Det kan vara så att de inte tänker på att deras kinks inte är en del av dominansen. Faktiskt ett fel många undergivna gör också.
Det man ska tänka på tycker jag är hur det ligger till med kinks resp läggning. Läggningen ser jag som en fetisch. Alltså något; utan vilket inte. Kinks är mer som något som gör det bättre. Läggningen i det här fallet är behovet att styra resp behovet av att följa. Utövandet brukar delas in i sadism resp masoschism som handlar om smärta. Jag ser ytterliggare två dimensioner: kontroll och förnedring. För mig skapar det en matris på vilken man kan placera sig. När man förstår var man själv är och var den andra är så kan man hitta var man kan mötas.
Undrar om många på DS egentligen inte är dominanta resp undergivna utan bara har de andra dimensionerna. Helt ok det också men allt för många använder termerna dominant/undergiven istället för att bara säga att de t.ex är sadister som gillar att ge smärta på en masoschist som är hårt kontrollerad men inte förnedrad. Det är då bra att vara tydlig med att det inte handlar om dominans utan en gemensam iscensättning utan styrning.
Anonym (låtsasug?) skrev 2012-01-11 12:07:16 följande:
Jag har fått höra (bla av någon på DS) att det sätt jag är UG är vanilj, att det är låtsas undergiven. Verkar på en del att gillar man inte att bli spottad på, örfilad och förnedrad (med hårda brutala ord) så är man inte ug på riktigt. Har även hört grejor som att låtsasundergivenhet att bli smiskad och dragen i håret
lite.Nu bryr jag mig kanske inte myclet om det för jag vet vad jag gillar. Men intresserad att höra eran åsikt.
Det jag tänder på är lite mjukare dominans. Bli bunden, tvingad att tillfredställa killen (suga, analsex etc), smiskad på rumpan, att killen är fysisk och i hans våld. Förnedrad typ att han tvingar mig att bekänna att jag gillar det han gör med mig etc. Kan tända på att han kallar mig kåt slampa men inte att jag är oduglig etc. Han styr och kontrollerar mig. I en blandning med vanligt sex. Vill ha en kille som är mån om att jag njuter men som styr hur jag njuter.
Är det vaniljesex enligt er? Vad är hård och mjuk dominans för er?
Sen tycker jag det är många män som är "dominanta" som någon machogrej. Att det typ ingår i mansrollen att vara dominant. De som varit så har varit rätt usla i sängen.
Du är ju lågt på förnedring och smärta men högt på kontroll och undergivenheten (om man ser den som en kink). Vilket gör att du mycket väl hör hemma på DS som också har som tydlig regel att man inte får ifrågasätta någons val av ord för eller sätt att beskriva sin läggning.