Inlägg från: Anonym (Lara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lara)

Dominans och Undergivenhet...

Anonym (Eugenie) skrev 2011-09-20 20:39:58 följande:
    Jag har en fråga, men ställer den lite motvilligt eftersom jag troligen kommer få klart för mig att jag missat något... väsentligt...

Alltså, det här med UG, hur ihopblandat är det med smärta egentligen? Jag älskar att vara UG och att bli dominerad, och för mig ingår motvillighet i det, att bli tagen/smiskad med våld t ex. Men om det verkligen gör ont, blir jag avtänd och tycker inte alls om det.

Jag har inte varit medveten om den läggningen förrän jag träffade en man som inte alls behärskade balansgången utan antingen var dominant så att det gjorde ont eller inte lät mig vara UG alls. Det fick mig att fundera på vad jag njuter av och jag känner mig plötsligt väldigt osäker i det. Det känns inte som att jag är på "riktigt" eftersom jag inte kan ta smärtan. Samtidigt tänker jag att man inte bestämmer vad man tänder på, och det är ju inte så att jag direkt rädd för smärta som sådan, jag vill bara inte ha den i sänghalmen.

Finns det något speciellt ord för det här, någon kategori? Känns så fånigt att tända på smärta med inte smärtan. Är det bara en mänsklig paradox, är jag hämmad, eller mesig eller precis som många andra? Det känns som om jag missat något...
    Det behöver inte vara ihopkopplat alls, att vara undergiven är inte samma sak som att vara masochist och njuta av smärta.
    Det fina med BDSM-världen (gillar inte det ordet men använder det i brist på annat) är att det är ett smörgåsbord som man kan plocka det man vill ifrån tillsammans med sin partner. För att det ska bli bra är det dock väldigt viktigt att man kommunicerar med sin partner och gemensamt provar sig fram till vad man mår bra och njuter av. 

Jag vet inte om själva kategoriserandet är så viktigt egentligen? Du vet ju själv vad du gillar och inte gillar, vad det kallas är kanske mindre viktigt? 
  • Anonym (Lara)
    Anonym (Eugenie) skrev 2011-09-20 20:59:33 följande:
    Men det här med att smörgåsbord, det är så svårt. Min njutning försvinner om jag måste berätta för min partner att si och så vill jag ha det. Är inte det vanligt?

Det hade varit så mycket lättare att bara säga att man tyckte om att bli smiskad och så blev man det. Men så funkar det ju inte. Ska jag säga att jag gillar att bli smiskad så att det verkar som att det gör ont och han ska göra det för att det ska göra ont, men det får inte göra ont, förvirrar jag bara allihop. Det hade varit skönt med ett ord så att den andre kunde förstå...
    Det kan ju vara lättare att prata om det vid ett neutralt tillfälle istället för att hojta instruktioner till sin partner under pågående session...lite svårt att känna sig undergiven om det är du som bestämmer liksom. ;)

Vad gäller smisk så tycker jag att det har varit lättare att börja långsamt. Min partner har fått sätta tempot åt mig där och han är väldigt försiktig. Det har tagit ganska lång tid att hitta en nivå som är bra och det tog lååång tid innan jag fick så mycket att jag var nöjd. Han gav sig alltid ganska snabbt och när vi pratade om det efteråt så brukade jag säga att jag ville ha mer, hårdare, längre. Ändå vågade han inte riktigt släppa loss.

Att börja med dominanslekar är att starta en resa tillsammans med sin partner. Det kan ta tid att hitta en bra nivå på det och man måste prata om det under tiden. Mitt råd är att gå ut försiktigt och ta det därifrån. Och prata, prata, prata om det. 
  • Anonym (Lara)
    Trust me skrev 2011-09-25 18:14:46 följande:
    Stackars man. Kan se framför mig en tråd där en man har gjort samma sak med en kvinna. Den väntade och inte helt orimliga responsen är då: Hon vill inte!

Din man älskar dig och är troligen villig att försöka gå med på vad som helst för att inte förlora dig. Det du håller på med är en slags känslomässig utpressning. Ska jag vara helt ärlig tycker jag det är förbannat jävla fult.

Vad jag förstår ingick inte D/s i er relation från början. Nu vill du ha det för annars går du. Du får välja att vara trogen den relation du gick in i och dess förutsättningar eller vara trogen den du upplever dig vara nu. Tvinga inte någon annan att dansa efter din pipa nu när du ändrat låt. Inte särskilt ug och väldigt svårt att vara dominant på kommando.

Jag är helt riktigt väldigt upprörd om det var någon som inte har märkt det.
    Det vet du väl egentligen inget om. Jag tycker att du drar förfärligt många egna slutsatser utifrån väldigt lite information och sedan dömer ut exi. 

Om jag ska prata utifrån egen erfarenhet så har min lust för att utöva BDSM (gillar inte det uttrycket men använder det i brist på annat) minst sagt varierat under de 15 år jag lekt med det. Olika faser i livet med olika behov. Förhoppningsvis kan man jämka ihop sina behov med partnerns på något sätt. 
    Att säga att man måste vara trogen de förutsättningar man gick in i förhållandet med eller dra tycker jag är förbannat enögt sätt att se på saken. 

Jag är inte samma människa som jag var för nio år sedan och min ryggsäck är heller inte densamma, heller inte mina behov. Det är jag nog inte unik om. Man får anpassa sig, förhandla och ändra på saker i förhållanden som varar länge, inte bara vad gäller sex eller BDSM. Ibland skär det sig totalt, men ofta kan man lösa det tillsammans om båda vill. 
  • Anonym (Lara)
    MrsAddams skrev 2011-09-25 18:16:34 följande:
    Måste bara fråga RUSI; eftersom jag nu är singel - Kan jag få titta i den där loggboken du har över alla Dominanta män ??
    Bara kolla om det finns någon intressant...

För jag visste ju inte innan, att du kände och hade koll på dem Allihop! ;-D ;-D
    Jag förstod heller inte det där alls. (Min första tanke var "vilken BS" om jag ska vara ärlig). 
    De jag träffat som gillar BDSM har ofta haft tankar om det tidigt (i tonåren eller tidigare) men har kanske inte nödvändigtvis provat på det förrän senare. Men inte direkt "senare i livet" utan snarare i 20-årsåldern. Vilket betyder att om man träffar någon som är 40 sådär så kan han ha 10-20 års erfarenhet. Det finns gott om såna män om man letar lite. 
  • Anonym (Lara)
    Trust me skrev 2011-09-25 19:13:37 följande:
    Jag har ingen aning om deras relation öht. Det har inte du heller antar jag. Jag utgår från vad hon skriver och tycker det är ett dåligt sätt att få någon att hitta sin plats i den ev förändrade relatonen.

"UG: Jag har förklarat, visat, fixat filmer, fixat mentorer, varit på flera bdsm-fester, gett honom manualer osv. Jag har bönat, bett, gråtit, tiggt, vädjat... Och han lovar att det ska bli ändring. Det blir det inte."

Är det här verkligen ett sätt att förändra en relation gemensamt och i samförstånd? Är det här att jämka?
    Vi vet väl inte hur premisserna såg ut när de klev in i förhållandet. Jag har varit med om att män har påstått sig vara jätteintresserade av BDSM för att få mig på kroken och sedan är de lika vanilj som ett Bigpack. Kallas väl att luras har jag för mig. Nu har mina förhållanden med dessa män blivit korta eftersom andra saker inte klickade. 

Men med tanke på hur lång tid det kan ta att göra en BDSM-resa tillsammans med sin partner så kan jag mycket väl föreställa mig att man är nöjd med trevande försök och långsamt tempo och en "upplärningsperiod". Tills man till sist inser att han inte alls var lagd åt det hållet.  Det kanske är där som exi är nu. 
  • Anonym (Lara)
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 19:41:17 följande:
    Vi försökte det i ett år. Det funkade, men jag ville ju dela den biten med min make. Och efter ett tag ville inte min make att jag åkte iväg. Han ville satsa igen med bdsm-biten. Och det blev bättre ett tag. Mycket bättre. Men sedan dog det igen.
    Kram exi! Jag förstår hur frustrerad, ledsen och besviken du måste vara. Jag har också upplevt samma process i mitt förhållande, fast inte just vad gäller dominans/ug-biten. 
  • Anonym (Lara)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-10-04 08:27:42 följande:
    www.spankingtube.com/user/agoodspankin

För att se hans videos är det under public videos. Är detta kanske opassande material att länka till...? *ser lite oskyldig ut*

Rent allmänt:
    Oj så mycket som hänt med min situation... jag fick in chefen på rummet under en tjänsteresa och villig var han också *ajajaj*
    Men inget har hänt än...
    Vad har hänt? Berätta, berätta!

Jag gillar användraren JoMoore på Spanking tube. Behöver ta en cigarett varje gång jag sett på en av deras videos. ;)
  • Anonym (Lara)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-10-04 12:57:05 följande:
    Vad har hänt... jag la in andra växeln i mailandet (och pratandet) och jag tror att han uppfattade det och gav gensvar med glimten i ögat. Jag gillar rollerna vi har, att han är min chef så jag spelar mycket på det när jag skriver. Men jag sticker även ut hakan och har testat några gånger och jag älskar att han vågar säga ifrån på skarpen, inte många som gör.. Jag blir helt lyrisk över att han klarat mina tester utan att bli stum, för jag kan vara ganska kaxig och obstinat som han kallat mig själv
    Kanske uppskattar jag det ännu mer pga min lilla läggning samt att min man är totalt tvärtom: konflikträdd och vågar aldrig ta en fight utan kuvar sig direkt.
    Det värsta är att nu sitter jag i en sits där jag börjar gilla den här killen på riktigt och han verkar även gilla mig av vad han säger... Om man ändå vore singel, allt hade varit så mycket lättare och mindre komplicerat då...
    Det låter jättehärligt! Håll oss uppdaterade om vad som händer hos dig, spännande med en flirt på jobbet! Tungan ute
  • Anonym (Lara)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-10-27 10:26:11 följande:
    Nu har han ju fattat galoppen for sure! Blir nästan lite orolig för vart detta kan leda... Jag som väntade flera år innan jag berättade om detta för min man och så vet min chef om det efter några månader! Men så har han ju såna egenskaper som jag bara tidigare kunnat skapa i fantasin och det är skithäftigt att det är på riktigt! Dock orolig inför vårt nästa möte...
    Jag gick in här för att se om det var några nyheter från just dig! Och... oj! Vad händer? Är du beredd att gå vidare med chefen? 

Går det att få mannen leklysten så att du får utlopp för din undergivenhet hemma?
  • Anonym (Lara)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-10-27 11:27:09 följande:
    Lara: Jag vet inte... I en perfekt värld kunde jag ha dem båda, de är bra (och dåliga) på olika sätt! Maken får jag ju ingen respons av, han är totalt initiativ fattig när det gäller den här biten och det känns som att trampa i tuggummi! Jag vill ha passion, att han tar commando och är lite spontan. Leker lite i vardagen för att ge en försmak på vad som komma skall. Men spänningen försvinner när man får tjata... Min chef får jag mail och sms av varje dag och jag har svårt att slita mig från jobbet för att det är så spännande och häftigt. Så jag vet inte... Går fram med ögonbindel på just nu och ser vad som händer...
    Usch vilken jobbig situation. Känns som om du leker med elden om jag ska vara ärlig. Samtidigt så är ju en del saker så spännande eller livgivande eller underbara att man inte kan låta bli... 
  • Anonym (Lara)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-12-16 11:54:58 följande:
    Nyfiken: Nej, det är en känslomässig berg och dalbana verkligen. Ena dagen pratar vi länge om allt möjligt och han är fortfarande spydig och respektlös (det är lite vår jargong har blivit..) men på ett skämtsamt sätt. Andra dagen upplever jag att han är sur och irriterad på mig och om jag inte gör som han vill så är han totalt känslokall och rent elak! Jag tror inte att han vet vart han har mig heller och jag upplever att han tror att jag spelar ett spel med honom men det gör jag inte, jag gillar honom på riktigt. Förut kunde vi göra avbräck i "spelet" och vara allvarliga om något kändes fel men nu känns det som att de öppningarna aldrig kommer med honom... Jag är orolig för att han känner sig så dissad att han vill få mig att sluta! Men jag VET INTE och det gör mig galen att han inte kan lugna mig lite på den fronten... Kan det vara något dominanta kör med, att hota med avslut om man inte gör det de kräver? Någon som har erfarenhet av det?
    Han låter inte som en ansvarstagande dominant, utan bara manipulativ. Hota med avslut om du inte gör det han kräver? Fungerar möjligen i en djup d/s-relation men där har man ju uttalat sina roller och båda har ställt sina krav innan man går in i den. Det har ni ju inte gjort här. 

Är du säker på att du vill fortsätta med det här? Ni kanske båda är klara med lekperioden och verkligheten börjar komma in och ge er kalla fötter?
  • Anonym (Lara)
    Anonym (Salope) skrev 2011-12-16 16:55:58 följande:
    Har läst de flsta inlägg du skrivit och måste ärligt talat säga att det inte alls låter som en sund relation.
    I mina ögon ser en dominant man till mina behov och utgår från dessa. En dominant man måste vara lyhörd, inkännande och få kvinnan att känna sig trygg. Hur annars ska hon våga kapitulera, lämna över kontrollen och underkasta sig?
    Att inte få tillstånd till this n that är knappast undergivenhet, snarare överkördhet i detta fall. Ni har ingen etablerad relation så jag förstår inte varför du ger honom den kontrollen. Och detta kommer från en kvinna som mig, som föredrar hård dominans framför annat. Men allt måste förtjänas och avnjutas i samförstånd, respekt, tillit och samspel och det känns inte som det finns här.

Jag håller helt med Salope här. UG min chef, du verkar leka med elden. Vad vill du med din chef egentligen? Dels verkar era roller väldigt otydliga, dels verkar din chef mer utnyttja sin ställning än att vara dominant på ett ansvarsfullt sätt. Farligt, farligt.
  • Anonym (Lara)

Jag har lite svårt att köpa det som många här i tråden verkar tro är sant: "antingen har man det i sig eller så har man det inte". Vilket verkar betyda att antingen så lever man redan ut sin dominanta sida eller så har man ingen. 

Alla har väl varit nybörjare någon gång och i vissa fall kanske man inte lever ut den sidan förrän man är ganska gammal. Man kanske inte ens vet att man har den i sig förrän man av en slump lockats att testa.

Jag hamnade i den här världen helt av en slump. Hade aldrig ens fantiserat om det innan men en bra älskare fick mig att vilja prova och jag gillade det jag var med om. Sedan provade jag mig fram.  Kan lägga till att jag började min bana som sadisdisk domina men nu är jag inte särskilt intresserad av det utan vill bli dominerad.
    Likaså min man som är på gränsen till mesig i sin framtoning och aldrig ens funderat över att dominera en kvinna. Nu är han riktigt bra på det. Lite väl bra ibland. Tungan ute

• Anonym (Lara)
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 00:40:54 följande:
    Varför håller man på med rollspel? För att man inte trivs med den man är?
    Jag vet inte om någon här ägnar sig åt rollspel? Jag spelar inte när jag dominerar eller är undergiven, jag ÄR. 
  • Anonym (Lara)
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 12:59:14 följande:
    Ja, jag tror det, att det är såna som tvivlar på sin egen person som ägnar sig åt rollspel, som ju dominans/undergivenhet är.
    Det är inte rollspel. Alla har viss mått av dominans eller undergivenhet, beroende på situationen, i sig. Det gäller bara att tillåta de sidorna hos sig att komma fram ordentligt så kan det hända mycket intressanta grejor... Flört
  • Anonym (Lara)
    Tom Araya skrev 2012-01-03 16:23:18 följande:
    Sannolikt är det så.
    Jag kan inte leva ut hela mitt register i alla sammanhang, det skulle inte tas emot på ett för alla parter positivt sätt.

Jag kan ha fel men när du beskriver dig själv tänker jag att du antingen är en tråkig person eller att du aldrig kan anpassa dig för olika sammanhang och sällskap vilket gör att du i mina ögon skulle kunna vara en väldigt jobbigt person att umgås med, men det är som sagt bara spekulationer.
    Jag spinner vidare på ditt svar! Jag försöker vara mig själv i alla sammanhang men självklart är det en bild av mig som mina arbetskamrater får, mina närmaste vänner en annan, mina föräldrar en tredje, min man och älskare en annan... alla vet inte allt om mig för det vill jag inte. Jag delar också med mig olika mycket av mig själv till olika människor.
    Ser inte det som att spela roller som Nico påstår utan att ha olika rum som olika människor har tillträde till. Jag tror att de flesta fungerar på samma sätt. 
  • Anonym (Lara)
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 18:50:26 följande:
    Själv har jag alltid upplevt det som falskt när en person säger en sak i ett sammanhang men motsatsen i ett annat, och när en person beter sig på ett visst sätt i ett sammanhang, men tvärtom i ett annat.

Om du får uppfattningen att jag verkar tråkig för det så säger det kanske mer om dig än om mig.
    Det behöver ju inte vara så direkt. Som jag tidigare skrivit: vi är nog alla dominanta och undergivna i varierande grad i många olika situationer i livet. I sexuella sammanhang, eller tillsammans med rätt partner, så låter man någon av dem blomma ut helt.
    Inte konstigare än att jag är väldigt mycket barnsligare när jag träffar mina äldsta tjejkompisar än när jag sitter och löneförhandlar med min chef. Gör det mig till en falsk person?
  • Anonym (Lara)
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 19:34:52 följande:
    Ja, det tycker jag nog. Att man talar om olika saker beoroende på sammanhanget är självklart men att uppträda som en mogen och ansvarsfull person på jobbet och bete sig som en fnittrig och oansvarig tperson på fritiden är inget jag vill efterlikna. Jag har sett sånt runt mig och tycker det är obehagligt, falskt.
    Okej, då är nog de flesta falska dagligdags. Jag kan dra urlöjliga skämt och rapa högt när jag är med min man som brukar skrika "bra jobbat älskling!" och det skulle jag aldrig någonsin göra på jobbet. Som exempel. 
  • Anonym (Lara)
    Kapten Krok skrev 2012-02-20 13:42:41 följande:
    Intressant tråd. Har suttit och läst igenom. En grej jag inte riktigt hajar när jag läser som ni kanske kan förklara för mej. Ser att det finns många som är gifta med män som inte är dominanta. Samtidigt säger de flesta UG tjejer att de märker direkt om en man är dom eller ej. Hur fan går det ihop? Varför gå in i en relation med en man som inte är dom om man är ug?

Sen så undrar jag vad de är för låst tråd det snackas om tidigare här. Är det någon medlemsgrupp eller liknande?
    Som jag förstått det är vi många som inte insett, eller vågat bejaka, vår undergivenhet förrän senare i livet. Den biten har inte varit med i ekvationen när vi valt partner utan vi har hamnat med vaniljkillar. Som kanske inte heller varit medvetna om att de har dominansen i sig eftersom vi är några här som faktiskt lyckats med att locka fram den hos våra män. 
  • Anonym (Lara)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-04-04 23:46:15 följande:
    Jag har haft kontakt med en man ganska länge nu, vi har inte träffats än, men haft kontakt i närmare ett år. Han är den första som jag intresserar mig för sedan jag separerade för 2 år sedan, jag upptäckte med denna man att det är det dominanta jag fastnar för hos män, visste inte innan vad jag ville ha för slags män, inte kunnat förklara. Men han behöver ha ett enormt tålamod och vara ganska enveten. Jag backar ganska fort.

Nu till mitt bekymmer, jag fick lov av honom att vara med en annan man, en gammal kk till mig, och efteråt fick jag en enorm ångest och kände det som jag varit otrogen. Hur 17 kan det bli så???

Visst har jag lovat och inte vara med andra utan fråga om lov innan, visst denne man påverkar mig mycket, men påverkar han mig mer än jag tror??

Ghaaa jag gillar inte detta, jag vill ha läget under kontroll, denna man är den första någonsin som får mig att vackla och vilja ge bort kontrollen. Ska jag ta tillbaka den? Fast jag gillar inte att styra, jag vill ju bli styrd.

Fundersam med tusen tankar Obestämd
    Jag tycker att det låter väldigt konstigt att du låter en man som du inte ens träffat, men haft kontakt med i ett år, så mycket "makt" över ditt liv, dina tankar och känslor.
    För det första undrar jag om han ens är singel eftersom ni haft kontakt men aldrig setts. Det finns många nätrunkare där ute och det är nog lätt att fastna för en sådan om man är ny på området. 

För det andra så tycker jag inte att någon slags "nätdominant" är rätta saken att börja med. Dominans och undergivenhet ÄR ganska kraftfulla saker att syssla med och kan röra till ens huvud ganska ordentligt och jag tror att det är säkrare att göra den resan tillsammans med någon som finns där även fysiskt.

Träffa den här mannen på riktigt och se om du vill gå vidare med honom eller leta vidare efter en annan lekkamrat. Att ge bort kontrollen betyder inte att inte vilja något utan att gemensamt sätta upp ramar för vad din partner får bestämma över och vad du är bekväm med och släppa kontrollen för vad som finns innanför dessa. 
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...