• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Geraldine
    J L skrev 2011-06-03 10:28:04 följande:
    Men dåså! F*n jag sa det till tjejerna igår," vadå har vi två Pernillor?"
    Men nu är det uträtt, som sagt! Flört Det var jättekul att vi blev så många igår!

Jag kan knappt berga mig innan det är dags igen! 
    Samma här! Hoppas ni får en bra dag idag! Ska strax åka hem till min lilla mamma och mysa

{#emotions_dlg.flower}
  • Limpan 83

Aja aj, ta det lugnt i solen! Hälsade på en tomat i spegeln idag, inte så kul, så får vara inne nu. Men vilket häääääärligt väder vi har :)

• Nessie99

Oj då Limpan, haha! Stackare där :)
    Köpt efter-sol?
    Första solen på året är aldrig nådig...

• Limpan 83

Jo jag hade det hemma som tur var. Svalkar skönt :)

• skyrocket

Åh nu har vi bestämt oss för en vagn. :) blir en emmaljunga city cross med city korg till (tror de är så de heter iaf ;) begagnad får det bli. Så fin och förvånansvärt lätt att köra trots fasta hjul. Blir nog bra. :)

• Nessie99

Jag tror fasta hjul blir bäst för oss som har höstbarn. Blir för tungt att putta barnvagn i snö annars väl, med små svängbara hjul fram?

• skyrocket
    Nessie99 skrev 2011-06-04 16:43:12 följande:
    Jag tror fasta hjul blir bäst för oss som har höstbarn. Blir för tungt att putta barnvagn i snö annars väl, med små svängbara hjul fram?
    Vi var lite inne på en TAKO just för att de har större hjul fram men fortf svängbara. Dock vart det en emmaljunga till sist iaf. :) Har ni bestämt er för någon vagn än?
  • Badskum

Såg den här tråden av en slump. Jag startade ju en sådan här tråd i december, så det finns redan en ;) Jag får mitt första barn 5 september. Kom hem från Mallis idag och där lärde sig bebis att hitta revbenen. Sjukt ont!

• Blomma80

Ledsen att jag missa date:en i torsdags, vi körde en heldag på Eskilstuna zoo så när kvällen kom var jag helt slut. Har dessutom fått foglossning så värde :( vi har också bestämt vagn, men för oss gäller ju syskonvagn å då finns det tyvärr inte alls lika roligt utbud :(

• anette85

De svängbara hjulen brukar ju gå låsa fast på de flesta vagnar. Vi är lite inne på en Urban jungle single vagn men vi har inte bestämt oss än, jag gillar inte riktigt bromsarna på den men jag har hört om så många som älskar den. Den har stora hjul där framhjulet går låsa fast så den ska va lätt att köra i snö även om det är en trehjuling. Finns så otroligt många olika vagnar så jag vet inte riktigt hur man ska kunna välja, vad är det egentligen som gör att folk blir supernöjda med en vagn medan de verkligen vantrivs med en annan? Vore ju skönt att lyckas välja en vagn man gillar direkt.

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011