Anonym (me) skrev 2011-12-08 15:38:19 följande:
Jo , det kan jag nog hålla med om , att jag borde formulera mig på ett bättre sätt , men ibland tar irritationen över och då blir det som det blir , gäller nog oss alla. Men du glömer att andra än jag kriticerar er , kanske är det en hint om att det ni gör kanske inte är så bra ?
Vad får man ut att av utbyta ideer med liktänkande ? Det lär ju knappast komma några wow upplevelser av det , och ni verkar inte heller vara speciellt öppna för kritik. Jag tror säkert barbapappa är er stora hjälte eftersom han inte kriticerar er och uttrycker förståelse, det är väl självklart att man inte vill ta skit för dåliga handlingar.
Att er kommunikation hjälpt er och fått er att tänka.... tja.. flertalet av er verkar ju fortfarande fortsätta på samma spår , så vad har det gett i praktiken ? Att det känns bättre eftersom andra oxå gör samma saker ? Att det finns män som barbapappa som uttrycker förståelse ? För handen på hjärtat , hur många (som inte själva är eller varit otrogna) visar förståelse för otrohet ? Både kvinnor och män. Kan det vara så att ert slutna sällskap , där ni inte accepterar kritik för era handlingar ochså hjälper er att fortsätta i samma spår ?
Perosnligen så har jag slutat ge bra råd eller resonera på ett logiskt plan med människor som är otrogna , helt enkelt för att det sällan ger något , väldigt få tänker om oavsett vad som skrivs , de allra flesta söker bara medhåll och tröst. Tom DeRobespierres insiktsfulla inlägg ger sällan några aha upplevelser. Det märks oxå rätt tydligt av er lilla grupp , inte mycyket har förändrats där inte , barbapappas förhållande verkar gåttt åt skogen oavsett , vissa av er fortsätter ha kontakt med den andre mannen , etc... so whats the point ?
Men som sagt , jag drar mig ur diskutionen och låter er ha er klubb för er själva , jag kommer aldrig någonsin ha förståelse för otrohet och ni kommer antagligen aldrig acceptera kritik för vad ni gör...
Det där stämmer ju inte och du sitter ju och ljuger nu. Tråden började i maj. Av oss gamlingar som deltagit i den sedan början så har Milk and Coffee helt brutit med sin vän och har ingen kontakt alls sedan dess, två av gamlingarna (nicket "jag" och "45 år") har skilt sig, MammaMu bröt med sin vän före sommaren och jag har heller inte kontakt med min älskare längre utan har kommit till insikt om att jag vill stå på egna ben, utan en man.
Jag skulle inte kalla det att "fortsätta i samma spår".
Du verkar se det du vill se men det är trevligt om du kunde hålla dig till fakta i alla fall.
Vad gäller förståelse för otrohet så fick jag det delvis när min man var otrogen, precis som jag skrivit om. Man är två i ett förhållande och bör då också försöka se sin egen del i varför partnern är otrogen. Jag kan förstå att min man varit otrogen även om jag önskar att han löst det på annat sätt.
Har du analyserat varför din exfru var otrogen mot dig och vad du själv kan ha gjort för att bidra till att hon gjorde det valet?