• Laurora

Fan överansträngda muskler, vad göra!?

Jag har lyckats träna för hårt och för mycket, och nu är mina muskler i nacken och mellan skulderbladen en krigszon som bara gör så ont. Vad gör man åt detta? Jag tål inte zon och andra salvor, annars hade jag testat det... jag ska göra en större fysisk ansträngning på söndag så hjälp mig, vila? Träna? röra lite på sig?

• Svar på tråden Fan överansträngda muskler, vad göra!?
  • ejenny

be någon om ryggmassage - så du blir av med slaggprodukterna som samlas i muskelknutar mm, stretcha och vila?!

• Laurora
    ejenny skrev 2011-05-13 20:57:25 följande:
    be någon om ryggmassage - så du blir av med slaggprodukterna som samlas i muskelknutar mm, stretcha och vila?!
    ja, vila är ju tyvärr inte ett bra alternativ, jag ska träna imorgon och tävla på söndag, så jag börjar få lite panik bara. Massage... jag ska försöka lösa det och prova det.
  • Studentpappa

Smörj in dig med liniment sen biter du ihop och kör. Jag gillar hot and cold liniment. Eller så skaffar du dig linnex, blir du inte mjuk i musklerna av det vet jag inte. Fast stryk inte på det innan träning eller tävling det bränner något djävulskt vid ansträngning. 
    Jag smorde in vaderna en gång innan en topptur, vi hade gått några dagar innan och vaderna var helt knas. Men det var olidligt nästan, pjäxorna kan ju iofs ha hjälp till en del. 

Svar på tråden Fan överansträngda muskler, vad göra!?