Januaribebis 2012
Hur mkt sammandragningar har du haft i natt om man får fråga? Tycker jag hade det rätt mkt i natt också.. men de gjorde inte ont i alla fall. Gjorde dom det på dig?
Hoppas bara inte på någon havandeskapsförgiftning...
Hej igen!
Hemma från bm, antagligen inte havandeskapsförgiftning :) Symtom som tyder på att det skulle va det men väldigt lågt blodtryck. (håller antagligen på att bli sjuk eller något, mkt bättre det )
Ska tillbaka på måndag å kolla trycket igen å skulle något förändras under helgen skulle jag ringa förlossningen.. Hoppas slippa det :)
Hej alla!
Har en fråga till er (hoppas ni kan hjälpa mig)
Har försökt få tag i bm utan resultat hela dagen..
Hade väldigt ont i magen i natt & idag har jag inte känt av den lilla/lille alls :/ Bör jag oroa mig/ringa till förlossningen & höra? Hur hade ni gjort?
Bm ringde för en stund sen & tyckte att jag skulle åka till förlossningen & kolla upp det...
Men jag väntar några timmar till & hoppas att den lilla/lille vill röra på sig & att "mensvärken" försvinner...
(nervös)
Hej alla!
Hemma efter en natt på förlossningen...
Allt är bra med den lilla/lille & det gick inte att förklara varför den inte ville röra på sig i går, har dock känt massa rörelser sen kl 04 :)
Ctg kurvan var jätte fin, rätt fostervattensmängd & allt såg bra ut på ultraljudet. Dock hade jag i mellanåt sammandragningar som enligt deras maskin skulle göra ont men jag kände inget :)
Så skönt att veta att liten mår bra :)
Hej alla!
Jag har försökt förklara för min bm att jag är skit rädd för förlossningen men hennes svar är jämt att det kommer att gå bra... Jag mår verkligen super dåligt av detta, hur ska jag göra för att få henne att förstå?
Jag önskar att jag inte var rädd/vågar föda men jag känner att jag vill verkligen ha snitt..
Inser att det bara är 51 dagar kvar till bf, känns som att det börjar bli bråttom...
Någon som har tips, ni som ska få snitt varför & hur gick ni till väga?
Är det någon mer som känner av ökade fosterrörelser?
Känns som att den lilla/lille inte är stilla en sekund v 33+2 i dag & har varit tok aktiv dom senaste dagarna..
Hej!
Nyss hem kommen från BM & orolig...
Mitt sf mått hade inte ökat sen sist, 31 cm i vecka 32 & 31 cm nu i vecka 34 oxå. Någon som varit med om samma?
Tidigare har hon sagt att bebisen var fixerad men idag var hon osäker på hur den låg, men trodde huvudet var neråt.
Vad hade ni gjort i min situation? Jag vill så klart göra ett till växt ultraljud & kolla så att allt är bra, igår gjorde det jätte ont när lite rörde på sig & jag är osäker på om jag läckt fostervatten...
Någon som varit med om något liknande? possitivt som negativt... Tacksam för alla svar :)