Inlägg från: Prinzessan |Visa alla inlägg
  • Prinzessan

Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"

MoaW skrev 2011-06-23 13:52:09 följande:

På mig syns det inte alls så mycket än (första barnet). Känner knappt av graviditeten alls (dumt o klaga!). Var på ultraljud 12+0 och fick se att det faktiskt var en liten bebis där inne med huvud, två armar, två ben och ett bultande hjärta :)
    Jag har inte gått upp någe i vikt å är snart i vecka 13. På mej syns det en del. För att jag är så smal annars. Men din mage växer nog på sej ska du se :) Fick du själv säga till om att du ville ha ett ultraljud? Vill så gärna göra ett :)
  • Prinzessan
    MoaW skrev 2011-06-26 20:52:02 följande:
    Det är ju faktiskt rätt skönt att inte ha en stor mage, kan fortfarande ha mina vanliga kläder. Rätt kul bara att alla ser så olika ut trots samma vecka :)

Det enda som "ingår" så att säga (dvs som du inte behöver betala för) är rutinultraljudet i ca vecka 18. Om det inte finns särskilda skäl typ blödning, att man har en sjukdom osv får man betala utraljud själv. Jag bokade (och betalade 600 kr) själv ultraljudet hos en privat barnmorska när jag var i vecka 12. Har inte haft några blödningar eller liknande den här gången. Anledningen till att jag ville göra ett var att min förra graviditet slutade med MF och eftersom jag mår så himla bra ville jag se bebisen för att förstå att jag faktiskt är gravid.

Vad är anledningen till att du vill göra ett ultraljud?
    Ja det är kul att se att alla har olika magar :) Jag kan inte ha samma byxor.. så det blir mest tights och mjukisbyxor. Sen arbetskläder :P

Jag har ett sånt fysiskt jobb.. det är saker jag bär ibland och sen åker jag truck hela dagarna nästan utomhus och det guppar på rätt bra. Vill bara se att det är nåt som lever där inne å mår bra. Annars har jag väl inte någon mer anledning än att jag är nyfiken.

Men då vet jag att jag säkert kan få ultraljud om jag vill om jag betalar för det.
  • Prinzessan
    chicopico skrev 2011-07-03 20:14:43 följande:

Magen v.11.
    ska försöka få in en ny bild från v.13 också....  
    Åhh vilken mysig mage!!! :)
  • Prinzessan

Vilka fina magar ni har! Nu kommer min magbild från vecka 16. Går in i v 17 i morgon. :)

• Prinzessan
    MaHo89 skrev 2011-07-23 21:52:08 följande:
    Är också 14+4 idag :) Nog hinner vi alla ha magar så det räcker :P Tänk dig bara på julafton!! :))
    Ja och på nyår blir det nog inga stora utsvävningar i år :) hehe
  • Prinzessan

Vilka härliga magar vi alla börjar få! :) Här kommer mina från vecka 19. Har börjat känna sparkar tror jag. Det blev lite liv i magen när vi satt på suroundsystemet när vi skulle kolla på film :D

• Prinzessan
    Majskorn skrev 2011-08-08 15:32:11 följande:
    Fin klänning och superfin mage =) Jag har en likadan klänning som jag fotade min v13 i =) 
    Tack vad snällt av dej! Ja den klänningen är fin, det börjar ju bli lite lamt i garderoben med kläder man kan ha nu :( Har 2 gravidbyxor,, men jag får vänta med dem lite för de är lite stora ännu å varma. Köpte en mysig fleecejacka en lång med knappar, men det fick bli en Large hehe jag som har small annars :D
Svar på tråden Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"