul imorgon, är jättenervös men samtidigt så känns det bättre att "ta tjuren vid hornen" å se hur det står till. Är det illa så måste det ju vara bättre att få veta det tidigare eller hur? I alla fall så försöker jag intala mig själv det här hemma idag :)

• annanoa

Å där kom den!
    Vaknade tidigt i morse riktigt tok yr å var tvungen att springa till badrummet å kräkas, lyckades somna om men efter en timme var det dags igen.
    Nu ligger jag blixtstilla i sängen men illamåendet är inte att leka med..
    Tur jag är ledig idag men jag har en sjuk hund med hotspots som jag behöver ta hand om men just nu funkar det inte.
    Vad hände :)

• annanoa

Åå ni pratar barnvagnar, jag tror vi kommer att beställa efter RUL i mitten/slutet på augusti å för vår del blir det en bugaboo :)

• annanoa
    Carolaj83 skrev 2011-06-13 21:27:17 följande:

kommer köpa vagn direkt efter vårt ul runt vecka 18-20...

har ni några roliga semester planer???

jag och familjen åker till legoland om 2 veckor kommer vara borta 4 dagar, sen har vi 3 veckor till i aug och 5 dagar runt vår bröllopsdag i sept(tänkte unna oss barnfri weekend)

För oss blir det Öland, Gotland å så lite i skärgårn härhemma i Stockholm

Å så en tripp till Barcelona i september måste jag hinna med :)

• annanoa

Det här med kombi å duo är jag inte alls hemma med, vad är skillnaden?

Jag tror inte att vi kommer beställa via nätet utan köpa i butik, man vill ju provköra. Även om jag provkört väninnans å jag älskar den!

• annanoa

Liten, smidig å lättkörd, ett måste för oss. Det enda negativa är väl priset :(

• annanoa

Vi har nog flera butiker här i Sthlm som säljer :)
    Var bor du? Går säkert att googla återförsäljare nära er :)

Ja men precis så resonerar jag också, att man förhoppningsvis får syskon sen annars brukar de ha ett väldigt bra andrahandsvärde :)

• annanoa

Precis varit på provtagning å läkarbesök å döm om min förvåning när läkaren frågade om jag ville göra vul eftersom jag mår så bra :)

Åååå lillisen rörde sig för fullt å jag är så himla glad, hon gjorde min dag!
    Synd att inte pappan var med dock..

• annanoa

Jag går på mama Mia i stan å jag har inte hört nåt om att de har ul som standard.. Konstigt att de inte sagt nåt

• annanoa

Paet:
    Jag är supernöjd med mama Mia, både med min barnmorska å läkaren jag träffade idag, supergulliga! :)
    Var går du?

• annanoa

Aha då förstår jag :)
    Har även hört mycket gott om ultraljudsbarnmorskorna i liljeholmen :)

• annanoa

Paet:
    Oj det vet jag inte men om du bokat så vet de ju i vilken vecka du är i å annars borde de ju sagt nåt :)

• annanoa

Jag är jätteglad att vi har kub ul nästa tisdag, hade nog blivit tokig annars, som ni söger, man vill ju veta att allt står rätt till..

Svar på tråden Januaribebis 2012