hjälp mig!
hej jag skulle verkligen behöva råd. Jag har en son på tre år. Jag vet verkligen inte vad det är för fel men något är det i allafall. Kanske det är vanlig trots men jag vet inte. Han blir helt galen om han inte får göra vissa saker. Han har sina "grejer" för sig som han vill göra tex att öppna dörren hemma, hjälpa till att göra välling och lite annat. men det är bara det att när han väl ska göra det så ska han hålla på att trotsa innan. han ska hälla ut vattnet till vällingen tio gånger och kasta ut pulvret på hela bänken. Jag vet att han kan men han vill bara "jävlas" då brukar jag säga "nej ska du inte göra ordentligt får du inte hjälpa till" så tar jag bort han och då blir han helt galen. utan att överdriva han kan skrika i två timmar för det. Så här är det med allt just nu som han vill göra. vad det än är så är det en kamp mellan oss. Jag har bestämmt mig för att jag inte ska ge mig. Men jag tycker bara att hans reaktion på det är annorlunda. vanligt vis kanske man kan avleda barn med något annat. men det går inte! han blir jätta arg. Skriker och slåss och bits på mig. Jag får lixom ingen kontakt med han när han blir så här. Han kan bli så här helt plötsligt oxå..han kan vara jätte glad sen helt plötsligt vänder det och han får för sig att han inte vill nåt. det kan vara som att gå ut genom dörren hemma. precis innan han ska gå ut så vägrar han. Ibland känns det som att han inte kan bestämma sig för vad han vill. Jag vet att han bara är tre år och att det kan vara svårt. men det är verkligen jätta påfrestande. jag behöver verkligen råd hur jag ska hantera siutationer när det blir så här. ska jag bli arg? ska jag ignorera han? jag vet verkligen inte. tacksam för svar!