• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Nessie99

Jag ska också ha mitt första barn i höst! Bor gångavstånd till sjukhuset också :)
    När har du BF? Mitt är 7/10

• nillis 86

Hejsan jag bor också i västerås!
    Bor på malmaberg. Vore jätte kul att följas åt.
    Jag har BF 27/9...

• Nessie99

Kul Nillis 86! Du är ju bara lite över en vecka 'före' oss! Hur går det för dig?

• J L
    Nessie99 skrev 2011-05-03 11:55:58 följande:
    Jag ska också ha mitt första barn i höst! Bor gångavstånd till sjukhuset också :)
    När har du BF? Mitt är 7/10
    nillis 86 skrev 2011-05-03 18:06:18 följande:
    Jag har BF 27/9...

Jaha, men gu så roligt!
    Jag har också gångavstånd till sjukan, bor på Malmaberg!
     Jag har fortf. inte varit iväg på den "obligatoriska" kontrollen än, men det första datumet de gav mig var 19/10. Ska på kontrollen om 2v, och jag väntar verkligen spännt! Tungan ute Antar att Ni redan varit på den??
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥
  • Nessie99
    J L skrev 2011-05-04 09:01:33 följande:
    nillis 86 skrev 2011-05-03 18:06:18 följande:
    Jag har BF 27/9...
    Jaha, men gu så roligt!
    Jag har också gångavstånd till sjukan, bor på Malmaberg!
     Jag har fortf. inte varit iväg på den "obligatoriska" kontrollen än, men det första datumet de gav mig var 19/10. Ska på kontrollen om 2v, och jag väntar verkligen spännt! Tungan ute Antar att Ni redan varit på den??
    Jo, jag var på RUL häromdagen Glad
    En helt underbar upplevelse! När BM letade runt med sin apparat efter en bra bild, var det som att titta på film och vi fick se bebben röra sig! Det var så otroligt! Har inte känt riktiga sparkar ännu, så att se att han/hon lever och mår bra är ju bara bäst! Tror att h*n sov när vi började och blev lite irriterad över allt knuffande utifrån, stackaren.
    Jag var så himla nervös innan, men så fort jag såg hjärtat slå, kände jag mig lugn igen.

Kul att vi bor så nära varann och har BF i ung. samma period! Vem vet, vi kanske hamnar i samma föräldragrupp också?

Tack för länken förresten, det var jättehäftigt att se!
  • Limpan 83

En till Västeråsare :) BF den 27/10 så lite senare än er då.

• Nessie99

Har hört så mycket bra om Västerås Sjukhus förlossningsavd., så det kommer nog att gå bra för oss tror jag.

• trz

Hej. Jag hoppar in här jag med om jag får. Bor dock i Ransta, en bit utanför v-ås, men det kanske är okej ändå?
    Var på Rul igår och det var helt underbart. Blev dock tillbakaflyttad 13 dagar så jag ska få komma på ett till om 2 veckor. BF 17 oktober. Första barnet.

• anette85

Hej!
    Vad kul med en Västerås tråd, jag bor också i Västerås fast är rätt nyinflyttad, har bara bott här ca ett år. Jag har BF 20 sept, första barnet.

Jag har precis fått ett erbjudande om en föräldragrupp som börjar 16 maj, nån annan som ev ska på samma?

• J L
    Nessie99 skrev 2011-05-04 11:07:25 följande:
    Jo, jag var på RUL häromdagen Glad
    En helt underbar upplevelse! När BM letade runt med sin apparat efter en bra bild, var det som att titta på film och vi fick se bebben röra sig! Det var så otroligt! Har inte känt riktiga sparkar ännu, så att se att han/hon lever och mår bra är ju bara bäst! Tror att h*n sov när vi började och blev lite irriterad över allt knuffande utifrån, stackaren.
    Jag var så himla nervös innan, men så fort jag såg hjärtat slå, kände jag mig lugn igen.

Kul att vi bor så nära varann och har BF i ung. samma period! Vem vet, vi kanske hamnar i samma föräldragrupp också?

Tack för länken förresten, det var jättehäftigt att se!
    Åh va roligt!!!
    Igår hade jag personalmöte på ett av jobben, och helt plötsligt börjar jag asgarva. Från ingenstans. Det var "någon" som kittlade mig på insidan... DET var grymt häftigt! Skrattande

Ja, det är jätte roligt att vi bor så pass nära! Vore ju lite roligt om vi hamnade i samma FG!
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011