• Anonym

Inte kär i min man

Ja jag har! Men min man orkade inte efter ett tag utan kastade sej i famnen på en annan i vild panik. Jag ångrar ingenting. Jag o min kärlek träffas fortfarande o har kontakt, men han har kvar sin vardag o ska så ha säger han.  Jag struntar i det. Han fick mej att leva o känna. Något som förut bara fanns på film för mej.
    Jag hade allt du har. Aldrig bråk. Aldrig bekymmer. Idag hatar min exman mej trots att han är den som gift om sej o skaffat nya barn o nytt hus......  Jag lever ensam o vil inte ha det på något annat sätt just nu. Jag är fri o har det mycket bra! Utom när exmannen är igång som värst med sin terror. MEn det går säkert över med åren. Det har ju inte gått så lång tid än o jag kan förstå om han är bitter o besviken.
    Mitt råd till dej är att komma fram till vad DU vill utan att vara beroende av någon annans val i livet. Det kan hända att du står ensam till slut, men om du vet var du har dej själv o vad du vill så gör det ingenting.

• Anonym

Frågan är om du är en bra mor för barnen när du känner som du gör? Jag var en miserabel mamma. Är mycket mycket bättre mamma idag! Det kan alla mina barn intyga! Kommer barnen att tacka dej för att du känner otrivsel, vanmakt o utplånar dej själv? Vad lär du barnen genomn att förinta o förringa dina egna känslor o din egen vilja? Vilken bild vill du att barnen ska ha av dej? I mina ögon är det en fruktansvärd skuldbörda att lägga på barn. Att stanna i något man inte vill för deras skull o sen må dåligt över det.
    O mannen... ja jag kan förstå ditt resonemang, men i slutändan är han ändå en vuxen individ som kommer att klara sitt liv på sitt sätt o klarar han inte det så är det kanske dags att han lär sej det. Eller hänger allt på dej? Hela hans lycka o välgång? I så fall är han kanske inte mycket till man..... Krasst, men så ser jag det. Följ ditt inre, magkänslan o  Lycka till!

• Anonym
    Milk and Coffee skrev 2011-05-19 07:33:33 följande:
    Inerst inne vet jag att det du skriver är sant men det är så svårt att ta steget, jag är feg, fortfarande önskar jag att jag kan känna annorlunda men innerst inne vet jag att det inte kommer att ske...
    du är nog inte så feg. bara rädd för det okända precis som de flesta sunda vanliga människor. När man sen kastat sej ut så inser man att det inte var så farligt.... Men innan är man i helvetet.
  • Anonym

Jag kan bara svara för mej men jag vet att det inte fanns intresse för att ens försöka pigga upp o piffa till. Det var för trist. Jag var för less. Vi var världens bästa vänner, men det fanns noll o inget intresse för att hotta upp nåntig. Jag hade däremot kunna fortsätta några år till för att barnen skulle få växa upp i lugn o ro innan jag själv oxå gav mej av. Men det kändes som att ro en pråm. Något jag ändå var beredd att göra för barnens skull. Han slet ont med att inte vara åtrådd. Han ville ha sex. Gärna varenda dag o på det viset försöka lappa ihop oss. Han försökte verkligen, stackarn. På sitt sätt. Hängde som en lessen hundvalp runt benen på mej. Flämtande o det gjorde honom ännu mer osexig i mina ögon. Men en bra kompis var han!
    Men så träffade han nya damen o drog på en kafferast. Och resultatet blev att jag idag kan andas luften. Hans bitterhet går säkert över en vacker dag. Under tiden lever jag ett gott liv!

• Anonym
    Milk and Coffee skrev 2011-05-31 08:48:47 följande:
    de Robespierre: ja precis så är det vi har allt det där du beskriver men det känns som att jag försöker bli kär i en kompis, jag vill ju så gärna känna mer för denna fantastiska man men varje dag går jag och längtar så hjärtat håller på att brista efter den andre (som inte är lika bra person egentligen men kärleken är inte logisk), jag hoppas att det ska lägga sig och att jag ska få tillbaka mer känslor för min man annars är det verkligen inte rättvist att stanna kvar. Jag har liksom allt så det är ju fan att jag inte kan få mer känslor för jag vill verkligen.

barbapapa01: ja jag lider med dig och hoppas hon kan få mer känslor, du kan inte vara för klängig men heller inte för distanserad för då är det lätt att hon tittar bort från er ännu mer, men hon måste vilja också och hon måste kämpa för att vilja connecta med dig, jag försöker så gott jag kan och just nu sasar jag allt vad jag kan och hoppas det kommer tillbaka, synd bara man inte kunde ta en tablett så var den andre borta ...var din fru också otrogen? Har ni testat parterapi? Kan ni prata med varandra? Det är viktigt att prata det har vi gjort och ajg har varit ärlig i allt oavsett hur ont det gjort och det har ändå gjort det bättre.
    Tyvärr är (nog) läget för min fru snarlikt det du upplever - en insikt som slog ut i full blom igår/natt.
    Efter en del turer igår runt min misstänksamhet (jag försökte kolla hennes dator, hon upptäckte detta, blev sur etc.) så satte jag mig ner och tänkte igenom vad som drev mig så hårt att få svar. Hennes humör, undflyende, plötsliga bubbliga glädje och mängder med små detaljer sedan tidigare byggde upp bilden där min magkänsla till sist skrek åt mig att hon inte brutit kontakten med sin vän, att de planerar att träffas och att de rent av fantiserar om en framtid tillsammans.

Efter ett mycket intensivt samtal bekräftade hon äntligen sina heta känslor och sin förälskelse, hon bekräftade också att hon troligen inte kommer att kunna hålla sig borta från honom - eftersom hon inte vill.
    Efter tre veckors berg- och dalbana insåg jag att någonstans här har vi nått vägs ände. Jag älskar henne så att det gör ont och är beredd att gå genom eld för henne och vår familj - men hon vill inte, hon är färdig med mig och har dessvärre (till skillnad från dig, TS) gett upp tanken att ens försöka.
    Nej, hon har inte varit otrogen, inte rent fysiskt - bara i tanken.. Glad
    Hon har inte heller sökt den här förälskelsen och inte sårat mig medvetet. Den här uppfattningen har inte ändrats hos mig, jag förstår hur och varför hon hamnde i de här situationerna och har fortfarande inget som helst behov att döma eller moralisera.

Problemet är "bara" att hon inte längre vill vara med mig. Ridå.

Att känslorna finns kvar hade jag kunna klara, jag vet att det tar tid att komma över en förälskelse, men efter 3 veckor har hon fortfarande inte kunna kläcka ur sig att hon väljer mig och vill försöka hitta tillbaka.

Det var jag som sa orden - men det är hon som har valt genom att inte ta strid för mig och vårt liv.

Nu är vi förvisso fortfarande i en slags chockfas och vi har inte pratat sedan imorse då jag berättade + skickade ett brev till henne med samma innehåll. Det kan ju fortfarande hända att hon "nyktrar till" och inser att hon är på väg att förlora en man som älskar henne - utan att ens försöka ta strid.
    Tyvärr tror jag dock att mitt besked kommer som en stor lättnad för henne, nu är hon äntligen fri och kan leva det liv hon drömt om i ett par veckor/månader (eller längre).

Hon behöver dock lite tid på sig att smälta det hela och återkomma med en bekräftelse.
    Innan dess håller jag fortfarande min dörr på glänt, det är något jag tycker att jag måste kosta på mig - om inte annat så för barnens skull. Inte för jag kan/vill leva tillsammans utan hennes kärlek men utifrån tanken att man kanske borde ge kärleken en ärlig chans, om det nu kan finnas en sån.
    Denna känsla är sista halmstået men det är inget som har med mig att göra.

Usch, barnen... Rynkar på näsan
  • Anonym
    blackfallingstar skrev 2011-05-31 09:48:26 följande:
    Jag har inte läst hela de du har skrivet, men kort sagt. Behåll Din man, han är bäst för dig, sånt som händer nu som är runt omkring "manliga bekanter och sånt skit" är easy come easy go, din man är återigen bäst för dig, dina barns pappa, den du har gått genom eld o vatten med säkert, alla kan ha bekymmer och om man ha problem inebär inte att man kan göra slut hur lätt som helst, kämpa på, försök att ha en egen tid med högt kvalitet med dig man, du kommer se sen hur din kärlek till dig man växer och blommar, ta alltid och tänk på allt positivt som har hänt med er den tiden ni ät ihop. allt runt omkring är bara som en "sommar moln" försvinner fort som den har kommit.

good luck.
    oj, är det så enkelt? Då borde alla lyckas.....
  • Anonym

Oj vad många som upplever samma sak som jag....
    Efter ett mycket långt förhållande träffade jag en man (gift) som det slog gnistor om. Vi kämpade så in i h...e för att dölja o inte låssas om vad som hände i oss. Men väldigt tidigt började vår intensiva dagliga kontakt. Min man märkte det omedelbart o var helt galen. Han krävde av mej att helt bryta med min vän. Jag o vännen hade då aldrig uttalat något om känslor o vi hade inte haft någon fysisk kontakt.
    Jag lovade att sluta ha kontakt, men det var helt omöjligt. Vännens fru märkte ingenting.
    Det slutade med skilsmässa för min del o mitt ex spred rykten om mej o om min vän. Rykten som inte stämde. Vännens fru fick höra ryktena, men han förnekade allt o hon trodde på honom. Hon ville inte att han skulle hälsa på mej, men det gjorde han ändå o hon valde att tro på honom.
    Tiden gick. Vår relation blev allt med intensiv o fysisk. Vi hade sex ett par gånger. Sen bröt jag med honom för jag stog inte ut med att han valde frun. Själv säger han att han valde barnen, inte frun.
    Tiden gick. Vi hade ingen som helst kontakt på 6 mån, sen hörde han av sej o så var det klippt igen. Det senaste året har vår kontakt varit avancerad, med sex o massor av kontakt. Men han ska stanna hos frun (eller som han säger barnen). Nu kommer jag att träffa honom för ett avskedssex o sen är det tack o adjö. Han vet inte om än att det blir det sista han får av mej. Men jag kommer att säga att om han ens tar kontakt med mej så kommer jag att kontakta frun. Det kommer att få honom att hålla sej undan.
    Relationen har pågått i 3 år nu.
    Ibland åker han ensam bort o gråter en dag eller två. Han sörjer sitt liv o sin situation. Och jag min situation. Men han väljer frun (eller barnen då...?)
    Jag vill allt med honom, men det kommer aldrig att bli så. Varför kan jag inte bara fatta det?

• Anonym
    Anonym (me) skrev 2011-05-31 19:00:23 följande:
    Eller så vaill han egentligen ha sin fru men säger det som behövs för att få ha sex med dig med ?
    Är du fortfarande kvar i din gamla relation ?
    Exakt så är det! Jag är fri ifrån min exman. Vilket jag inte sörjer en sekund!
  • Anonym

Du är värd att sitta fattig i en lägenhet

• Anonym

oj barbapappa!!!! Om min exman hade varit som du hade det inte varit ett ex framför man nu. Ja har varit i din frus situation o trodde i min dumma enfald att min exman skulle hjälpa mej vidare i vår relation på det sätt som du nu gör. JAg missbedömde exmannen nåt alldeles otroligt. Efter bara tre veckors bekantskap bildade han ny familj med en för honom vilt främmande kvinna. Han blev galen av svartsjuka o livet blev en karusell utan dess like. Jag är säker på att om han hade reagerat som du hade vi idaghaft en stark o genuin relation som hållit för vad som helst. Hans hus rasade i den jordbävning som uppstog o han hatar mej än idag.
    Med det facit i hand kan jag inte känna något annat än ömkan för honom. Jag är glad att jag blev av med honom när han visade sej vara så ynklig. Så mycket för alla löften om nöd o lust. Den förälselse jag gick igenom var en enda stor nöd. Men när nöden kom fanns exmannen inte där.
    Det är oerhört mycket att önska av en partner att reagera så som du gör. Du har allt att vinna på det! Om frun ändå lämnar dej så kommer det att stå damer i kö för en man som du. Härhar du en!
    Ja, det blev alltså inget med min förälskelse. Han valde frun, även om vi har sex så fort vi ses numer. Det hade vi INTE så länge jag var gift!

Svar på tråden Inte kär i min man