• Helena 78

Smyckestillverkning

Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.

• Svar på tråden Smyckestillverkning
  • Ensan

Fia82e: tack för tipsen!! Har handlat det mesta på pärlgrossisten, men nu har de ju lagt ner, så jag måste hitta ett nytt favoritställe!!! Pagoni verkar bra... Jag gillar när det är fraktfritt!

• Moniqe1979
    Ensan skrev 2012-01-07 00:14:23 följande:
    Fia82e: tack för tipsen!! Har handlat det mesta på pärlgrossisten, men nu har de ju lagt ner, så jag måste hitta ett nytt favoritställe!!! Pagoni verkar bra... Jag gillar när det är fraktfritt!
    Min favorit butik är nog pearlized om jag "måste" välja en.

Hos bicone design kan man göra helt galna fynd

Pärlerian och frupärla har oxå en hel del trevliga saker
  • Ensan

Tack för dessa tips också! Gillade Biconedesign! Nu ska jag bara bestämma mig, sen blir det shopping! Sugen på att jobba lite med kedjor, har inte gjort det så mycket!

• beadis
    Ensan skrev 2012-01-06 11:56:05 följande:
    Beadis: det tror jag inte du behöver ha! Har sett dina tidigare smycken och de är jättefina!! Så kom igen och pyssla nu!!

Tack, ska försöka komma igång Foten i munnen
  • beadis
    Fia 82 skrev 2012-01-06 13:03:20 följande:
    Hej!

Tänkte om jag kunde få vara med här! Har hållt på med smycken i ca 2år men har haft en ganska lång paus nu pga inspirationstorka... men nu är jag igång igen och det är så roligt! kul att se vad andra gör oxå!
    Välkommen hit! Glad

Javisst är det roligt att se vad andra gör, ska du vara med i veckans tävling, det är inga prestationskrav, utan bara roligt Skrattande 
  • beadis
    Fia 82 skrev 2012-01-06 17:36:20 följande:
    Mitt bidrag till tävlingen:

Läder med berlocker och söta turkosa stenar! Gillar att jobba med dom materialen så detta får bli min stil...
    Nu ser jag att du redan är med

Läckert!
  • beadis

Fia82e: Tittade lite snabbt in på din blogg, ska kika närmre när jag hinner, men det lilla jag såg var jättefint!

• NorthernStar

Finns det någon gemensam typ anslagstavla där vi kan skriva alla pärlshoppar m.m.?

beadis skrev 2012-01-07 15:40:34 följande:
    Välkommen hit! Glad

Javisst är det roligt att se vad andra gör, ska du vara med i veckans tävling, det är inga prestationskrav, utan bara roligt Skrattande 
    Kan man vinna något pris i veckans tävling? eller är det bara äran.?
Svar på tråden Smyckestillverkning