• Anonym (Amor)

Klyddigt

Har ganska nyligen separerat då jag förälskade mig i en tjej. Har 2 barn med mannen o har idag delat vårdnad. Jag o tjejen har det underbart bra!!

Problemet är att mitt ena barn har så svårt att hantera situationen, vilket jag har full förståelse för, därför tar vi det långsamt... Hur gör man smidigast?? Hur förklara??

Problem 2 är att jag o tjejen snart vill börja bilda familj.. Har hittat en donator.. Hur ska vi göra..Ska han stå med på papper eller hur tänker ni??

Detta är mitt första förhållande med en tjej så känns lite ensamt då jag inte har någon att prata med kring detta..

Hoppas på vettiga svar!  :)

• Svar på tråden Klyddigt
  • Anonym (Amor)

Nej tyvärr så är vi de enda i vår omkrets :( 

• sahara sahara
    Anonym (Amor) skrev 2011-05-17 09:19:34 följande:
    Nej tyvärr så är vi de enda i vår omkrets :( 
    Är du säker? Nu vet jag ju inte var ni bor, men vi är ganska många regnbågsfamiljer bara här på FL. Men visst är det glest i vissa delar av landet.
    Do something scary - the payoff is awesome!
  • sahara sahara

Jag måste ju säga att rubriken tyder på att du kommer söderifrån snarare än norrifrån. Det säger förstås inget om var du de facto bor, men ändå.

• Anonym (Amor)

Har kontaktat en familj..men de var inte intresserade utav nya bekanskaper tyvärr...
    Sen vet jag ej var vi ska vända oss för att lära känna andra par... 

Vi bor utanför Ystad

• sahara sahara

Kom till öppna förskolan för regnbågsfamiljer! Det är i Malmö tredje lördagen i varje månad, det vill säga nu på lördag. Titta här: www.regnbagsbarn.nu/

Är du med på facebook har föreningen en grupp där som heter just Regnbågsbarn.

• Anonym (Amor)

Men vi har inga barn tillsammans än.. kan man komma ändå??

• sahara sahara

Javisst. Det har kommit par utan barn helt och hållet också, någon gång, och det verkar ju som om dina barn kan ha utbyte av det. Jag har nog aldrig stött på ett så stort barn som en sexåring där, dock, men även om det inte finns några kompisar direkt så kanske hen tycker att det är mysigt att ta en fika och se att det finns andra barn med två mammor.

• Anonym (Amor)

Ok, tack  :)

• sahara sahara

Vassego. Hör av dig om du vill ha vägbeskrivning eller något.

• Anonym (Amor)

Är en blug perosn så måste nog tänka lite innan jag dyker upp hihi

• sahara sahara

Kom och häng med oss i regnbågstråden/-forumet här på FL. Vi bits sällan. Det är kanske inte så mycket action där, men ibland, så...

• Anonym (Amor)

Nu har dett gått en tid..kommit på att det snarare är jag som är problemet..tycker det är känlsigt o lite läskigt med alla nya känslor..
    Hon pratar barn m.m. HJÄLP säger jag bara 

Svar på tråden Klyddigt