• Love family

Det ni kanske inte trodde om olika hundraser

Finns mycket intressant fakta om våra hundraser. Har hämtat faktan ifrån sveriges största webbplats om hundraser. Man skulle kunna göra många quiz i detta ämne.
    Finns mycket fakta som många inte ens vet som är riktiga erfarna hund experter.
    Så gör detta quiz hundvan som inte hundvan...
    Ska bli mycket intressant. Lycka till!

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Det ni kanske inte trodde om olika hundraser
  • Oleanna

Sex av åtta borde gått på instinkten med minst intelligenta :)

• Love family
    pluvdo skrev 2011-05-19 13:53:18 följande:
    www.bltsydostran.se/frontpage/Nyheter/Tv_etta...

"Hur många kan skryta med att ha legat överst på topplistan i 43 år? Schäfern kan! Hundrasen är fortfarande överlägset populärast tillsammans med golden retriever och labrador."

Är du säker på att testet är rätt? Jag har förresten svårt för att tro att labrador retriever skulle vara så populär. Endera golden retriever eller labrador i så fall, men labrador retrievers tycker jag inte är så särskilt vanliga.
    stod topp 10 och då var den hundrasen på första plats....
  • Oleanna

Jag har för mig att labrador är ett av de mest vanliga i världen just för att den kan användas från allt från familjehund till brukshund. Kan visserligen schäfer med men jag har för mig att jag såg det på Animal planet.

• Signelanta
    pluvdo skrev 2011-05-19 13:53:18 följande:
    www.bltsydostran.se/frontpage/Nyheter/Tv_etta...

"Hur många kan skryta med att ha legat överst på topplistan i 43 år? Schäfern kan! Hundrasen är fortfarande överlägset populärast tillsammans med golden retriever och labrador."

Är du säker på att testet är rätt? Jag har förresten svårt för att tro att labrador retriever skulle vara så populär. Endera golden retriever eller labrador i så fall, men labrador retrievers tycker jag inte är så särskilt vanliga.
    Labrador är en förkortning av labrador retriever. Alltså samma hundras. Precis som golden retriever kallas bara golden och flat coated retriever kallas flat.
  • Love family

Populäraste: Labrador Retriever är hundens ras eftersom det är mest i världen. Dessa hundar är vänliga, smarta och bra med barn, stora familj hundar och utmärkt använda hundar.

• Lufsan

Du är medveten om att större delen av allt i detta quis är felaktigt. 

A: Aggresivitet är ett beteende och inget som sitter i generna.
    B: Den hund som har högst mankhöjd är Irländsk varghund.
    C: Intelligens är inget man kan eller faktiskt mäter hos en hund. Det skulle vara mer korrekt att skriva hur "lättlärd" hunden är. Detta beror inte på att hunden är smart, utan att hunden har ett större intresse för att lära och dessutom har högre energinivå.
    Brukshundar (så som schäfer) är inte mer intelligenta än Vinthundar (så som Greyhound). Skillnaden är att Schäfern är framavlad till att vara mer sammarbetsvillig och greyhounden mer självständig.  

En dag i sänder.
  • Lufsan

Schäfern är även den popläraste rasen. 

En dag i sänder.
Svar på tråden Det ni kanske inte trodde om olika hundraser