Inlägg från: Anonym (omd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (omd)

Dominans och Undergivenhet...

Kapten Röd skrev 2011-06-12 21:42:10 följande:

ordentlig smisk!

så att skinkorna går från lätt rosa med märke efter handen till röda och brännande skinkor som för det att hetta både här och där...

Oh yes... fan det här blir jobbigt. Orgasm kan man fixa själv. smisk måste man ha ngn annan till. Fantasier räcker inte.
  • Anonym (omd)
    MrsAddams skrev 2011-06-14 21:38:03 följande:
    Kan en relation hålla i längden om man inte är kompatibla på det planet? Eller tänker jag bara inte längre än näsan räckte, nu?

Är inte sådana drifter så grundläggande att man plågas av att inte ha dem ute i öppna luften med den partnern man lever med?  Hur får du det att fungera? Stänger du ner den sidan och spelar med i vanilj-spelet? Imponerad, i så fall!
    Det är väl tyvärr en verklighet många ugmän lever i. Verkar det som.
  • Anonym (omd)

Eftersom jag är lite switch så funderar jag ibland om jag skulle starta en smiskservice för ug män. Inte så realistiskt iofs och tid har jag inte men ändå.

• Anonym (omd)
    Anonym (ug) skrev 2011-06-16 17:26:32 följande:
    Precis men just nu i en vaniljrelation....
    Fast min älskare börjar ana och provar sig fram
    sakta men säkert.
    Jag skulle vilja hitta en oförlöst dominant som har det i sig men som lär sig det tillsammans med mig. Ren och oförstörd... Lyllo!
  • Anonym (omd)

Att mannen kan ta ansvar för sig själv och familjens medlemmar i helt vanliga känslomässiga frågor och praktikaliteter är ett måste för att det ska kunna gå att behålla någon tändning för mig. Att vara den som ska hålla koll på allt och sköta allt är en lustdödare utan like och tvingar in en i att vara Mamma hela tiden för alla som bor i hushållet.

• Anonym (omd)
    kaji skrev 2011-07-03 19:17:48 följande:
    inte schysst alls att göra så, lever man tillsammans så underlättar det ju om man planerar tillvaron tillsammans el iaf informerar varandra om de planer man har.

har man dessutom en D/s relation blir det ju väldigt svårt för ug parten att säga ifrån om den dominante inte har vett att bete sig snyggt o respektfullt, antingen får man tåla o vara ledsen/förbannad (och då försvinner oftast ug känslan) eller så får man sluta vara ug och säga till/ifrån, fast då försvinner ju också ug-känslorna. trist. 
  • Anonym (omd)

Det är ju lätt att tro att det finns "regler" inom bdsm som att kvinnor är ug, män är Dom, ugs är masochister och Doms är sadister. Så ÄR det ju inte. Det finns ugs av båda kön, Doms av båda kön. Man kan vara en dominant masochist. Jag har träffat på en på en sajt. Man kan vara sadist eller masochist utan att vara så särskilt Dom eller ug.

Det som gäller som god regel är väl SSC. Stoppord är bra att ha. Viktigt är att hitta sina preferenser och att ta dem på allvar. Lite kompromissar man väl alltid i en relation men man får inte kompromissa bort sig sjäv för då börjar man undergräva relationen. Den som dominerar måste göra det på ett sätt som passar ug. Gillar man inte smärta så finns det andra sätt man kan domineras på. Jag håller med Lara om att det är en resa. Det är både en resa inom en själv och en resa tillsammans.  

• Anonym (omd)
    Dominant skrev 2011-12-10 21:02:36 följande:
    Jag tror väldigt många kvinnor har en undergiven läggning i grunden men som inte direkt vet om det eller ens vill veta av det. Så händelsen i sig tror jag inte ändrade hennes läggning men snarare att den kan ha lyft fram och aktualiserat den då den gjort att hon reflekterat så mycket kring det hela, att släppa över kontrollen till någon annan.

Sedan kan det även ha varit bearbetande i den mån att hon med vilje försätter sig i en situation som på något sätt påminner henne om våldtäkten men som ändå är ok med en person hon tycker om.

Det bör poängteras att hon precis som du också tänkt mycket på att det egentligen borde kännas fel att vara undergiven med tanke på hon blivit våldtagen, och att hon inte ville att det skulle påverka henne som person. Så till en början så försökte hon förskjuta sådana tankar, men en läggning är inget man i längden kan förskjuta om man vill känna välbefinnande.
    Jag skulle vilja komplettera med att många människor har en undergiven läggning. Jag kan inte se det som något som är reserverat för kvinnor även om kvinnor kanske har lättare att välja ug än Dom om de är intresserade av båda aspekterna och själva dynamiken. Kände att det kliade i fingrarna att skriva det eftersom jag är allergisk mot att undergivenhet ses som något naturligt kvinnligt.

• Anonym (omd)
    Anonym (Ros) skrev 2011-12-10 01:49:56 följande:
    Jag undrar om det kan vara behovet att bearbeta som gör att jag vill leva ut undergivenhet på ett tryggt sätt. Går ju inte att göra så realistiskt hos en terapeut. Tänder dock inte alls på våld men utelämnad, liten undergiven.
    Hade du någon längtan efter att vara ug före våldtäkten?

Det finns ju sexologer mfl terapeuter som ser bdsmutlevelse som ett sätt att bearbeta traumata. Jag känner mig långt ifrån övertygad om att de har rätt även om jag tror att det kan vara så också och för vissa. Jag tänker mig att man kan berarbeta det man varit med om med hjälp av terapeut men utöver det också under trygga former med rätt parnter pröva bdsm på ett sätt som passar en och då helt utan skuldkänslor eller tankar om att man skulle vara sjuk eller inte borde gilla ngt sånt. Att gilla att bli dominerad är helt ok och inget som alls behöver sitta ihop med en tidigare våldtäkt. Att leva ut de ug fantasierna behöver man heller inte i sin hjärna knåpa ihop till att det gjorde att man betedde sig si eller så eller bad om att bli våldtagen eller någonstans gillade det ifall nu någon gör de kopplingarna.
  • Anonym (omd)
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 12:59:14 följande:
    Ja, jag tror det, att det är såna som tvivlar på sin egen person som ägnar sig åt rollspel, som ju dominans/undergivenhet är.
    Det tycker jag är en väldig juvenil och fantasilös tolkning.
  • Anonym (omd)
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 18:44:50 följande:
    Varför det?
    Juvenilt för att det är typiskt tonårigt att vara så svart-vit i sitt tänkande. Fantasilöst för att du inte kan komma på några alternativa anledningar till att rollspel kan vara givande för människor. Fantasilöst (och juvenilt) även att i förstone hitta argument mot, tolka i negativa termer och vara fördömande. Jo, din förklaring innebär i sig ett förminskande och fördömande. Försök var lite mer nyfiken och våga utmana din trångsynthet. Du behöver verkligen inte gilla rollspel eller att i sexualiteten leva ut vissa sidor eller personlighetsdrag. Man kan hör och häpna vara nyfiken och respekterande trots att man inte känner igen sig i andras önskemål och lustar.  
  • Anonym (omd)
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-04 00:03:56 följande:
    Fördömande? Du menar genom att kalla andra för trångsynta bara för att de inte gillar rollspel?

Titta dig själv i spegeln, peka på dig själv, och säg "trångsynt".
    Vari ligger min trångsynthet?
  • Anonym (omd)
    straight arrow skrev 2012-01-05 17:25:29 följande:
    Har varit reggad på Darkside i ett år kanske, men fortfarande inte hittat rätt i hur jag vill använda det. Var till och med inaktiv ett tag för jag inte trodde det var något för mig. Kärleksknops råd om dagböckerna var intressant, ska nog prova att skriva ned mina funderingar och se vart det leder.
    Vad har du för nick där om man får fråga?
  • Anonym (omd)
    Anonym (låtsasug?) skrev 2012-01-11 12:07:16 följande:
    Jag har fått höra (bla av någon på DS) att det sätt jag är UG är vanilj, att det är låtsas undergiven. Verkar på en del att gillar man inte att bli spottad på, örfilad och förnedrad (med hårda brutala ord) så är man inte ug på riktigt. Har även hört grejor som att låtsasundergivenhet att bli smiskad och dragen i håret lite.Nu bryr jag mig kanske inte myclet om det för jag vet vad jag gillar. Men intresserad att höra eran åsikt.

Det jag tänder på är lite mjukare dominans. Bli bunden, tvingad att tillfredställa killen (suga, analsex etc), smiskad på rumpan, att killen är fysisk och i hans våld. Förnedrad typ att han tvingar mig att bekänna att jag gillar det han gör med mig etc. Kan tända på att han kallar mig kåt slampa men inte att jag är oduglig etc. Han styr och kontrollerar mig.  I en blandning med vanligt sex.   Vill ha en kille som är mån om att jag njuter men som styr hur jag njuter.

Är det vaniljesex enligt er? Vad är hård och mjuk dominans för er?

Sen tycker jag det är många män som är "dominanta" som någon machogrej. Att det typ ingår i mansrollen att vara dominant. De som varit så har varit rätt usla i sängen.
    Jag är också så trött på sånt här. Det finns en del knasbollar på DS och några verkar ha som strategi att tala om för en vad man borde vilja och att annat inte duger. Kanske är de vana att få igenom det de vill på det sättet? Lite av en härskarteknik kanske? Det finns förresten en diskussion (eller flera) om härskartekninker på DS och någon skriver där ungefär att han ser härskartekniker som något nedbrytande som en del tar till men att man kan dominera på helt andra sätt än så. Jag konstaterade att jag ser det som mycket mer intressant och åtråvärt med dominans som utgår från omsorg och att bygga upp. Men det har jag förstås blivit "underkänd" för. Att jag först såg rollspel som det lättaste sättet att närma mig det här döpte någon om till att det inte var riktigt friskt utan närmast en personlighetsklyvning. Folk tycker så mycket...   Viktigt att försöka se bortom etiketter och hitta vad man gillar och vad den andra gillar istället för att leva upp till något paket. Bra diskussion här i tråden!
  • Anonym (omd)

Ok, ug går lite på tvärs mot att "styra" men bara för att man inte vill styra så tycker jag inte att man får fribrev från att kommunicera sin vilja, vad man gillar och vad man inte gillar. Jag ser det som att ta ansvar för sin del i ett förhållande. Att ha en tankeläsande partner är en fantasi som många gillar, män som kvinnor men det är inte många förunnat att ha någon som har samma tankar som en själv samtidigt som man själv har dem och som provar saker på en, utvärderar dem osv utan att man behöver göra eller säga så mycket själv. Det händer säkert och särskilt om man har hittat en Dom som har liknande kinks och som får en kick av att driva det framåt. Just nu är jag dock lite tjusad av tanken att man som ug i sin iver att inte behöva styra själv ibland går över gränsen in i en sorts självupptagenhet där man passivt ska få sig allt till livs utan att förmedla sig. En trevlig fantasi men inte helt verklighetsförankrat kanske.

Anonym (Nan): Jag tycker ändå att din partner verkar avancera "spontant" eller? Stryptag, hålla fast så det blir blåmärken, smisk etc är det sådant han har gjort utan att du bett om det? Om så är fallet verkar han ju ha ett eget driv åt det hållet. Har ni inte pratat om det förstår jag ju att han inte går fortare fram...

Att prata om vad man gillar är väl viktigt i alla förhållanden för att man ska komma ngn vart i sexlivet?

Jag tror inte på det där med att "hjärntvätta" någon. Gillar man det inte så blir det nog inte bra i längden. Vissa saker vet man kanske itne att man gillar eftersom man inte provat. Annat kanske man tänjer på sina gränser för så att man gillar hårdare än man först trodde både som givare och tagare men hur långt som helst tror jag inte att man kan driva det och särskilt inte om det inte finns något intresse för det alls. 

Ingen hemlighet att jag med andra ord förespråkar prata, prata, prata. Till slut når man nog en punkt där den ena inte vill gå längre eller testa ytterligare saker och då får man fundera på om det räcker för en och det är säkert ett svårt beslut där man väger in många olika faktorer.

Jag tror att det i någon annan tråd har berörts det här med att avancera och få kickar av att testa mer, hårdare och extremare. Det kan bli lite som en drog. Vad gör man när man kommer till ett stopp? Allehanda njutningar och lustupplevelser kan ju efteråt försätta en i samma känsla som man som barn hade när julen var slut. Särklit om man haft en intesiv resa med många lustupplevelser. Vardagen, hur hanterar man den? Platån man förr eller senare når. Hur hittar man gnistor och kickar när man inte avancerar? Det kan säkert vara hur knepigt som helst. Jag tycker att ditt inlägg (Nan) angränsar till det. Eller iaf associerar jag till det.    

• Anonym (omd)
    Trust me skrev 2012-04-05 16:32:43 följande:
    Hans dominans är inte att han styr dig med tankekraft utan att du väljer att underordna dig. Det finns ingen dominans, bara underordning.
    Så tänker jag med. Har man fallenhet för det eller en längtan efter det så krävs det inte aktiv dominans för att man ska underordna sig. Sen kan man kanske inte hålla på och underordna sig något som är passivt i all evinnerlighet men om det trycks på rätt knappar då och då så går det bra att hålla det vid liv själv i ganska stor utsträckning. Det kommer ändå ur ens vilja och önskan att underordna sig den man fått förtroende för eller som på annat sätt framkallar de känslorna hos en.   
  • Anonym (omd)
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-19 00:00:06 följande:
    ni tjejer har sådan tur som har så lätt att finna dominanta partners :)

eller så kanske det är jag som har otur som gillar dominanta tjejer..

Det är inte lätt alls att hitta bra dominanter som man synkar med. Så nej "vi tjejer" har det inte lätt.
  • Anonym (omd)
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 10:19:47 följande:
    nu är du onödigt brysk

jo, ni har lättare att finna dominanta partners (vilket är tur för er, då många tjejer verkar vara undergivna) . vilket va d jag också sa (läs mitt inlägg igen om du inte tror mig ). 

sen tror jag inte heller alla synkar så bra. men bättre än en UG kille och en UG tjej. hur skulle du  känna om du träffa en UG kille? :)

Det vimlar av ug killar på DS som låtsas vara dominanta och i vardagen så drar sig ug killartill mig för jag har makt och dominans.

Bara släpp det patetiska snacket om att andra har det lättare. I praktiken är det svårt för alla att få kvalitet. Tjejer gnäller inte över att de inte får oxfilé medan ryggbiffarna står som spön i backen. De vill slippa ruttet och det är tyvärr inte lätt. Bara för att män låtsas att de är dominanta är det inte ok ligg. Du vet det är inte bara någon enstaka som träffat på män som säger sig vara dominanta men egentligen har noll koll och är farliga. Farliga för att de är empatistörda, våldsamma, inte respekterar överenskomna gränser osv.
  • Anonym (omd)
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 14:10:01 följande:
    du har större chans för att 75% av killarna är dominanta, inte för att du är just kvinna.  det är ju den första inkörsporten för att komma till just det du gillar.

för mig är det 10% dominanta tjejer. tänk då att variationen på typer av dominans är den samma för gruppen män.

aja, alltså :). om du känner att det är svårt att förstå detta, så kanske du inte läst statistik. vi får agree to disagree

Anonym(omd) blev upprörd.
    Nej jag tyckte att det var trams att komma dragande med den där klassikern att det är så lätt för tjejer som vill ligga. För den dyker alltid upp. Spelar ingen roll om det handlar om att vara ug eller vanilj. Det finns alltid en gnällig grupp män som tycker att kvinnor har det lätt för att de hävdar att vilket jävla ök som helst vill knulla en om man går ut och särar på benen. Som om det var det man ville. Och när man inte vill bli knullad av vilket jävla rat som helst så är man bortskämd och bevisar deras ståndpunkt att tjejer får ligga när de vill OM de vill. Och får de inte ligga så är det för att de har för höga krav för egentligen så får de minsann bara de släpper till. Det är inte sant och det är en löjlig "tävliing" om kallt grus. Det är svårt för folk att hitta rätt och har man en avvikande sexualitet så blir det ännu svårare. Oavsett vilket kön man har. Jag är inte upprörd. Jag har bara en annan åsikt. 
  • Anonym (omd)
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 14:20:15 följande:
    säger inte att det är lätt att hitta en som attraherar både fysiskt och mentalt. vaart har jag sagt det? :) visa mig snälla.

har bara sagt att tjejer har större chans att hitta det dom söker, pga statistik på antalet dominanta män och pga min empiri. 

och om man söker: 
    1. attraherar både fysiskt och mentalt.
     2. dominant på rätt sätt
     3. kunna knulla min hjärna ihop med kroppen

tror du det är lättast att hitta detta bland 75% av killarna eller 10% av kvinnorna? (här antar jag att det finns tillgång till lika många kvinnor som män)
    Vad har du för belägg för att det finns fler dominanta män? Män med makt i samhället kan ju vara lika dominanta som jag...dvs inte alls. Män på Darkside är ofta undergivna. Eller upptagna. Eller internetrunkare som inte kan.

Min empiri säger mig att det finns FÅ dominanta män. 
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...