• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • J L
    anette85 skrev 2011-07-11 14:35:47 följande:
    Jag gjorde testerna du hade på din blogg mamaizon (även om jag inte vet könet) och fick 2 flicka, 2 pojke, 1 obestämd. Jag får nog vänta tills bebisen kommer ut för att få veta könet. :)
    Gu' va spännande!!
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • nillis 86

Hallå nu har man varit hos BM igen då allt såg bra ut... hjärtat pickade på 148 slag i minuten... SF mått på 27 cm... 

Mamaizon : testen där visar både det ena och det andra... mest att man inte kan veta.. lycka till i morgon, ska bli kul och höra om det var en pojke eller flicka... jag gissar på flicka...

• J L
    nillis 86 skrev 2011-07-11 15:48:01 följande:
    Hallå nu har man varit hos BM igen då allt såg bra ut... hjärtat pickade på 148 slag i minuten... SF mått på 27 cm... 

Mamaizon : testen där visar både det ena och det andra... mest att man inte kan veta.. lycka till i morgon, ska bli kul och höra om det var en pojke eller flicka... jag gissar på flicka...
    Så härligt! Skrattande
    Lovar att höra av mig så fort jag vet!! Solig
  • Nessie99

Anette: Vi ska ordna intyget på familjerättsbyrån i aug/sept. Är det samma ställe som soc.kontoret? Aldrig varit där förut... men det ska tydligen inte vara några problem med tider fick jag veta när jag ringde i juni.

• anette85

www.vasteras.se/stodomvardnad/barnochfamilj/Sidor/familjeratt.aspx Här är en länk där det står lite mer om faderskapsintyg. Jag har heller aldrig varit där men enligt hemsidan verkar det ligga på Carl Hennings gata 8.

Man kan ringa när det är 3 månader kvar tills bebisen är beräknad och det kan nog vara lika bra att ringa rätt så tidigt om man inte har någon speciell anledning att vänta. Vi får vänta 6 veckor på våran tid och vi bokade idag men jag tror att väntetiden kan variera rätt mycket. Några som ringde när vi precis hade börjat våran föräldragrupp fick komma nästan direkt medan några som ringde nån vecka senare fick vänta flera veckor.

Nu måste man väl inte ens skriva faderskapsintyg före bebisen är född som jag har förstått det men det är väl lika bra att få det gjort så slipper man ha ytterligare en sak att tänka på när bebisen väl är här.

• Limpan 83

Mamsizon: hur har det gått idag??? Är ju såååå nyfiken

• J L
    *tihi* Det gick JÄTTEbra!
    Flört
    Och undersökningen gick jättebra! Hade dock lite problem med att få "bra" bilder, då min lilla ögonsten inte tog bort varken armar,händer eller fötter ifrån ansiktet! *ler* Tillslut fick vi några jättebra bilder. Detta var en av de häftigaste saker jag varit med om! Och nu har jag ALLT på film och kan titta på mitt hjärta när jag än vill!
    162bpm och 810g - en stor krabat. BM ville även flytta fram mig 6-7dagar (alltså till mitt ursprungsdatum 19/10, tyvärr gör man ju inte det!)

Men jag tror STARKT på den 19e okt... det känns mer rätt (än någonsin) Men det återstår ju å se!

Och Ni vill väl självklart veta vad det blir?? *tssss*Oskyldig

Det är en hemlis!Skrattande Än så länge iaf. Flört
  • mapena

Visst var det häftigt! Våran lilla tjej var också lite blyg, hon hade också armar, fötter och händer i ansiktet, så jag fick snurra runt och hon buffade på min mage massor för att hon skulle ta bort dem. Hon ville heller inte visa könet först, hon skulle prompt ligga med rumpan utåt, hehe. Vilken vecka gjorde du UL i? Jag var ju i 26+5, och våran lilla tjej vägde 1155 gram, så hon ligger ungefär 1½ vecka över medel på vikten. Kommer nog bli ungefär lika stor som sin bror om jag går tiden ut :)
    Vi tänkte också hålla det som en hemlis först iallafall från typ facebook, men jag kunde bara hålla mig ett par dagar, hehe. Vill ju bara skrika ut till hela världen att vi ska få världens finaste lilla dotter :)

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011