Milk and Coffee skrev 2011-06-29 14:00:49 följande:
Osäker: och det går verkligen inte att prata med honom om att du inte uppskattar att bli behandlad så? för om han inte förstår eller vill förstå och ändra sig så gör du rätt i att verkligne tänka efter vad du vill. Kan han inte tänka sig parterapi? Det är verkligen inte lätt min man hade ju sådana tendenser men när jag påpekade dem och hur dåligt jag mådde så insåg han vad han höll på med.
Jag har ju gjort det. Problemet med min man är att han är bra på att snacka (säljare) men sedan händer inget. På söndag grälar vi om saken och han lovar bot och bättring. På tisdag är vi där igen, lite smygande.
Den här vintern har varit vidrig. Båda har haft mycket att göra både på jobbet och privat men det blir ju inte bättre för att han börjar varje morgon med att rabbla vad jag ska göra innan jag ens kommit ur sängen, passar på att dra sakerna en gång till medan jag borstar tänderna, påminner mig vid frukosten och passar på att göra det en gång till innan han går ut genom dörren.
I våras var jag totalt under isen på grund av just detta och det var då den andre mannen klev in som en livboj i min själsliga misär. Jag tror att jag hade blivit kliniskt deprimerad om inte något hänt där och då.
Efter en månads gräl under hela april lade så i alla fall min man äntligen av men nu är han igång igen.
Jag har varit sjuk i två veckor (bakteriell lunginflammation med feber) och har inte orkat göra de sakerna hemma som vi planerat. I måndags hann jag inte och igår kom årets hittills största värmebölja så då valde jag att ligga i bikini på gräsmattan istället för att sitta inne i 35 graders kvav värme och arbeta.
Då var det dags igen, hackspetten kom fram. Jag kan tycka att HAN nu kunde göra de här sakerna om han är så angelägen om att det ska bli klart. Om inte annat för att underlätta för mig när jag varit dålig. Men blir det irriterade "förhör" om vad jag gjort eller inte. Jag. orkar. inte. mer.