-
Ja, jag borde nog damma av mina gamla dagböcker och börja skriva i dom igen .Jag har bara inte vågat göra det hittills för då blir det så väldigt tydligt att jag inte är lycklig nu. :(Baginbox skrev 2011-06-29 14:44:48 följande:En jättebra väg att se sig lite grann utifrån. -
Det är tyvärr lite så jag känner här. Min mans beteende har på något sätt hackat bort det vi hade tillsammans, bit för bit. Till slut finns inget kvar. Om man ska kunan förlåta och glömma krävs för mig att man talar ut om saken, ber om ursäkt och inte gör om samma sak igen. Då kan den borthackade biten sättas på plats igen. Men annars så... ja. Det blir tomt.Anonym (Spiff) skrev 2011-06-29 14:48:06 följande:Sant, man måste kunna komma över det hela men risken är stor att det kommer upp till ytan förr eller senare i alla fall....svår situation.
Mitt x sa nyligen att allt som hon inte gillat att jag gjort och sagt (under 19år ihop) låg som i en låda och att det aldrig glömdes eller förläts och så gick det som det gick.
I mitt fall så var ev bråk glömt senast efter att jag sovit på saken. så olika det kan vara. My bad tydligen.
Mitt inlägg är bara en reflektion av hur vi har det, har ingen aning om om din fru resonerade på samma sätt om ert förhållande. -
Ja det är hemskt och väldigt förminskande. Jag tycker att jag är ganska initiativrik, bra på att jobba och kreativ men när man får dängt i skallen att man tydligen aldrig räcker till eller kan fixa något utan detaljstyrning är det lätt att tappa självförtroendet.Milk and Coffee skrev 2011-06-29 14:48:09 följande:Osäker: usch det låter verkligen hemskt. Jag antar att det går inte att bara säga att göra det själv och sluta upp behhandla mig som ett barn och säga åt vad jag ska göra varje gång han säger något för Jag antar det blir bråk då. Nej jag känner verkligen med dig usch så hade jag inte kunnat leva. Men om du nu väljer att kolla upp utvägar så att du är beredd när det smäller så kanske du borde säga exakt hur du känner och att du vill gå i parterapi annars vill du skiljas,och se vad han säger? Eller det är kanske itne lönt när ajg läser vad du skriver känns din tillvaro bara vidrig och han känns itne som en perosn som kommer ändra sig.
Jo, jag ska ställa ett ultimatum i höst. Just nu orkar jag inte. Vi har som sagt haft en överjävlig vinter som jag knappt hämtat mig ifrån och jag vill ha en plan och veta hur jag ska göra och agera och var jag ska ta vägen om nu mitt ultimatum leder till separation. Jag försöker fylla på mig själv med saker jag mår bra av och träning just nu för att hämta krafter och bli mig själv igen, ska börja terapi i höst också. Jag ska försöka ducka min man tills dess och jobba på mig själv. -
(me) det verkar lite som att du helt har hakat upp dig på min otrohet och jag kan ha överseende med det eftersom du själv drabbats och verkar ha stora sår efter det och gärna är inne och talar om för oss hur dåliga vi är och hur fel vi gör. Jag antar att du får ut något positivt av det så du får väl hållas då.Anonym (me) skrev 2011-06-29 15:02:52 följande:Anonym (osäker) , är din man medveten om din otrohet ?
Om inte , så är han nog inte medveten om hur stort problemet är
Nej han är inte medveten om min otrohet och jag tycker egentligen att den är rätt oviktig i sammanhanget.
Om han inte fattat att jag inte mått bra när jag under två års tid med jämna mellanrum velat prata, krävt förändringar, vädjat om att han ska respektera mig som en vuxen, velat gå i parterapi och i perioder gråtit mig till sömns eller sovit i gästrummet så måste han vara gravt förståndshandikappad. Och det är han inte.
Han skiter nog bara i hur jag mår så länge jag är effektiv. Är min tolkning.
Det här inlägget gjorde väldigt ont att skriva. :/ -
Eller bitter-frånskild-snart-medelålders.Baginbox skrev 2011-06-29 15:28:52 följande:Verkar som du snart kan byta nick till Säker... :)
Nåja, bättre det än ledsen-gift-låtsas-bra.
-
Ingen fara (me), vi som skriver här har väl alla våra sår och ömma punkter, oavsett om vi är de som är bedragna eller vi är de som bedrar. Jag har då varit på båda sidor så jag kan förstå din bild också.Anonym (me) skrev 2011-06-29 15:48:58 följande:Oj , ledsen att du tog det som en pik , det var inte min avsikt... anledningen till att jag frågade är för att vi karlar kan ibland vara lite tröga med att ta till oss problem inom förhållandet , det måste liksom läggas fram väldigt tydligt , helst i självlysande neonbokstäver.... hintar och halvsanningar brukar inte fungera. Det är inte förrän tåget börjat rulla som vi vaknar till liv.
Men jag kan förstå av det du skriver att du verkar ha försökt med alla medel , synd att han inte vill gå på FR , det kan vara rätt bra ....
Jag har förstått att ni män måste ha det ibland. Jag tycker att jag varit så tydlig jag kan och gråt och uppslitande gräl ungefär varannan månad borde väl vara tydligt nog kan jag tycka.
Vill bara påpeka att vi har haft "bra" perioder däremellan så de senaste åren har inte bara varit genomusla vilket det låter som när jag läser tillbaka. Livet rullar ju på rätt snabbt efter 30 och båda arbetar mycket, veckorna är späckade, man siktar fram mot nästa fest/resa/weekend/projekt/högtid och så har ett år gått helt plötsligt. Sedan i höstas har det dock mest känts som perioder av krig och däremellan spänt vapenuppehåll nu när jag ser tillbaka. -
Tack må bra! :) Just nu försöker jag läsa så mycket jag kan om "livet efter skilsmässan" här inne och samla på mig positiva berättelser för att peppa mig själv.Anonym (må bra) skrev 2011-06-29 15:48:59 följande:Been there done that.
Jo det känns som att det man är i nu aldrig kommer att ta slut. Men det gör det. Och hellre vara fri än att ha det där som ett ok över sig resten av livet.
Ibland måste man igenom även svåra saker. Men det blir bättre. Jag lovar och det vet du. :)
-
Han är tekniskt sett inte min chef även om vi arbetar tillsammans, men ja. Eftersom vi arbetar tillsammans så får vi ju stämma av en del. Jag är okej med hur vi har det på jobbet.Milk and Coffee skrev 2011-06-29 16:04:10 följande:Ett stort problem verkar ju vara också att ni jobbar ihop eller ja att han är din chef det är aldrig sunt speciellt när han behandlar dig som han gör. Du kan inte ta ett annat jobb? Säga att det räcker du vill jobba självständigt?
Det är att han fortsätter i samma stil hemma som jag inte klarar av, särskilt inte när det gäller saker som vi båda borde göra och ha ansvar för som hushållsarbete eller renoveringar och vardagliga saker som handling, ärenden etc. Han fortsätter med sin projektledarstil även här vilket inte funkar alls. -
:) Det är väl oundvlkligt att man tar med sig den stilen hem kanske, särskilt om man är den drivande typen i sig själv. Men det är ju bra om de lägger av med det när man ber dom.Anonym (b-pappas fru) skrev 2011-06-29 16:15:03 följande:Kan inte låta bli att småle åt projektledarstilen, var lite grann av det som min man har haft sista åren, inte så att det varit jättejobbigt men det har lyst igenom emellanåt. När jag sa det till honom blev han jättepaff och försökte genast sluta med det. Inga liknelser i övrigt tror jag...men fick lite igenkänningsfaktor :) -
Jag undrar hur det går för er som skrivit i den här tråden. Hur har ni det nu?
Här har sommaren varit ganska bra. Jag har satsat på mig själv och umgåtts med vänner på egen hand, tränat, gjort saker jag tycker om och struntat i vad min man vill eller inte vill göra. Det har varit underbart och jag känner mig riktigt påfylld inför hösten!
Vi tillbringade semestern tillsammans och det var ok. Vi har alltid haft trevligt tillsammans när vi gör saker utanför jobbet och hemmet. Nu har vi arbetat tre veckor och knappt pratat med varandra eftersom vi stora delar varit på var sitt håll.
Jag har börjat skriva dagbok och har bestämt mig för att göra en utvärdering av hur vi har det i maj nästa år. Då får jag ta ett beslut om jag ska stanna kvar eller gå vidare. Tills dess ska jag bygga upp mig själv och samla mod.
Min älskare och jag hörs då och då. Han är en väldigt fin människa och jag trivs med honom. Önskar att vi hade träffats vid en annan tidpunkt i livet så vi hade kunnat lära känna varandra bättre. Nu vill jag bara vara fri och självständig känns det som. Och ha bra sex. ;)