• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • fair

Välkomna hit, Miapingla och Tila! Jätteroligt med nytt folk :) Grattis till era graviditeter!

viplanerar09 skrev 2011-09-13 10:52:45 följande:
    Ger styrkekramar till dig Fair. Jag hade också ganska högt blodtryck i slutet och jag gick på koll de sista veckorna varannan till var tredje dag. Sedan veckan innan tror jag hade jag +1 i urin.

Du ska se att det är ingen fara. Börjar inte blodvolymen att öka ganska häftigt nu för er som är längre gången? Fick du tag på din BM och vad tyckte hon? Kram
    Tack söta du! :) Oj, det var ju inte alls roligt! Jag hade aldrig så högt att jag fick gå extrakontroller men ändå så pass att läkarna ville jag skulle ta det lugnt.

Var hos en BM idag och där mättes bl.tr till 136/65 så kvinnan på BVC som mätte igår måste ju ha mätt fel. Pulsen låg kring 100, urinen var U.a och älskade bebis hjärtslag låg kring 150 :)
    Hon tyckte jag skulle fara även på den inbokade tiden som jag har nästa vecka hos min ordinarie för att göra en uppföljning samt kolla hb m.m.
    ♥ Thilde född 2009.11.17 Lillasyster beräknad till 2012.01.12 ♥
  • minjalin
    fair skrev 2011-09-13 20:23:43 följande:
    Välkomna hit, Miapingla och Tila! Jätteroligt med nytt folk :) Grattis till era graviditeter!Tack söta du! :) Oj, det var ju inte alls roligt! Jag hade aldrig så högt att jag fick gå extrakontroller men ändå så pass att läkarna ville jag skulle ta det lugnt.

Var hos en BM idag och där mättes bl.tr till 136/65 så kvinnan på BVC som mätte igår måste ju ha mätt fel. Pulsen låg kring 100, urinen var U.a och älskade bebis hjärtslag låg kring 150 :)
    Hon tyckte jag skulle fara även på den inbokade tiden som jag har nästa vecka hos min ordinarie för att göra en uppföljning samt kolla hb m.m.
    Vad skönt att höra :)
  • Tila
    minjalin skrev 2011-09-13 20:23:05 följande:
    Vart bor ni nykomlingar? :)
    Jag bor på södra Gotland (Hemse ungefär)  men är egentligen Jämtlänning :)
  • minjalin
    Tila skrev 2011-09-13 21:27:29 följande:
    Jag bor på södra Gotland (Hemse ungefär)  men är egentligen Jämtlänning :)
    Okej :) Jag bor utanför Göteborg.
  • viplanerar09
    Tila skrev 2011-09-13 20:15:15 följande:
    Det är jag de :)
    Då hade jag rätt :) roligt att du hittat hit!
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-09-13 20:01:51 följande:
    Okej, nä mitt känns som när man exempelvis stukar en handled och den börjar svullna (så gör det ju skitont medan den svullnar och sen lättar det lite när den svullnat klart) den svullnadssmärtan har jag konstant när jag jobbar.

Menar du mer att det gör ont mellan benen, typ som att blygdbenet slits isär för varje steg? Så har jag med, men bara vissa dagar. Värst är foglossningen bak. Sen är det ömt om man trycker fram på blygdbenet. 
    Okej, ursch! Hoppas det lindrar lite nu när du är hemma. Det brukar ju ofta blir värre när man går osv.

Ja typ så. Eller som om någon har slagit med ett slagträ mellan benen. För jag känner av det än fast jag har sovit. Inte smärtsamt men man känner att det är lite ömt. Så det blir ju klart värre när man går. Funderar på att jag ska börja simma en gång i veckan. Eftersom jag har legat rätt mycket i sommar så är kroppen rätt stel efter de också. Så simning känns bättre då det inte belastar som när man är ute och gå. Far just nu är jag så himla less. Orkar inte göra så himla mycket. Det är då man märker hur fort kroppen/musklerna försvinner när man bara ligger ner.

Nä jag känner av mer på blygbenet än så länge. Men det kommer nog att komma i svanken också som det gjorde förra gången!!

Tränar du något?
  • viplanerar09
    fair skrev 2011-09-13 20:23:43 följande:
    Tack söta du! :) Oj, det var ju inte alls roligt! Jag hade aldrig så högt att jag fick gå extrakontroller men ändå så pass att läkarna ville jag skulle ta det lugnt.

Jo läste på bloggen här att den 29/10 hade jag blodtryck på 136/90 och sista kollen 11/11 hade jag 148/91 och sedan +1 i u.a. Men vi skulle avakta tills den 16/11. Om jag inte kände mig sämre. Jag kände mig inte alls dålig. För jag var ute och gick i skogen med mycket terräng den 12/11. Så jag var inte så himla påverkad av det.

Haha såg även att jag alltid trott att Ossians hjärtljud låg runt 150. Men det var bara första gången och sedan låg det på 140-146 :P Haha så roligt att läsa, så roligt att se att man minns/glömmer så fort! Tur att man har skrivit upp.

Ååhh så mysigt och bra att det gick bra :) Vad hade Thilde för hjärtljud?  
  • minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-09-14 09:35:05 följande:
    Okej, ursch! Hoppas det lindrar lite nu när du är hemma. Det brukar ju ofta blir värre när man går osv.

Ja typ så. Eller som om någon har slagit med ett slagträ mellan benen. För jag känner av det än fast jag har sovit. Inte smärtsamt men man känner att det är lite ömt. Så det blir ju klart värre när man går. Funderar på att jag ska börja simma en gång i veckan. Eftersom jag har legat rätt mycket i sommar så är kroppen rätt stel efter de också. Så simning känns bättre då det inte belastar som när man är ute och gå. Far just nu är jag så himla less. Orkar inte göra så himla mycket. Det är då man märker hur fort kroppen/musklerna försvinner när man bara ligger ner.

Nä jag känner av mer på blygbenet än så länge. Men det kommer nog att komma i svanken också som det gjorde förra gången!!

Tränar du något?
    Jo det blir ju det så det är mycket bättre hemma.

Usch, inte roligt när det gör ont även när man inte anstränger sig! Hoppas inte det blir värre. Nä jag tränar inte. Tränade massa innan jag blev gravid med Leon, sen kom jag igång lite igen förra hösten men orkade inte fortsätta efter årsskiftet för det var så lite sömn hela vintern när Leon bara var sjuk hela tiden eller inte sov pga tänder och sen blev jag ju gravid igen och orkade inte träna när jag mådde illa (körde lite roddmaskin hos mamma och pappa bara och promenader) men sen kom foglossningen i v 12 så sen har jag hållt mig så stilla som möjligt. Har hört att vanlig simning ofta kan förvärra foglossning och det var inget min sjukgymnast rekommenderade plus att jag tycker det är sjukt tråkig. Hon tipsade om bassängträning anpassad för gravida men det finns inte i närheten så lite svårt att få kommit iväg på det. Men ska ta tag i träningen sen efter alla graviditeter :p
  • fair
    viplanerar09 skrev 2011-09-14 09:46:45 följande:
    Jo läste på bloggen här att den 29/10 hade jag blodtryck på 136/90 och sista kollen 11/11 hade jag 148/91 och sedan +1 i u.a. Men vi skulle avakta tills den 16/11. Om jag inte kände mig sämre. Jag kände mig inte alls dålig. För jag var ute och gick i skogen med mycket terräng den 12/11. Så jag var inte så himla påverkad av det.

Haha såg även att jag alltid trott att Ossians hjärtljud låg runt 150. Men det var bara första gången och sedan låg det på 140-146 :P Haha så roligt att läsa, så roligt att se att man minns/glömmer så fort! Tur att man har skrivit upp.

Ååhh så mysigt och bra att det gick bra :) Vad hade Thilde för hjärtljud?  
    Oj, ja det är ju ganska högt! Skönt att du hann föda innan det blev värre.

Thildes hjärtljud  låg alltid på 150 eller 140 :)
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)