• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L
    mapena skrev 2011-07-18 08:01:21 följande:
    83 dagar kvar här! Jag har sen jag passerat dag 100 sett var 10:e dag som ett delmål, dag 90, 80, 70 osv. Då har man något att se fram emot hela tiden, och man behöver inte räkna ner så långt :)
    Den metoden funkar ju också!! Solig
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • nillis 86

V.30 låter väl bra.. kör på det.. e ju kul om så många som möjligt kan komma... 

71.. dagar kvar... känns mycket ändå, nu vill man ju bara ha bebis här helst i går=)

• Limpan 83

Var till bm idag. Det såg bra ut, låg till högt i socker dock, 8,4. Sf måttet nu i v26 (25+0) var 22. Så jag låg under medelkurvan. Men man ska ju inte jämföra sig med andra. Hon tyckte det såg helt normalt ut. Vill också ha bebis nu!!! Börjar trötta på att vara gravid :-P

• mapena

Imorgon ska jag och göra glukosbelstning, hujjeda mig :/ ser inte alls fram emot att dricka socker utspätt med vatten på fastande mage.. Håll tummarna för att värdena är bra!

• J L
    Limpan 83 skrev 2011-07-18 20:27:02 följande:
    Var till bm idag. Det såg bra ut, låg till högt i socker dock, 8,4. Sf måttet nu i v26 (25+0) var 22. Så jag låg under medelkurvan. Men man ska ju inte jämföra sig med andra. Hon tyckte det såg helt normalt ut. Vill också ha bebis nu!!! Börjar trötta på att vara gravid :-P
    Va skönt att det gick bra! Och jag håller med! man ska INTE jämföra sig med alla andra.
    mapena skrev 2011-07-18 23:18:30 följande:
    Imorgon ska jag och göra glukosbelstning, hujjeda mig :/ ser inte alls fram emot att dricka socker utspätt med vatten på fastande mage.. Håll tummarna för att värdena är bra!
    Ah är det så det heter... gör alla blivande mammor det, eller är det (som jag uppfattat) bara "överviktiga" kvinnor som gör det testet??
    Lycka till iaf!
  • mapena

Jag frågade, och det är bara vi tjockisar som får remiss att göra det :P men andra kan ju också få göra det om sockret i blodet visar för högt hos BM exempelvis. Jag har haft bra värden varje gång hos BM, men får väl se vad det visar idag.

• Nessie99

Limpan83: magen kan växa inåt mot ryggen så 'kulan' är lite mer gömd, sas. Sen kanske du får en tillväxtspurt som jag fick. Låg under förut, nu är det inom normalkurvan :)
    Har läst i andra trådar också att storlek på magen inte alltid visar storlek på bebben heller. Den mår säkert fint!

Madeleinenaaw: lycka till, det går säkert bra om du har haft bra värden hittills.

• J L
    mapena skrev 2011-07-19 07:11:16 följande:
    Jag frågade, och det är bara vi tjockisar som får remiss att göra det :P men andra kan ju också få göra det om sockret i blodet visar för högt hos BM exempelvis. Jag har haft bra värden varje gång hos BM, men får väl se vad det visar idag.
    Det ante mig!
    Mina prover har varit 10-i-topp varje gång, men min BM vill sätta dit mig... de andra tjejerna vet vad jag pratar om och HON vill skicka mig på ett sådant test...
    Jag fattar bara inte hur man kan sätta sig på fastande, det är varken bra eller nödvändigt om man frågar mig. Dessutom funderar jag hur de tänker: Jag som har magkatarr kan ju inte gå fastandes, då börjar ju mina plågor...? Och fastandes som gravid...hmm.. att de INTE använt oss som labbråttor innan, det är för mig ett under...

Hoppas iaf. att dt går bra idag....Hjärta
  • Nessie99

Mamz: Det är väl inte obligatoriskt att testa sig? Hon kan ju inte TVINGA dig att gå dit? Ser du verkligen någon nödvändighet att göra det? Vad gav hon för anledning egentligen?

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011