• Anonym (Lessen)

Sambon surar jämt

å brusar upp. ikväll så blev han sur å röt åt mej å vårt barn som nyss börjat gå på pottan.
    H*n ville visa pottan med kisset å jag hann ej ropa innan h*n rev åt sen den å ville visa så jag tänkte att äsch lite kiss gör inget....(annat med bajs då)
    då snäser han åt oss att Kom inte in hit med det...riktigt elakt snäs...
    Vi blev jättesnopna bägge 2. å ledsna....

kan tillägga att han aldrig bytt mer än 3 blöjor sen barnet föddes vintern 2003. aldrig tagit något större ansvar. å då jag påpekar lite fint att han inte gjort så mycket bli han arg då med. å säger en massa elakt.

om jag nångång skäller så blir han sur...Jag får inte klaga,men om han klagar å snäser å jag bråkar tillbaka säger han att man kan inte säga nåt för jag blir sur....

men så är det inte...
    jag blev besviken att han blev livrädd för pottan typ...som han motvilligt bar iväg då vi gick å tvättade rumpan sen... jag blev sååå. ja sååå sur. okej om han inte bytt blöjor men kan han inte se lite piss i en potta kan han aldrig va ha vårt bar´n ensamt.

han har världes fobi för nakenhet verkar de som oxå...Barnet får inte se han naket i duschen eller nåt typ. hände en gång å då fick han typ panik då med....

blev spådd en gång å då även om man ej tror det eller ej så sa hon...din sambo å du har gått igenom mycket. herregud.

jag började nästans gråta bara av de orden...
    om alla skulle veta...men nästans 7 år ihop vill jag inte ge upp. men de är så jobbigt...allt det här...
    Är han pappa eller är han inte pappa... tyvärr kan jag ej formulera mej så bra. de va mest det med pottan som gjorde mej ledesn. bara för att barnet ville visa genast....

• Svar på tråden Sambon surar jämt
  • Bias Dad

är ni vuxna eller unga (eller du förstår) har ni varit ihop sen tonåren? låter som att du här *vuxen* och han *tonåring ,festa ,ballt,gör vad man själv vill, coolt typ,*

• Anonym (Lessen)

ja jag känner inga behov av å fara ut. de enda han skyller på om han ska med jobbet är att chefen bjuder. de är gratis. annars om de gäller oss är han så seg att han knappt orkar fara å fika med oss...de hände sist...ja de va i snabbköpets kafé.
    stan hatar han...där kostar de en massa...
    igår bjöd han faktiskt på en pizza.... men de va för att vi hade ett ärende i centrum å han va hungrig efter jobbet.

jag är den som slösar en massa å han är snålaren. han tycker att jag inte behöver nya kläder. sist köpte han en ny tröja våren 03...

jag e så less. t.om då vårt barn fyllde år å hade kalas var han orakad .

• Anonym (Lessen)

jag va 19 då vi träffades. gick ur mitt första samboförhållande på 4 år till honom. å de är snart 7 år sen. han fyller 29. jag är 26

• Bias Dad

börjar närma sig 30 års krisen eller så blev han gubbe snabbt

• fru kreativ

Men alltså...bara det att han åker till sin mamma jämt! Vem gör det som har egen familj?? Det låter ju inte så sunt, om hans mamma var riktigt normal borde hon ju säga åt honom; "hör du x, nu ska väl du vara med din familj/fru/sambo, inte sitta här o hänga hos mamma varje kväll!"
    Hos mödrabarnhälsovården kan man få träffa en psykolog för att prata om familjeproblem och de kan hjälpa en att se det man själv inte ser. Jag tror du kanske har blivit lite "hemmablind", men för oss andra låter det här helt hemskt och uppenbart ohållbart .
    Vad har du/ni för umgänge? Umgås ni med andra familjer något?

• majssan

Du måste ställa dig frågan hur du vill att din och ditt barns framtid skall se ut...och om han kan passa in i den...om han inte kan leva upp till dina krav(som säkert inte är överdrivna) så är det väl ändå bättre för er att leva på var sitt håll...om du är lycklig mår ditt barn bra, med eller utan pappa hemma!

• Anonym (Lessen)

njah...vi har ej så många andra som har barn. de som har barn föredrar att inte träffas så mycket med oss. om de är hans sällskap eller mitt eller vrt allihop vet jag inte ( sen har han sina vänner då.
    själv har jag aldrig haft så mycket vänner sen jag va barn själv...bara nån bekant som man fikar med...
    å så nätet då... annars är jag en person som är väldigt öppensinnad å gärna träffar folk.

han har alla år velat träffa mamma ofta. annars ringer hon eller kommer hit...
    själv så kommer inte min mamma så mycket då hon inte har så mkt övers mer för min sambo å är väldigt sjuk just nu i cancer. å jag har bara henne...

jag är kanske hemmablind... men men...

• Anonym (Lessen)

jag har inga speciella krav. bara att han skulle gärna få vara mera öppensinnad...å lyssna. å inte bli sur hela tiden å skylla på att det är jag som är det.
    att han inte bytt på barnet gör mej mindre ont än hans sätt att vara

• majssan

det verkar som om det är mycket som är jobbigt för dig just nu, och att du behöver extra mycket stöd. Eftersom att du inte verkar få det stöd du behöver av din sambo, så skulle det kanske vara en bra ide att utnyttja vårdcentralens kurator.

• Anonym (Lessen)

om han får reda på att jag pratar med en skrynklare eller nåt skulle han få spel å tycka att jag var mer körd än han trodde typ de är hans åsikt om såna kan jag tänka. han är väldigt fördomsfull mot allt.

jag har kämpat länge som ensam är stark nu...
    då barnet föddes hade jag en depression i 3 måander. innan jag kände att jag avgudade barnet....å tog den till mej. den höll på dog under förlossningen. å svärmor hade såna krav på allt,å klagade å nedvärderade mej en massa. men idag så funkar de bättre mellan oss. nästans bättre mellan henne å mej än mellan sambon å mej....

Svar på tråden Sambon surar jämt