• Yrla

Januaribebis 2012

Jag har upptäckt något som jag tycker är både jobbigt och läskigt och måste fråga om det är någon av er som upplevt samma sak eller kan tala om för mig vad det är.

När jag går upp på morgonen så sticker det i hela benen och fötterna och jag blir alldeles blåfläckig. Samma sak händer om jag till exempel duschar väldigt varmt, då kan man sen när jag går ur duschen att jag är alldeles blå om precis hela benen. Och det kliar något fruktansvärt. Ungefär som det gör när foten har somnat.

• Yrla
    ccecy skrev 2011-12-01 15:46:43 följande:
    har nog inte upplevt samma sak, dock märker jag att sitter jag lite konstigt över huvudtaget med benen t.ex. en kortkort stund med dom korsade så somnar dom, hela benen det är läskigt.   Men du kan ju ringa BM och fråga henne, så det inte är blodpropp av något slag, vet inte hur dom uttrycker sig, men de är de som kommer upp i mitt huvud, fast jag vet ju inget om sånt så. men jag skulle nog ringa och fråga av rådgivningen
    jag åkte in sent en kväll för ett tag sedan då det var exakt så fast bara på ena benet, men när vi kom dit så hade det ju försvunnit så dom kunde tyvärr  inte ge mig någon vettig förklaring. :( tycker det är jättejobbigt men samtidigt försvinner det ju efter en stund så det är antagligen inget att oroa sig för :( Usch, förstår att du tycker det är läskigt, jag avskyr när foten eller något somnar så det måste vara jättejobbigt när det är hela benen! har du mycket vätska i benen?
  • Yrla
    ccecy skrev 2011-12-01 15:54:29 följande:
    Yrla - vet inte om det är något i stil med det här ? www.familjeliv.se/Forum-2-115/m42334089.html dock står där inget om vad de skulle kunna vara riktigt till 100
    mycket möjligt att det är samma sak, men åderbråck är det dom verkar ha diskuterat där och det tror jag inte att det är. eller jag vet faktiskt inte. hmm:S tror nog jag får ringa imorgon ändå... :(
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-01 19:49:39 följande:
    Ja jag gjorde det alldeles nyss! Då låg bebisen på nått jättekonstigt sätt! Min navel sjönk in för att han inte låg i mitten av magen alls! Såg jätteroligt ut!! ha ha! Ska prova ikväll när jag gått å lagt mig

Aj aj!! Ja fy det lät riktigt ont!! Min fick för sig att sparka på mitt vänstra revben förut.. kunde knappt röra på mig då! urschabusha!
    Haha åh vad skoj det måste ha sett ut :P

Ja dom verkar då hitta dom ömmaste punkterna, det ska gudarna vet :P

När är du beräknad ?
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-01 21:40:51 följande:
    Oh ja!! Satt bara och undrade vad som hände där Tungan ute Men fick tilbaka honom genom att luta åt andra hållet. Kändes som jag fick tag i honom när han låg sådär! Jätteläskigt!

Gud ja de är experter på att veta det ju ha ha

27/1, du då?
    Haha gud vad läskigt!!
    Ja det kan man då verkligen säga. Min bebbe har ju hittat nerven ner i urinröret som han ligger och myser med också! Fy tusiken vad det är obehagligt.

8/1.
    Vet ni vad det är som ligger där inne och myser? :)
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-02 11:22:49 följande:
    Haha ja det såg helskumt ut! Gaah glömde prova det där du beskrev med magmusklerna. Återkommer när jag gjort det *fniss*. Ja men eller hur!! Det är som man blir panikkissnödig för några sekunder ha ha.

Japp det är en liten pojk Vet ni vad ni väntar?
    Haha tro mig du hinner :P Ja du får återkomma då :P
    Ja verkligen, det är som ett litet nyp och sen är det maraton till toaletten :P Men när man väl kommer dit så är det bara någon droppe :D

Samma här, det är en liten pojk.
    Några bra namn till er lille än?
  • Yrla

Hmm, en liten fråga. När "släpper" den där omtalade slemproppen?:S Det plumsade nämligen till i toaletten när jag kissade alldeles nyss (sorry om det blev lite intimt men gubben tjatar på att vi ska ringa FL och jag tycker det är onödigt)

• Yrla
    roxylady skrev 2011-12-02 22:06:29 följande:
    Kom inte ihåg faktiskt.. har inte läst BD sedan 2009. Så det vore ju kul å kolla upp det faktiskt :)

Sant så sant! Ska bli intressant alltihopa! Om man är en snabb eller seg föderska så att säga ;) Har du anteckningar sedan förra gången? Jag ångrar att jag inte tagit så mkt sådant förutom att ha skrivit här ungefär..

Ja det hade varit superskönt! Satt nyss och knappt visste hur jag skulle göra för att kunna få ned mer luft i lungorna :(
    Ryggraden går av :P Bara om man får lägga sig i lite :D
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-03 00:23:12 följande:
    Yrla: i filmen ja. Men gör den verkligen den i boken med? Har lite dåligt minne:)
    Jo då det är i boken med. Hon sitter i soffan med den där äckliga muggen och bestämmer sig för att gå på toaletten, så när hon får hjälp upp så råkar hon välta muggen och säger oj vad klantig av mig (eller liknande) och sen hör man ett knak och sen skriker alla rätt ut och säger att ryggraden gick av. (vet inte riktigt vad dom säger men du hänger med antar jag xD)

Ohu, men bebis ska ju inte komma än :S Ser man proppen tydligt eller kan den vara som vätska? För jag hörde bara ett plopp och såg att det var något ....oljeliknande i vattnet men inget mer. :S
  • Yrla
    shadowstorm skrev 2011-12-03 00:58:01 följande:
    Min släppte föra veckan. Men jag har ingen bebis här ;) Den återbildas ju också om den släpper för tidigt. Med sonen gick den i delar lite ny och då från vecka 34 och han kom vecka 42 ;P
    Skönt att höra!! *pust* Tack så mycket. Lite mobbing dock av slemproppen och lossna så tidigt och så går du över istället :)
Svar på tråden Januaribebis 2012