• sandy87

Januaribebis 2012

nya mamman skrev 2011-10-25 13:51:08 följande:
    Vissa dagar mer andra mindre... däremot är det mer som att den rullar runt mer än sparkar. Om du förstår hur jag menar =) Hur långt är du? Jag går snart in i v. 31.

Klådan borde du kanske kolla upp, har förstått att man kan få klåda om man har något med levern... om jag inte missminner mig! 
    Jag är i vecka 28, känns som att jag inte känt något på minst 3-4 dagar, förutom det låååångt ner, känns bara svagt oxå, hmm...
    Levern? kanske ska ringa å kolla med bm vad hon säger om det hela då?! 
  • sandy87
    nya mamman skrev 2011-10-25 13:58:21 följande:
    ha förstått att man kan ha klåda om man har nåt me levern... klåda på kroppen alltså.
    Ringde å lämnade meddelande till bm, får hoppas hon ringer tillbaka underdagen :)
     har klåda över hela kroppen men värst på magen...
  • sandy87
    Frökenolson skrev 2011-10-25 13:53:56 följande:
    Jag känner mindre sparkar och mer typ bufflande eller vad man skall säga. Det börjar ju bli ont om plats för liten nu och sparkarna brukar väl inte vara lika kraftiga mot slutet även om man skall känna bebis tydligt varje dag..
    Min bm sa att jag skulle ha koll på minskade fosterrörelser och kontakt FL om jag blev orolig..

Klåda kan ju många få.. kolla upp så det inte är svamp om det är i underlivet...   
    Det är överhela kroppen, kliar så jag håller på att få panik :/ 
    ringde till bm å lämnade meddelande iaf, får se vad hon säger... 
  • sandy87

Varit hos bm idag å allt var bra, men höga hjärtljud... 
    178 :/ någon annan som haft så höga? 
    Usch nu blev jag ner vös för att det är tok högt?... 

• sandy87

Det låg på 178 hela tiden, lysnade med 5 min i mellan oxå men samma då.
    bm sa att jag skulle vara observant & om jag märkte att något var annorlunda eller lite fosterrörelser så skulle jag ringa till sjukan... 

• sandy87

79 dagar kvar till bf å jag är så leds på att vara gravid nu...
    Magen är i vägen jämt, sover dåligt & sjukt ont i ryggen :( Någon annan som känner lika?
    Åhh vill ha ut bebisen nu (vet att det är lite väl tidigt)
     Ska höra med bm om man kan få bli igångsatt typ v 37-38, någon som vet om man kan det?
    Känner att jag inte orkar mer, sjukt jobbigt nu...
    (usch vad jag klagar) 

• sandy87

Känner oxå att det kommer att bli svårt att få igångsättning, jag hoppas att den lilla/lille vill titta ut tidigare..
    Har så ont i ryggen så inget hjälper, gör ont om jag sitter,står eller ligger.
    Sjukgymnastens svar var att det inte finns så mkt att göra åt det :/ 
    Usch vad jag klagar, man ska väl vara glad så länge bebisen mår bra men det känns tungt nu...

• sandy87
    ccecy skrev 2011-11-03 11:57:13 följande:
    Vad alla verkar må dåligt, o ha ryggont o sådär :/ Ja har mått dåligt 2 dagar av hela gravilteten ordentligt, då var jag magsjuk, annars kanske ja haft lite små illamående lite nu också då lite sådär som man kan ha annars fast man inte är gravid, mår ja såhär bra till slutet skulle ja nog kunna vara gravid hela tiden :) Har dock blivit lite trött och sådär , men det beror nog på det låga hemoglobin värdet som låg på 109 igår, så fort ja kommer ihåg alla vitamin tabletter lär det nog ordna sig det med :) Tror ja inte känt en ända sammandragning heller, vet inte om det är bra eller dåligt? är ju förstföderska och i v30. men dom kommer väl
    Var tacksam för det, jag mådde oxå super bra eller gör ännu men ryggen är från en annan världs del...
    Fick Citodon men märker ingen skillnad med dom så inte lönt att äta dom.
    Känns inte bättre av att läkare 6 sjukgymnast säger att det inte går att göra något alls åt det...
    men för utom det så mår jag fint :)
  • sandy87

Hej alla!

Håll tummarna för mig, kl 12.30 är det tid att besöka bm efter en natt full av sammandragningar / förvärkar
    som om inte det vore nog misstänker bm havandeskapsförgiftning... Hoppas man får svar på det direkt, någon som vet? 

• sandy87
    zatori skrev 2011-11-11 11:33:56 följande:
    sandy87: Uscha! Hoppas det inte är havandeskapsförgiftning. :/ Tror inte det dröjer särskilt länge att få svar på om det är det eller inte eftersom det är ett såpass farligt tillstånd för mamman. (Och barnet.) Varför misstänekr din bm att det kan vara det?

Lycka till!
    Jätte ont i huvudet sen några dgara tillbaka å panodil hjälper inte, ser suddigt samt ont högt upp mitt i magen (typ precis nedanför brösten) samt lätt klåda över allt :/
Svar på tråden Januaribebis 2012