• Chris85

    BIM - Lista Juni 2011

    Nu kommer kanske världens dummaste fråga men jag har försökt kolla upp det på egen hand och jag kan inte finna det... vad är BIM?
    Jag är ny på tråden/sidan och jag försöker ta reda på allt med Ägglossning (som jag fatta va ÄL, haha) osv, för att själv försöka komma igen och försöka få barn igen. (Fick missfall för 2mån sen tyvärr, nu enligt läkarna kan vi försöka igen då jag har fått 2 menstruationer).

    Förresten, en fråga till, någon som har fått missfall här inne? Och om ja, när ni fick er mens efter det kom det då sista dagarna i månaden och endast 1dag? Min efter missfallet, kom sista dagen i april och sista dagen i maj och båda höll i endast 1 dag. Kanske inte ens konstigt dock efter missfall?
    Jag är nämligen van vid 3-4dgrs mens och världens mensvärk dessutom..
    Tack för hjälpen hörrni!

  • Chris85
    Mammarie skrev 2011-06-05 18:43:47 följande:
    Jaha, det borde jag ha skrivit: datum för Beräknad IckeMens. Så himla självklart va? ;) Nja, men när mkan vet om det så... :)
    Haha, tack! =) Nu vet jag iaf. Jag är dock utesluten ur denna tråden då jag fick mens 30:e maj =/
  • Chris85
    CrazyChristina skrev 2011-06-05 19:18:16 följande:
    Jag har haft 3 mf och har blödit mer än 7dagar varje gång och blöder då ca 4-5dagar vid mens.. Låter väldigt konstigt att du bara blödit en dag? Har ni verkligen kollat så de är mf för man kan ju faktiskt blöda även om man är gravid, jag blödde som vanlig mens upp till fjärde månaden..(gravid som 16åring = sen abort)
    Oj, jätte skumt? Men jag ringde BM både i april och nu maj, hon sa att det var normalt att efter missfall var mensen konstig, sen sa jag att den var jätte försenad båda månaderna (brukar få den runt omkring 18-20) men fick den sista dagen i både april (29:e april) och maj (30:e maj) och som sagt 1 dag med blödningar dessutom.
    Dessutom är jag en rökare (röker 3-4st om dagen) och jag slutade ju direkt när jag fick veta att jag var gravid, började röka igen efter missfallet och jag undrar om jag är bara helt pantad som fortsätter röka nu när vi försöker bli gravida igen? Minskar chanserna kanske?
  • Chris85
    CrazyChristina skrev 2011-06-05 19:46:39 följande:
    Ok men jag tycker faktiskt att du ska ta och testa dig! Kan faktiskt vara så att de e en lite där inne, har aldrig hört talas om någon som bara har en dag efter mf brukar vara på andra hållet, jag har alltid haft rikligare mens efter mf alla 3 gångerna.
    Röker oxå, va så dum så jag började igen när jag slutade amma.. Rökning kan försvåra men de e väldigt individuellt, vi är 4syskon om mamma har alltid rökt minst 1 paket om dagen förutom när hon va gravid..så de beror nog på andra faktorer oxå...
    Men jag testa faktiskt mig för snart 3v sen och då var det neg, jag tyckte själv det var skumt att jag inte fick mer mens men alla sa det var normalt förutom min mamma. Testade då med CB så dom är ganska bra väl? och fick min mens nu den 30:e maj och den tog slut den 31:e maj (dagen efter alltså) dock fick jag en liten liten blödning förrigår faktiskt, ingen farlig så men har inte känt av mensvärk alls heller. Hmm, nu börjar jag fundera jätte mycket, haha.. kanske ska testa mig igen då?
    Beräknad nästa mens (om jag inte är förhoppningsvis gravid) är runt den 28:e juni om jag går efter hur den har kommit dem senaste månaderna.
  • Chris85
    CrazyChristina skrev 2011-06-05 20:07:26 följande:
    Ja även om testen visar negativt så kan du ju vara gravid, finns ju dom som fått negativt efter negativt och sen gått till läkaren och varit gravida i 5:e månaden. Inte så vanligt att de visar neg så länge men de händer ju vissa faktiskt. Om denna mensen blir bara 1 dag tycker jag att du isf ber om vul eller blodprov hos bm för att kolla, för 1 dags blödning låter inte speciellt normalt i mina öron.
  • Chris85
    Chris85 skrev 2011-06-05 20:12:48 följande:
    Oj, skulle skriva under din kommentar också. Vad är vul? Ska ringa BM på tisdag och dubbel kolla igen, annars så testar jag mig igen och i värsta fall får jag ringa och kolla mig. Tack för tipsen :)
  • Chris85
    annas74 skrev 2011-06-05 20:08:46 följande:
    Efter mitt första missfall så hade jag också väldigt kort mens, typ 1-2 dagar. (alltså första mens efter missfallet) Men jag tror inte att jag hade ÄL den månaden heller. Kan ta kroppen lite tid att komma igång igen.
    Hade du det andra månaden också? Kortare mens? jag har haft det både i april och maj, ska se om jag för den i juni (förhoppningsvis inte) och isf hur länge samt om den också är försenad då dom andra var jätte försenade.
  • Chris85
    CrazyChristina skrev 2011-06-05 20:21:12 följande:
    Vaginalt ultraljud! då ser dom ju om de bor någon där inne. syns ju i vissa fal redan i vecka 5+
    Ok, tack! Jag ska kolla med BM och sen vidare mot det du sa, tusen tack för hjälpen verkligen!
  • Chris85
    annas74 skrev 2011-06-05 20:24:46 följande:
    Andra månaden hade jag också mycket längre cykel, men hade ÄL. Fick ett plus innan BIM, som sen blev svagare lagom till BIM, sen kom "mensen" 2 dagar efter BIM (tidigt MF) och blödde jättemycket i 7 dagar... Så vet inte hur mensen hade varit om den var "vanlig", tyvärr. Men vet att kroppen kan strula ordentligt för visssa efter MF.
    Usch, det här med tidiga MF har jag hört talas om, den låter lika hemska som mitt MF i 5:e vecka om jag ska va ärlig.. hört man ska va "tyst" om sin graviditet tills minst 12v innan man berättar det för andra, jag har börjat tro på alla som säger detta så mycket nu att jag tom är rädd för att berätta det för min mamma om jag blir det nu i juni, helt rubbad.

    Jag fick minus för ca 3v när jag testade mig så då blev jag lugn igen och tänkte att så är det bara liksom, sen kom mensen som sagt den 30:e maj och höll i bara 1dag, fick en liten liten blödning förrigår men sen va det allt, den va mer brun än röd om du förstår mig så jag ska ringa BM och bara dubbel kolla om jag behöver göra något åt det, tror inte jag är gravid faktiskt för jag kände lite olika symptom när jag var gravid och läkaren kollade mig efter mitt MF som sa att det inte fanns nåt liv där inne och sen dess har jag inte känt något, varken "mensvärk" eller något annat.
  • Chris85
    fridanilsson skrev 2011-06-06 09:17:28 följande:
    mina test har bara blivit starkare och starkare efter jag började blöda, nu e det så starkt som kontrollstrecket trots det var en hel vecka sedan jag fick blödningen.
    var på vul i lördags var då i v 5+0 men de kunde inte se något så tidigt, ett hcg-prov togs och sen kom jag precis hem från gynakuten, har tagit ett nytt hcg, det ska ha fördubblats om det är en normal graviditet,
    läkaren ska ringa i eftermiddag om provsvaren men jag e förberedd på det värsta att blödningen var ett missfall..
    Hoppas hoppas för dig! =)
Svar på tråden BIM - Lista Juni 2011