Inlägg från: lillbumbin |Visa alla inlägg
  • lillbumbin

Januaribebis 2012

Vi blev inlagd då Ebba min 6 åriga dotter fick feberkramper och då sa de att vi skulle köpa en som man använder i örat. Hon var då 1 år. Min yngsta fick oxå feberkramper och då hade jag och min f.d gått ifrån varandra och jag hade bara för rumpan och då rekommenderade dom på nytt att använda en örontemp för de va snabbast och bästa och behagligast för barnen.. Speciellt när man skulle kolla febern så ofta som vi fick lov att göra. Och den har visat samma som rumptermometern. Braun är den vi fick som rek utav barnmottagningen på skellefteå sjukhus. Sen visade dom hur man skulle göra för att få bästa resultat oxå.. Annars kan den missvisa.

• lillbumbin

Vi köpte en brio primo med bas för 3 månader sedan;) då hade barnens hus erbjudande på den och då kostade den 995:) så vi slog till och vi är nöjd:)

• lillbumbin

Jo det är helt otroligt.. Jag och älsklingen har ju som sagt kunnat köpa babyskydd,spjälsäng,vägg hängt skötbord, vagn brio happy för under 5000 och allt är nytt.. Vi har kollat noga överallt:) man kan göra fynd om man håller utkik;)

• lillbumbin

Köpte min brio Happy för 3100 på barnens.. Sittvagn inklusive hårdlift på rean;) som vi är stört nöjda med:)

• lillbumbin

Idag har jag införskaffat sängkläder till spjälsängen i Laban, även spjälskydd i Laban och sen var de även med täcke och kudde:) allt för 945:- det var ett startkit tyckte verkligen de va värt de pengarna:) så nu väntar ja på posten å mitt paket beställde även sängkläder till vaggan med Laban på för 199 och de skulle ha kostat 249:) känner mig nöjd över dagens affärer:)

• lillbumbin

Konstigt att dom säger att man inte ska ta en promenad med bebis vid -10 där ja bodde med mina döttrar när dom var små vr vi ute och gick i minus 25.. Lillasyster föddes i februari och tre dagr senare var de minus 30 och ja skulle till BVC och fick lov att gå 3km..

• lillbumbin

Min mamma gav sig ut även hon i kyla med mig som nyfödd för hon skulle lämna min bror på 6 års som då var ett måste. Sj har vi en 7 åring som ska till skolan varje dag och vi har inte alltid två bilar så då blir det att gå. Och att bryta hans rutiner blir inte lätt med tanke på att han har adhd. Så de blir till att ge sig ut trots kyla. Barnen ligger ju bra nedbäddad i vagnen. ;) längtar till sommaren då vi nu bestämt oss att köpa hund och även åka ner till min släkt som det är 80 mil till och dessutom så har jag ju int träffat dom sen 06 och endel sen 02.. Så jag längtar ner till Östergötland ;)

• lillbumbin

Missabel: han har tagit de jättebra.. Han och hans systrar är överlyckliga och pratar med magen varje dag:) han kan fråga 100ggr hur Elliot mår i magen:)
    Vi funderar på att skaffa en golden valp:) men får se vad de blir till sommaren :) älsklingen hade en sådan tidigare och ja älskar dom min kusin hade en sådan som jag var hundvakt åt ofta:) dom e ju bara för gosiga. ;)

• lillbumbin

Vi har en son med ADHD och vi var på en föreläsning om det i tisdags. Där sa de att det är mkt som spelar in på de här med att få ADHD många har inte fått de via arv utan de har varit tidiga förlossningar och dessutom komplikation vid förlossningen. Sen miljön m.m ska ta fram mitt kompendium för att se vad som stod. Sen så ska jag skriva lite om
    Vad dom sa men ja tänkte att de ska ja starta i en blogg och så hur det är att vara styvmamma till en son med ADHD och lite andra saker.

• lillbumbin

Jag har int så jobbigt med mina skor däremot har ja jobbigt när barnen behöver hjälp med deras skor;( har en fyra åring här hemma som är överlycklig över att hon kan dra upp dragkjedjan själv på jackor m.m

• lillbumbin

Det där med glykosbelastningen så berättade min BM att är man över viss många kg och har ett viss BMI så är det obligatoriskt. El om de finns i släkten med diabetes. Men de är olika i olika landsting. Men skulle jag väga låt säga 100kg på mina 176 cn så skulle ja måsta gå!

• lillbumbin

Jag hade 9.0 en dag och hade gått upp 17 kg enligt deras våg.
    Men efter att min BM rådfrågade med läkaren så behövde jag inte göra glykosbelastningen för de var nog yoghurten ja åt på morgonen.
    Hon ville att ja skulle komma två dagar senare för att kolla upp det. Och då låg det på samma som de brukar 4,5.. :) så då slapp jag och glad e jag för det:) sen hade de kollat upp mina andra graviditeter och jag hade "normal stora" barn.. En på 3625g och en på 4105g och första är född på Bf-datumet medan den andra e född dagen före BF;)
    igår gick vi in i vecka 32 så är i 31+1 idag:) igår satt älsklingen ihop spjälsängen då vi ska lära katten att låta bli spjälsängen:) sen ska jag måla den till veckan då jag är barnfri:) alla barn är hos deras andra förälder och det är första gången sen i somras som
    Mina barn är hos sin pappa, kommer sakna dom grymt mkt även om jag behöver vila just nu.. Då dom åker 42 mil i morgon:( Sen har vi älsklingens son som åkte till sin mamma idag och kommer hem nästa söndag. Min 6 åring är mer trotsig än trotsig nu;) mammas lilla tonåring. Har även en 5 åring som härmar syrran och 7 åringen har ADHD.. Så vi har som sagt de vi gör när vi har alla tre;) men vad vore livet utan barn och trots;) när lillkillen kommer så ska mina barn bo hos sin pappa i en termin:( ja kommer sakna dom så de gör ont. Lillkillen e inte planerad för hade han varit de skulle han bli ett sommarbarn 2012 men de ville hn inte:) så jag får ha barnen tills lillebror ha kommit och barnen sk va här tills älsklingen Hr slut pappaledighet. Som tur är så kommer ja få ha mina barn en gång i månaden då de blir födelsedagar och lov;) ;)

• lillbumbin

Min navel är oxå mörk i mitten och fick höra att oftast är naveln mörk invändigt eftersom pigmenten är mörka och dom som har mörk navel oftast har en djupare navel;) inget fel med det.

Min hormonrand kom redan i vecka 20. Hade ingen med någon av mina två tidigare barn som är tjejer. Men i fredags fick vi vet att detta är garanterat en kille:) hm visade så stolt upp sig när vi var på TUL:) 2 kg prick vägde han:)

Blev även faster i fredags så vi hade en släkt träff på BB;) min bror och hans tjej kom in samtidigt på förlossningen :)

• lillbumbin

De här med amning är en grej som vi får se hur de funkar. Men jag är medveten om
    Att de kan gå jättebra och lika som att de inte skulle funka. Mitt första barn vägrade bröstet. Mitt andra barn var en igel och sög sönder mina bröst. Så efter 6 månader gav jag upp med såriga bröstvårtor. Men nu ska ja ge de en ny chans.:)

• lillbumbin

Cia80 jag har åt andra hållet där jag inte alls är så mkt gravid. Man kan inte tro att ja går in i vecka 34 imorgon. Är mkt mkt mindre nu än med mina två första barn. Så här får jag höra i typ som men är du säker på att du inte bara gått upp i vikt el är du säker på att du ska ha i dec och inte i slutet av februari.
    Jag blir arg samtidigt som jag e glad över att slippa vara så stor denna gång. Har oxå fått höra är du säker att de bara är en där inne m.m när ja väntade mina första och då röt jag ifrån.

• lillbumbin

Cia80 jag har åt andra hållet där jag inte alls är så mkt gravid. Man kan inte tro att ja går in i vecka 34 imorgon. Är mkt mkt mindre nu än med mina två första barn. Så här får jag höra i typ som men är du säker på att du inte bara gått upp i vikt el är du säker på att du ska ha i dec och inte i slutet av februari.
    Jag blir arg samtidigt som jag e glad över att slippa vara så stor denna gång. Har oxå fått höra är du säker att de bara är en där inne m.m när ja väntade mina första och då röt jag ifrån.

• lillbumbin

Jag åkte 42 mil när jag väntade mitt andra barn den 11 januari och skulle ha den 3 februari. Utan problem. Tror nog du vågar åka:) dom har väl ett bb dit du ska åka med?

Svar på tråden Januaribebis 2012