• Yrla

Januaribebis 2012

Wicky81 Usch vad jobbigt! Helt sjukt att dom la ner moras förlossningsavdelning! Ja det är jätteskönt. Nu sitter vi och väntar på att jouren ska komma och kolla så allt ser bra ut inuti. Avskyr dom där iskalla instrumenten som dom petar upp, USCH! Vi har BF 8 januari. Ni då?

• Yrla

Tack, det kändes helt underbart:) min lilla sömntuta:)

• Yrla

Hm, det där med telefonen verkar inte vara så där väldigt lätt på denna sida, så vi provar såhär istället.

Tack så mycket för omtanken, vi är hemma nu. Bebisen mår bra efter lite koll och sådär. Det tog dock väldigt lång tid innan vi slapp dom där elektroderna eftersom han storsov under hela tiden. Hur mycket barnmorskan än knuffade på honom så ville han liksom inte riktigt. Sen drack jag lite sött och då vaknade han en stund. Sen började pappa Emil att prata med honom, och pappas röst känner han minsann igen, så då blev det ett herrans liv därinne. Allt var som det skulle iallafall, fostervatten ser bra ut, hjärtat slår som det ska och han över andning därinne :)

• Yrla
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 11:47:47 följande:
    Massa starka SD. Tagit blod prover, helt öm i hela magen :(
    Hoppas det går bra för er och att du mår bättre snart!
  • Yrla

Hej på er! Nu är jag inne på FL igen. Åkte även denna gång in för att han inte har rört sig på hela dagen. Sen skulle dom kolla tappen för säkerhetens skull eftersom jag har ganska kraftiga sammandragningar. Nu undrar jag om någon kan tala om för mig vad det innebär när läkaren säger att hon kan få in ett finger och att tappen har börjat mjuka upp sig. Jag har fått en brikanyl men absolut inga vettiga svar på mina frågor. :(

• Yrla
    shadowstorm skrev 2011-12-09 21:04:27 följande:
    Är det fler som har namn torka? Vi kan inte komma framtill ett passande tjej namn inte ens 1!! Så vi har inget namn på vår lista hehe...

Jag har 3 namn som jag kan tänka mig och det är Cornelia, Amelia & Emelia men inget känns jaa...:P
    Olivia?
  • Yrla
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-10 22:48:59 följande:
    Jag har varit inne Tisdag, Torsdag o nu kanske idag... 
    Jag var in måndag-onsdag, och ringde igår. Så du är inte ensam :)
    När jag sa till henne att jag kände mig fånig som ringde hela tiden så svarade hon : Bra, då är du redo att bli mamma.:)
  • Yrla
    Haanky skrev 2011-12-11 20:29:55 följande:
    Nu ska jag å min sambo kladda med gips och gjuta av min mage :):)
  • Yrla

Nu är vi på g in till FL med kraftiga Sd, tryck neråt som känns ungefär som att man vill göra nummer 2 och blödningar. Snälla håll tummarna för mig och kotten.

• Yrla

Hej på er. Ledsen för dålig uppdatering, men någon har snott min orka:( Vi var in i måndags och då var tappen 3 cm och jag var öppen 2 cm. Bm sa då att här blir det nog bebis inkom dom kommande dagarna. Hon pratade om latensfas och gud vet vad. Sen fick jag lite att sova på och sådär. Vaknade på tisdag morgon och värkarna var puts väck. Tänkte inte mer på det, men på tisdag natt kom dom tillbaka igen. Överlevde natten med lite lite sömn, för att sen vakna på morgonen och dom var borta igen. Sådär höll det på och igår så var vi in en vända igen då jag efter ett försök att prata med min bm och hon bara fnös åt mig, hade tröttnat på.det hela. Fick en till blödning, så då hörde vi av oss till FL och fick komma in. Bm därinne var inte helimpad av mina näst inte obefintliga SD ( men det var ju dag...) Så hon sa att jaja, du ska se att det har nog inte hänt något. Läkaren kommer för att känna på tappen och nu är den 1,5 cm och jag är öppen 3 cm. Bm ser superförvånad ut och säger jahaa. Frågar vad det betyder och dom viftar typ bort oss.. i natt har jag haft dom hittills kraftigaste och mest smärtsamma SD/ Värkar någonsin. Kändes som om jag skulle gå av på mitten. Nu har jag det där förbannade mensmolandet igen. Jag fattar verkligen ingenting. :( Nu kanske det blev lite rörigt, förlåt för det.:) Såg att det har tittat ut en liten till, grattis Zaarha!

• Yrla

Hej allihopa!

Efter enbart nattliga värkar (heeelt lugnt på dagarna) så gick mitt vatten idag 11.05 HOS BM!! ^^
    Dock har värkarbetet inte riktigt satt igång än, men jag tänkte bara tala om det för er:)

• Yrla
    zatori skrev 2011-12-20 12:04:24 följande:
    Åh, vad spännande! Vilken vecka är du i? Hoppas allt går bra nu. :) Lycka till!
    Ja jättespännande! Jag är i v 37+1 :) 

Tack för lyckönskningarna:)
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-20 12:16:06 följande:
    Åh vad spännande!!!! Ja men då blir det världens finaste julklapp då
    Hihi ja verkligen. Läste just ditt mail, det blir en fika med bebis på armen isåfall:D
  • Yrla
    minjalin skrev 2011-12-20 17:01:45 följande:
    Åh vad spännande Yrla!!!! Är lite avis samtidigt som jag inte vill ha nu innan jul i alla fall. Vill fira med min lille skrutt i lugn och ro ;) Men sen är ja gås desperat att den nästan får komma när den vill även innan nyår ;)
    Hehe ja jag tycker också att det är jättespännande, dock så är vi hemma än så länge:/ Vattnet har gått men värkarna lyser i sin frånvaro. Dom tyckte väl att dom hade varit för effektiva innan så dom bestämde sig för att ta en paus;) Håll tummarna för att det inte blir på julafton bara! Usch så trist att fylla på julafton! :(
  • Yrla

Hej på er! Den 21/12 klockan 23.15 så tittade vår lilla Adrian ut. Han vägde 3320 och var 49 cm :) blev igångsatt klockan 12 på förmiddagen eftersom mitt vatten gick redan på tisdagen. Förlossningen gick hur bra som helst och Bm var så mysig! Vi är dock kvar på bb än eftersom det gick över 18 timmar innan Han kom från det att vattnet gick. Dessutom har Han gulsot :( men verkar som att vi får åka hem imorgon:) Grattis lillaeko!!

Svar på tråden Januaribebis 2012