• Yrla

Januaribebis 2012

shadowstorm skrev 2011-12-03 01:06:55 följande:
    Ja jag tror du kan känna dig lugn :) Min lossna som sagt föra veckan efter en natt med hemska förvärkar (precis som med sonen) Men inte har det hänt nåt för det haha ;P Om jag inte minns HELT fel från vad jag läste och hörde sen jag vänta min första så återbildas den enda till vecka 37, jag kan som sagt ha fel. var glad du slapp se den ;) Jag såg min uuurk säger jag bara ;P
    Hehe då kan både jag och gubben slappna av :P Usch då :( Förvärkar är fasiken inte att leka med :S När är ni beräknade då ?:) Ända fram till 37 ? *pustar ut ännu mer* HAHAHA, jag kan tänka mig att den inte är jättetrevlig att titta på ^^
  • Yrla
    shadowstorm skrev 2011-12-03 01:06:55 följande:
    Ja jag tror du kan känna dig lugn :) Min lossna som sagt föra veckan efter en natt med hemska förvärkar (precis som med sonen) Men inte har det hänt nåt för det haha ;P Om jag inte minns HELT fel från vad jag läste och hörde sen jag vänta min första så återbildas den enda till vecka 37, jag kan som sagt ha fel. var glad du slapp se den ;) Jag såg min uuurk säger jag bara ;P
    hehe då kan både jag och gubben slappna av :P Usch då :( Förvärkar är fasiken inte att leka med :S När är ni beräknade då ?:) Ända fram till 37 ? *pustar ut ännu mer* HAHAHA, jag kan tänka mig att den inte är jättetrevlig att titta på ^^
  • Yrla

Förbenade dator till att lägga upp dubbelt :@ Morr...

• Yrla
    roxylady skrev 2011-12-02 19:11:31 följande:
    Ja men visst är det frustrerande? Jag får alltid gå runt och känna efter precis innan vi ska åka och handla eller var vi nu ska varje gång så att jag inte går som en gammal kärring för att jag är så pinknödig för de där få dropparna då ha ha!! Värsta är ju att jag får iaf världens sammandragningar bara jag är lite kissnödig.. hua!! Blir du det med??

Åh vad kul!! Vi tror att det blir Charlie. Ni då?
    Jo visst känner jag igen det där ^^ Det jobbiga är att jag har gått omkring och skrytit inför vår bm att jag minsann inte vaknar på nätterna för att gå upp och kissa, men nu har även det dragit igång. Tack och lov bara en gång runt sju, sen kan jag sova en stund till. Men det är inte nådigt när man är så förbenat trött hela tiden :(

Vilket fint namn :D Våran blir en liten Adrian ;)
  • Yrla
    shadowstorm skrev 2011-12-03 01:27:58 följande:
    Jag är beräknad 18 jan själv? :) Ja det tror jag ni kan göra, men som andra skrivit kan det hända men lossnar den tidigare än "vanligt" så brukar det inte behöva innebära bebis än på ett tag ;)
    Jag är beräknad den 8 Januari :) Har haft underliga förvärkar idag. :S Startar uppe vid revbenen och vill liksom inte riktigt släppa, sen spänner det nere i bäcknet :S Busbebis!! :)
  • Yrla
    minjalin skrev 2011-12-03 08:37:31 följande:
    Så bra, då minns jag rätt då :p Slemmisen kan gå flera veckor innan förlossningen startar som andra skrivit :P Min gick när jag kom in till förlossningen och gick på toa. Eller tror det var den i alla fall för det lät som världens plask i toaletten men tarmen tömde sig samtidigt inför förlossningen så det gick inte att se nåt i det bruna vattnet (ledsen för detaljerna) ;) Men min barnmorska på förlossningen trodde det var slemproppen i alla fall. 
    Hehe jo då nog minns du rätt allt :D

Haha tro mig, detaljer är inget jag är rädd för. Ska ju torka bajsrumpa dom kommande åren så man får väl vara lite härdad ^^ Svarar på ditt 3 meters mail antingen snart om jag inte somnar vid datorn annars svarar jag imorgon, har varit hos svärföräldrarna hela dagen, och sedan vidare till storebror med sambo :)
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-03 13:45:07 följande:
    Okej det har jag totalt glömt av. Då är det ju konstigt att hon känner av kejsarsnittet egentligen! Men ja det är ju bara på film Kul med en till "twiheart" här
    Hehe jo jag håller faktiskt med dig. Tycker dessutom att det är märkligt att hon lyckas hålla sig vid medvetande så länge men å andra sidan så har jag ju inte varit med om det själv så xD Jag äääälskar böckerna, filmerna är också bra men inte ens hälften så bra som böckerna. Men så käkar ju jag iof böcker till frukost som min karl brukar säga ^^
  • Yrla
    partouze skrev 2011-12-04 00:27:54 följande:
    Bakom mitt vänstra ben där de böjs har två blodådror blivit jöttesynlig ganska långa . Kan det vara äderbråck? E de i så fall något som försvinner ? :)
    Står dom ut eller är dom bara väldigt synliga?
  • Yrla
    minjalin skrev 2011-12-04 11:30:23 följande:
    Hehe, bajsrumpa är ingenting på när blöjan läckt och bajset läckt upp till skuldrorna på bebis (utan att överdriva xD) Fast tycker inte bebisbajs är så farligt, är värre då när de är 2 år. Luktar väldigt mycket värre då :p Men har inte ont av att byta på mina egna barn. Har liksom klarat att byta diarréblöjor på Leon samtidigt som jag själv vart magsjuk :p Undrade hur det skulle gå med gravillamåendet men det gick det med när jag var tvungen. Var sambon hemma tog han det så klart men när jag var själv hade jag ju inte så mycket till val ;) Men det första bajset som kommer från bebis kan jag vara utan (tur man precis genomgått en förlossning så ens sambo inte kan säga så mycket om några små bajsblöjor) för det bajset är halvt omöjligt att få bort. Är som tjära och bara kletar ut när man torkar :p Hehe, såg att du svarat på det nu men får ta och läsa det och svara senare idag för nu hinner jag inte :p
    Nej jag tror inte att jag heller kommer att störas av det faktiskt :P Men den där tjäran låter som något jag också helst hade skippat xD Hur är det egentligen om man blir magsjuk nu såhär sent i graviditeten? Är det något att oroa sig för? Kom och tänka på det nu när du skrev om magsjuka. :P Hahaha ja nog är det tur allt, då får dom faktiskt ta litegrann ^^
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-04 12:19:20 följande:
    Typiskt >.<
    Du får tänka på hur länge du slapp göra det Jag har varit uppe på toa åtmonstonet en gång per natt sedan v6-7 nånstans. Men i början var det ju bara hormoner som fick mig att kuta på toa. Skönt då får du sova hela natten iaf

Tack! Och detsamma!!
    Yrla skrev 2011-12-04 00:23:41 följande:
    Hehe jo jag håller faktiskt med dig. Tycker dessutom att det är märkligt att hon lyckas hålla sig vid medvetande så länge men å andra sidan så har jag ju inte varit med om det själv så xD Jag äääälskar böckerna, filmerna är också bra men inte ens hälften så bra som böckerna. Men så käkar ju jag iof böcker till frukost som min karl brukar säga ^^
    Ja men eller hur! Något jag tänkte på är i med att bebisen växer så himla snabbt i den sagan så borde ju hon ha världens största bristningar? Eller hur? :P Älskar också böcker men oftast bara i den genren. Ha ha! Det är bra det Önskar jag var mer bokmal också!! Ja böckerna är helt underbara! Har läst BD 3 ggr *fniss*
    Sen vecka 6-7 :O Jag kanske inte ska klaga? xD Bara jag som är lat och tycker att värmen under täcket är trevligare än kylan inne på badrumsgolvet ^^ Hormonerna som gjorde att du gick på toa? Nu tror jag nog inte att jag förstår :)

:) Tack.

HAHA, ja verkligen! Hela hon borde ju vara en enda stor bristning. Jag antar att du har sett filmen? Har du läst hennes andra böcker också? För hon har ju skrivit en hel bokserie till i typ samma genre, har dock inte tagit mig tid att läsa dom :) Hehe, tycker du att 3 ggr är mycket? :P Då kan jag informera dig om att jag har läst BD 11 ggr ^^ Dom andra tillsammans tror jag att jag har läst 20 ggr xD Som sagt, gillar böckerna !:P
Svar på tråden Januaribebis 2012