• Helena 78

Smyckestillverkning

Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.

• Svar på tråden Smyckestillverkning
  • fialotta28
    Momat skrev 2012-01-04 17:41:54 följande:
    Postade lite för snabbt:

Igår gjorde jag de här örhängena åt mej själv, så jag tänkte att de får bli mitt tävlingsbidrag också.

Hoppas flera kommer med bidrag!
    Vad fina de är! Idag hade jag inte tid att fota smycken men imorgon kommer mitt tävlingsbidrag.
  • SandraJ

ska till silver smeden i morgon och se vad för fina smycken hon gjort av min killes granit canochons Glad spännande!! Hon sa att det skulle bli ringar och örhängen

måste verkligen skaffa lite böcker om silvertråd och börja göra egna smycken, blir så sugen när jag ser era fina saker  

• Ensan

Upptäckte just att jag inte kan lägga in foton via mobilen, och vår hemdator funkar inte! Grr!! Får se om jag blir färdig att åka t mina föräldrar och lägga in ett bidrag ngn dag!

• Shanti89

Hej! Jag fick ett makramearmband i delar som jag vill pyssla ihop, men undrar om hag måste ha plankan med spikar i eller om det finns andra sätt att göra det på?

• Ensan

Här kommer mitt bidrag till utmaningen! Silvergrå pärlor i olika modeller, hopsatt med en ring med ett sött hjärta. Gillar smycken som är ganske enkla i sitt utförande, så detta är precis min stil!!
  • Moniqe1979
    Shanti89 skrev 2012-01-05 09:16:58 följande:
    Hej! Jag fick ett makramearmband i delar som jag vill pyssla ihop, men undrar om hag måste ha plankan med spikar i eller om det finns andra sätt att göra det på?
    Nej man måste inte ha nån planka med spikar MEN att ha nått att sätta fast ena änden i medans man knyter är inte helt fel. olika tips kan vara:

Säkerhetsnål fastsatt på låret i jeansen.

Korkunderlägg som man kan sticka ner nålar i

Hobby klämma fastsatt i bord eller bricka tex...
  • beadis

Jättefina smycken ni gjort!!! Skrattande

Nu får jag ju lite prestationsångest...  

• Ensan

Beadis: det tror jag inte du behöver ha! Har sett dina tidigare smycken och de är jättefina!! Så kom igen och pyssla nu!!

Svar på tråden Smyckestillverkning