Inlägg från: Anonym (Osäker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker)

Inte kär i min man

Anonym (me) skrev 2011-12-05 16:17:50 följande:
    Hela denna tråd är en fantastisk eloge till förnekelse , självberägeri , cynism och egoism.... ni är så ofantligt duktiga på att intala er saker som passar era syften bra just nu. Som sagt ni förtjänar inte era män , och era män förtjänar klart bättre. Ni sitter här och snyftar om kärlek och den mänskliga rättiheten att känna sig älskad och åtråd etc , men det verkar inte gälla era män , de ska självklart nöja sig med era brödsmulor tills ni bestämt er för vad ni vill ha..... snacka om gränslös egoism.
    I mitt fall så fick min man hela mig. Kropp och själ och energi och engagemang. Problemet var att han inte ville ha mig, trots att jag försökte.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (me) skrev 2011-12-05 17:00:02 följande:
    Mitt förra förhållande och hur det slutade är numera historia , jag lever i ett nytt lycklogt förhållande. Så det har inget med saken att göra. Måste man själv ha blivit sviken för att fördöma otrohet ? Det gjorde jag även innan jag själv råkade ut för det.

Det jag syftar på och som du totalt verkar ha missat är sambandet :
    Jag har inga känslor kvar för min man och Jag viill knulla med andra , Det jag menar är att det inte är helt säkert att ni skulle vilja leva i öppna förhållanden om ni verkligen älskade er partner med hela ert hjärta.
    Era nuvarande partners verkar ni skita fullständigt i så där är det väl rätt så naturligt att inte bry sig om han knullar med andra , inte fan bryr jag mig om vem grannen knullar med , jag har ingen som helst känslomässig relation till grannen.
    Men det är ju inte historia med tanke på dina inlägg i den här tråden som bara osar av hat och fördömande. Du måste ju fortfarande gå runt med hat och bitterhet i hjärtat eftersom du ens har behov av att komma in här och peka finger åt andra under ganska många månaders tid. Om du hade släppt det så hade du knappast hängt här och spytt ur dig fördömanden så fort tråden vaknar till liv igen. 

Bara för att polyamori är obegripligt för dig betyder inte det att det är det för andra. Det finns många som älskar fler än en partner och jag tycker egentligen inte att det är konstigare än att man kan älska flera barn samtidigt. För övrigt anser jag inte att man måste älska någon för att ha sex med dem. Ren lust räcker bra. Vilket var vad min man kände för sin affär. Han säger själv att han var kåt men inte hade några känslor för henne och i det fallet tror jag honom faktiskt och det var väl därför jag kunde förlåta vad han gjort. 
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (me) skrev 2011-12-05 17:22:53 följande:
    Som sagt man behöver inte ha upplevt otrohet själv för att ogilla det , otrohet är ett svek , något som anses vara fel i de flesta förhållanden , även bland vänner , sen kan det hända att jag anser det vara extra fel då jag själv upplevt det.

Jag har inget emot polygami och öppna förhållanden , tvärtom så tycker jag det är klart ärligare än att springa omkring och knulla andra bakom ryggen på sin partner och sitta och ljuga för dem , men även där är det viktigt med ärlighet , svek anses vara något fult även i öppna förhållanden. Det jag reagerar på i ert fall är att ni inte verkar se sambandet mellan det faktum att ni inte längre har några känslor eller respekt kvar för era män och er nyfunna kärlek till polygami. Men visst kan det vara så att ni äntligen funnit ert sanna jag , who knows. Men det känns som klart troligare att om ni velat leva i öppna förhållanden så hade ni velat det från första början och inte nu när ni inte längre bryr er om era män.
    Att otrohet är ett svek och fel tror jag alla är överens om i den här tråden, även vi som varit det. 

Ingen människa föds färdig utan ens åsikter och ställningstaganden förändras genom åren. Jag tror att jag bytt åsikt om det mesta sedan jag var tonåring. Jag har blivit tryggare i mig själv med åren och också säkrare på min egen sexualitet och det är först nu som jag skulle kunna hantera saken på ett vettigt sätt, både om jag själv skulle träffa andra och om min man skulle göra det.

Min mans otrohet fick mig att inse att sex med andra faktiskt inte behöver betyda slutet på allt. Där föddes min acceptans för polyamori trots att jag själv inte hade en tanke på att ha fler än en sexpartner själv just då. 
    Inte för att jag inte längre hade några känslor för min man för det hade jag, utan för att jag insåg att man kan ha sex med andra och fortfarande älska sin partner. 
  • Anonym (Osäker)
    Milk and Coffee skrev 2011-12-08 12:39:09 följande:
    Me: det är verkligen synd att du blivit så sårad och sviken kanske borde gå och prata med någon psykolog och processa din ilska för jag förstår att ilskan du spyr mot oss är egentligen ilskan mot din fru. Att du inte var tillräcklig för henne att hon insåg att hon inte älskade dig mer något som säkert smärtar henne lika mycket som dig men som hon inte kunde göra något åt och där hon skötte det fel. Det gör ont att bli bortvald men om du mår så dåligt av oss kanske det ÄR bättre att du undviker denna tråd.
    +1. Jag har samma känsla som du M a C.

Me är, helt naturligt, totalt rasande över sin frus svek och när han är inne här och vräker ur sig hat, ilska och förakt mot de otrogna kvinnor som skriver i den här tråden handlar det egentligen inte om oss utan om exfrun.

Men me, eftersom du själv skriver att du lever i ett nytt förhållande, så kanske det vore bra att ta itu med din egen ilska en gång för alla. Det är inte särskilt nyttigt att gå runt och härbärgera sådana känslor i längden utan det är hälsosammare att kunna släppa dem och gå vidare.  Eftersom jag varit i din sits så vet jag vad jag pratar om.
    Önskar dig lycka till med det!
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (me) skrev 2011-12-08 14:02:14 följande:
    Återigen FEL , mitt "hat" eller besvikelse över ert beteende är helt enkelt över ert beteende , era handlingar , det ni gör , mitt ex hamnar i samma kategori helt enkelt för att hon ägnade sig åt samma "aktiviteter" som ni gör.

Så mitt "hat" riktar sig åt era handligar , int er som personer , men eftersom det är ni som utför handlingarna så är det självklart att det är ni som blir träffade.

I mitt nya förhållande så delar vi på den synen över otrohet , även hon har erfarenhet av det , så det är inga som helst problem Glad , Bara för att jag släppt och kommer över mitt ex sviniga beteende så betyder inte det att jag kommer sluta ogilla själva beteendet. Snarare tvärtom.

Att du själv blivit bedragen och ändå väljer att utsätta någon annan för vad du själv blivit utsatt för är väl knappast något att vara stolt över , ingen plus i kanten direkt  , du om någon borde väl i så fall vetat bättre.

Ang terapi , så är det faktiskt något mitt ex nog skulle behöva mer än jag , hennes nya "förhållande" om man nu kan kalla det så visade sig vara falskt då killen hon bedrog mig för visade sig vara nygift , något jag meddelade hans fru och gav henne mitt ex nummer så att de kunde "prata ut" , mao så blev hon själv lurad på samma sätt som hon lurade mig , lite poetisk rättvisa , något jag skrattar gott åt än idag. Dessutom verkar hon inte alls glad över att jag hittat någon ny när hon själv inte lyckats med det än. Visst kan terapi vara rätt bra ibland , det håller jag med dig om till 100%
    Jag förstår att du avskyr otrohet. Jag förstår däremot inte ditt behov av att dyka upp i trådarna och om och om igen spy ut ditt hat mot otrogna kvinnor, företrädesvis. Har aldrig sett dig attackera otrogna män.

Vad får du ut av det? Du har nu upprepat samma saker i ett halvår i den här tråden. Vad tycker du att du tillför som du inte redan gjort och vad får du själv ut av det?
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (me) skrev 2011-12-08 14:44:29 följande:
    Jådå , jag "attackerar" otrogna män lika mycket som otrogna kvinnor , däremot så är det väl klart större andel kvinnor på FL än vad det är män och därmed oxå ett större antal trådar som startas av kvinnor än män.

Tex har jag nyligen valt att bryta en vän (en man) som gång på gång varit otrogen mot sin fru som är en gammal väninna till mig , sorry men att göra detta till en kvinnofråga stämmer inte riktigt.

Däremot har jag nog uttryck mig olika i olika trådar beroende lite på hur personen i fråga agerar , om de insett sitt misstag slutat med det , eller om de fortsätter med det , om de visar ånger eller tar på sig ansvaret för sina handlingar eller om det försöker göra sig själva till martyrer och skyller ifrån sig på annat eller andra.

Jag har tex mycket mer förståelse för en person (man eller kvinna) som gör ett engångsmisstag och ångrar sig än de som metodiskt bedrar sin partner under lång tid.

Vad jag får ut av det... bra fråga... kanske helt enkelt uttrycker min åsikt , att jag väljer att kriticera sviaktigt beteende , appaluderar sånt jag tycker är bra.... är det inte just det dessa forum är till för , uttrycka sig ?

Vad fpr ni ut av att ge varandra medhåll ? Känns det bättre att fortsätta med det ni gör eftersom andra oxå gör det ?
    Det verkar vara ett ganska trängande behov hos dig som du får utlopp för här och det är lite intressant att fundera över varför. 

Jag är här för att det har varit nyttigt för mig att sätta ord på min situation och få läsa om andras erfarenheter, både de som varit otrogna eller som Barbapappa som varit den som varit mitt uppe i det utan att ha valt det själv. Jag har fått mycket nyttigt att tänka på och  fundera över.

För att man ska nå dit krävs dock att inläggen är välformulerade och verkar ha någon slags tankegång och kanske vilja att förstå den andra sidan. Att bara sprida elaka ord omkring sig som du gjort fungerar inget vidare för min del. Jag tror att både du för egen del skulle vinna på att formulera dig på ett annat sätt och för att få fram ditt budskap till oss de ska träffa. Just nu skummar jag bara eftersom jag vet att dina inlägg inte tillför mig något eller ens får mig att tänka ett varv till utan de är bara fulla av spyor som du verkar ha behov att få ur dig.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (me) skrev 2011-12-08 15:38:19 följande:
    Jo , det kan jag nog hålla med om , att jag borde formulera mig på ett bättre sätt , men ibland tar irritationen över och då blir det som det blir , gäller nog oss alla. Men du glömer att andra än jag kriticerar er , kanske är det en hint om att det ni gör kanske inte är så bra ?

Vad får man ut att av utbyta ideer med liktänkande ? Det lär ju knappast komma några wow upplevelser av det , och ni verkar inte heller vara speciellt öppna för kritik. Jag tror säkert barbapappa är er stora hjälte eftersom han inte kriticerar er och uttrycker förståelse, det är väl självklart att man inte vill ta skit för dåliga handlingar.

Att er kommunikation hjälpt er och fått er att tänka.... tja.. flertalet av er verkar ju fortfarande fortsätta på samma spår , så vad har det gett i praktiken ? Att det känns bättre eftersom andra oxå gör samma saker ? Att det finns män som barbapappa som uttrycker förståelse ? För handen på hjärtat , hur många (som inte själva är eller varit otrogna) visar förståelse för otrohet ? Både kvinnor och män. Kan det vara så att ert slutna sällskap , där ni inte accepterar kritik för era handlingar ochså hjälper er att fortsätta i samma spår ?

Perosnligen så har jag slutat ge bra råd eller resonera på ett logiskt plan med människor som är otrogna , helt enkelt för att det sällan ger något , väldigt få tänker om oavsett vad som skrivs , de allra flesta söker bara medhåll och tröst. Tom DeRobespierres insiktsfulla inlägg ger sällan några aha upplevelser. Det märks oxå rätt tydligt av er lilla grupp , inte mycyket har förändrats där inte , barbapappas förhållande verkar gåttt åt skogen oavsett , vissa av er fortsätter ha kontakt med den andre mannen , etc... so whats the point ?

Men som sagt , jag drar mig ur diskutionen och låter er ha er klubb för er själva , jag kommer aldrig någonsin ha förståelse för otrohet och ni kommer antagligen aldrig acceptera kritik för vad ni gör...
    Det där stämmer ju inte och du sitter ju och ljuger nu. Tråden började i maj. Av oss gamlingar som deltagit i den sedan början så har Milk and Coffee helt brutit med sin vän och har ingen kontakt alls sedan dess, två av gamlingarna (nicket "jag" och "45 år") har skilt sig, MammaMu bröt med sin vän före sommaren och jag har heller inte kontakt med min älskare längre utan har kommit till insikt om att jag vill stå på egna ben, utan en man.
    Jag skulle inte kalla det att "fortsätta i samma spår".
    Du verkar se det du vill se men det är trevligt om du kunde hålla dig till fakta i alla fall. 

Vad gäller förståelse för otrohet så fick jag det delvis när min man var otrogen, precis som jag skrivit om. Man är två i ett förhållande och bör då också försöka se sin egen del i varför partnern är otrogen. Jag kan förstå att min man varit otrogen även om jag önskar att han löst det på annat sätt.
    Har du analyserat varför din exfru var otrogen mot dig och vad du själv kan ha gjort för att bidra till att hon gjorde det valet? 
  • Anonym (Osäker)
    barbapappa01 skrev 2012-10-12 05:37:42 följande:
    Rensar bland trådar, ska stänga mitt konto här för gott. Börja leva. Snart ett år sedn senaste uppdateringen här.. För er som minns mig så vill jag bara säga att vi inte lyckades hitta tillbaka men har skiljts som vänner. Relationen är väldigt bra men separerade sen i våras. Skilsmässan klar strax och livet går vidare. Sörjer lite över att det blev som det blev men man får försöka skapa sig ett bra liv ändå.
    Jag har tänkt på dig, och ni andra som skrivit i den här tråden så många gånger. Vad tråkigt att det slutade med en skilsmässa för er. Jag trodde faktiskt att ni skulle fixa krisen. 
    Godspeed nu barbapapa och lev! 
  • Anonym (Osäker)
    Milk and Coffee skrev 2013-02-25 08:56:05 följande:
    Har inte varit här inne på lääääääänge, min situation är samma vi är fortfarande ihop men innerst inne känner jag samma. Jag försöker verkligen och det känns ändå rätt för barnen.
    Tittade in här idag och såg att den här tråden var bumpad. Jag har tänkt på er alla som varit med i den, kan inte fatta att det snart är två år (!) sedan vi skrev här. 

Tråkigt att höra att du har samma känslor Milk and Coffee. Det är ju inte så lätt att tvinga sig själv att ändra på dem. Har du någon kontakt med din vän?

Här är det ungefär som förut. Har inte haft kontakt med min vän på drygt ett år och har verkligen försökt att få saker att fungera med min man. Nu konstaterar jag nog mest krasst att det här är stendött och det kommer inte att bli bättre än så här. Jobbar på att ta mig ur det. Det går långsamt, men framåt. Jag mår ganska bra och känner mig stark i alla fall, vilket är en oändligt stor skillnad mot våren 2011. Orkar inte ens tänka på hur eländigt jag hade det då. 
  • Anonym (Osäker)

Tik Tak brukar vara inne och spamma sönder sådana här trådar med olika upprepningar om att otrogna är horor, svin, luder och liknande. Jag föreslår att vi alla ignorerar personen och diskuterar det som tråden handlar om. 

• Anonym (Osäker)
    Tik Tak skrev 2013-02-27 15:24:38 följande:
    Jag har själv blivit bedragen i ett tidigare förhållande av min ex sambo så jag har utvecklat nolltolerans mott otrohet och otrogna jag inser vilket vidrigt elakt svek det är.
    Jag har också blivit utsatt för otrohet men jag försöker att diskutera saken på ett vettigt sätt istället för att sitta och skriva luder, svin, hora. 
  • Anonym (Osäker)
    Tik Tak skrev 2013-02-27 18:25:42 följande:
    Det verkar som det är mer än att du inte är kär i din man du verkar ha tappat respekten för honom som så elakt svinigt bedrar honom din man har ingen skyldighet att vara dig trogen i och med dina egna hanlingar. 
    Men du, den här tråden är två år gammal och mycket har hänt under vägen och sedan dess. Läs igenom allt istället för att gå in och ta urgamla inlägg och börja hacka på dem med dina maniska ramsor. 
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Jag oxå!) skrev 2013-02-28 15:30:25 följande:
    Det ENDA jag ville var att bolla med personer I SAMMA SITUATION som jag.

Lustigt vad folk orkar lägga sig i andras saker, fantastiskt!
    I så fall ska du nog inte ens lägga energi på att svara Fool och TikTak. TikTak låter som en skiva som har hakat upp sig i de här trådarna och Fool är konsekvent fördömande och är inte intresserad av något annat än att tala om för dig hur dålig du är. 
  • Anonym (Osäker)
    Tik Tak skrev 2013-03-01 14:02:27 följande:
    Jag säger ifrån när människor beteer som fega skitstövlar mott sina partner och bedrar smygger och sviker  finns ingen ursäkt för otroget skitstövleri.
    Vi  har förstått din inställning i frågan redan med första inlägget. Du behöver inte upprepa dig i likartade oneliners  tjugo gånger till. 
  • Anonym (Osäker)
    Tik Tak skrev 2013-03-01 14:41:28 följande:

Det handlar in om att döma utan det handlar om att empatisera med dem som bedras så fegt och elakt  av sin partner ryggradslösa  är otrogna och riktiga skitstövlar mott sin bedragna partner.
    Men nu är inte de som är bedragna inne och skriver i den här tråden så du empatiserar inte med dem. Du fördömer bara de som är otrogna, om och om och om och om igen, som en skiva som har hakat upp sig. 
  • Anonym (Osäker)
    Tik Tak skrev 2013-03-01 14:58:41 följande:

Otrohet och otrogna ska fördömas och inget annat.
    Och nu har du gjort det 24 gånger i den här tråden. Skulle vi kunna få fortsätta diskutera kanske utan att du hackar sönder den?
  • Anonym (Osäker)
    Ppetra skrev 2013-03-01 15:01:49 följande:
    Tik Tak, jag önskar att det gick att filtrera bort dig. Du är som ett virus, faktiskt. Ge dig bara. Nu skriver jag bara för att ditt namn inte ska stå nederst, för då vill man banne mig inte gå in på trådarna.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (nyans) skrev 2013-03-01 23:30:23 följande:
    TikTak har gått och lagt sej nu, så man kan passa på att gå on topic.

Jag tycker att alla som skriver utan komma och punkt är felskrivande låga svin som inte visar respekt mot läsare och man ska inte visa respekt mot felskrivande svin som skriver dem låga meningar utan kommatecken som dem borde om man skriver visa respekt ock skriv ut kommatecken falska fega ryggradslösa utan punkter. 

Förlåt, det är dags för mej att sova märker jag, jag börjar bli elak men jag vill verkligen kunna diskutera saker utan dessa trådkapare.Rynkar på näsan  
    Jag har varit lika frestad att skriva inlägg i den stilen ska du veta. Många gånger!
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (nyans) skrev 2013-03-01 23:30:23 följande:
    Jag tycker att alla som skriver utan komma och punkt är felskrivande låga svin som inte visar respekt mot läsare och man ska inte visa respekt mot felskrivande svin som skriver dem låga meningar utan kommatecken som dem borde om man skriver visa respekt ock skriv ut kommatecken falska fega ryggradslösa utan punkter. 
    *tihi*
Svar på tråden Inte kär i min man