Min 9 månaders bebis kryper inte- gör din?
Min bebis är nu 9 månader nyligen fyllda men kryper inte ännu, ålar inte ens. Skjuter sig möjligtvis bakåt ibland med hjälp av armarna men inget mer... Tycker det börjar kännas lite jobbigt när jämnåriga o även yngre bebisar i vår närhet både kryper o även ställer sig upp med hjälp av möbler.
Sonen har aldrig riktigt gillat att ligga på mage o vi har inte insisterat på det så mycket- men d kanske vi borde ha gjort- får lite dåligt samvete att vi kanske inte låtit honom träna tillräckligt. Han älskar däremot att stå upp o "går" gärna när vi håller honom i armarna.
Sedan en månad tillbaka ungefär lägger jag honom på magen minst en gång om dagen för att han ska få öva . et slutar dock alltid med att han tillslut bara gråter i ren desperation. Har provat lägga leksaker en bit gramför för att locka o visst kan han sträcka sig efter dem men sen e det precis som om han accepterar att de e för långt borta o ger upp efter en kort stund.
Jobbigt e det oxå att läsa att barn brukar kunna krypa nån gång mellan 7-10 månader- det e bara några veckor kvar innan han blir 10 mån- detta stressar mig...
Ni som har bebisar som kan krypa , har ni övat dem på nåt sätt ?, eller har de alltid legat mycket på mage?