• Love family

Det ni kanske inte trodde om olika hundraser

Finns mycket intressant fakta om våra hundraser. Har hämtat faktan ifrån sveriges största webbplats om hundraser. Man skulle kunna göra många quiz i detta ämne.
    Finns mycket fakta som många inte ens vet som är riktiga erfarna hund experter.
    Så gör detta quiz hundvan som inte hundvan...
    Ska bli mycket intressant. Lycka till!

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Det ni kanske inte trodde om olika hundraser
  • Linnika

6 rätt, inte så illa =)

ღ Linus ღ
  • Love family

Bra jobbat :) Vad duktiga ni är.  Finns så mycket jag skulle vilja göra, finns ju fakta om allt.....riktigt kul att läsa och lära sig:)

• pluvdo

5 rätt. Var helt säker på att jag hört att schäferrasen är populärast i Sverige, men det kanske har förändrats då.

• pluvdo

www.bltsydostran.se/frontpage/Nyheter/Tv_ettan/har-ar-aterigen-sveriges-mest-populara-hund%282567164%29.gm

"Hur många kan skryta med att ha legat överst på topplistan i 43 år? Schäfern kan! Hundrasen är fortfarande överlägset populärast tillsammans med golden retriever och labrador."

Är du säker på att testet är rätt? Jag har förresten svårt för att tro att labrador retriever skulle vara så populär. Endera golden retriever eller labrador i så fall, men labrador retrievers tycker jag inte är så särskilt vanliga.

• emchristina

Jag är utbildad hundinstruktör och har fått allt detta intjatat i huvudet för många gånger.. Klarade dock ändå bara 6 av 8 :P

• emchristina
    pluvdo skrev 2011-05-19 13:53:18 följande:
    www.bltsydostran.se/frontpage/Nyheter/Tv_etta...

"Hur många kan skryta med att ha legat överst på topplistan i 43 år? Schäfern kan! Hundrasen är fortfarande överlägset populärast tillsammans med golden retriever och labrador."

Är du säker på att testet är rätt? Jag har förresten svårt för att tro att labrador retriever skulle vara så populär. Endera golden retriever eller labrador i så fall, men labrador retrievers tycker jag inte är så särskilt vanliga.
    Håller med. Tror mer på Schäfer.
  • SilverLadyG
    emchristina skrev 2011-05-19 13:54:21 följande:
    Håller med. Tror mer på Schäfer.
    då skulle jag ha 7 rätt Skrattande
Svar på tråden Det ni kanske inte trodde om olika hundraser