Dominans och Undergivenhet...
Alltså, det här med UG, hur ihopblandat är det med smärta egentligen? Jag älskar att vara UG och att bli dominerad, och för mig ingår motvillighet i det, att bli tagen/smiskad med våld t ex. Men om det verkligen gör ont, blir jag avtänd och tycker inte alls om det.
Jag har inte varit medveten om den läggningen förrän jag träffade en man som inte alls behärskade balansgången utan antingen var dominant så att det gjorde ont eller inte lät mig vara UG alls. Det fick mig att fundera på vad jag njuter av och jag känner mig plötsligt väldigt osäker i det. Det känns inte som att jag är på "riktigt" eftersom jag inte kan ta smärtan. Samtidigt tänker jag att man inte bestämmer vad man tänder på, och det är ju inte så att jag direkt rädd för smärta som sådan, jag vill bara inte ha den i sänghalmen.
Finns det något speciellt ord för det här, någon kategori? Känns så fånigt att tända på smärta med inte smärtan. Är det bara en mänsklig paradox, är jag hämmad, eller mesig eller precis som många andra? Det känns som om jag missat något...
Det fina med BDSM-världen (gillar inte det ordet men använder det i brist på annat) är att det är ett smörgåsbord som man kan plocka det man vill ifrån tillsammans med sin partner. För att det ska bli bra är det dock väldigt viktigt att man kommunicerar med sin partner och gemensamt provar sig fram till vad man mår bra och njuter av.
Jag vet inte om själva kategoriserandet är så viktigt egentligen? Du vet ju själv vad du gillar och inte gillar, vad det kallas är kanske mindre viktigt?