MoaW skrev 2011-06-26 20:52:02 följande:
Det är ju faktiskt rätt skönt att inte ha en stor mage, kan fortfarande ha mina vanliga kläder. Rätt kul bara att alla ser så olika ut trots samma vecka :)
Det enda som "ingår" så att säga (dvs som du inte behöver betala för) är rutinultraljudet i ca vecka 18. Om det inte finns särskilda skäl typ blödning, att man har en sjukdom osv får man betala utraljud själv. Jag bokade (och betalade 600 kr) själv ultraljudet hos en privat barnmorska när jag var i vecka 12. Har inte haft några blödningar eller liknande den här gången. Anledningen till att jag ville göra ett var att min förra graviditet slutade med MF och eftersom jag mår så himla bra ville jag se bebisen för att förstå att jag faktiskt är gravid.
Vad är anledningen till att du vill göra ett ultraljud?
Ja det är kul att se att alla har olika magar :) Jag kan inte ha samma byxor.. så det blir mest tights och mjukisbyxor. Sen arbetskläder :P
Jag har ett sånt fysiskt jobb.. det är saker jag bär ibland och sen åker jag truck hela dagarna nästan utomhus och det guppar på rätt bra. Vill bara se att det är nåt som lever där inne å mår bra. Annars har jag väl inte någon mer anledning än att jag är nyfiken.
Men då vet jag att jag säkert kan få ultraljud om jag vill om jag betalar för det.