• Love family

Det ni kanske inte trodde om olika hundraser

Finns mycket intressant fakta om våra hundraser. Har hämtat faktan ifrån sveriges största webbplats om hundraser. Man skulle kunna göra många quiz i detta ämne.
    Finns mycket fakta som många inte ens vet som är riktiga erfarna hund experter.
    Så gör detta quiz hundvan som inte hundvan...
    Ska bli mycket intressant. Lycka till!

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Det ni kanske inte trodde om olika hundraser
  • Lufsan
    Love family skrev 2011-05-19 14:34:03 följande:
    har inte påstått att jag vet nåt om hundar....men har skrivit att "experter" inte ens vet om detta....kul
    "experter" vet inte om detta för att det är falskt. Sen vet alla "experter" och de flesta hund intresserade att Greyhound är snabbast med 70km/h. Vilken hundras som är dyrast, alltså mest sällsynt. Resten av infot i ditt quis stämmer inte... 
    En dag i sänder.
  • Love family
    Oleanna skrev 2011-05-19 14:16:18 följande:
    I världen eller i Sverige?
    nån har läst :)

skrev "Sen innebär det ju inte att bara för att det är sveriges största webb sida att faktan bara handlar om sverige"  Det borde ju ni hundexperter verkligen förstå ;)
  • Love family

Tog mig verkligen tid för att göra denna quiz.....

Kamphund raser

Hundraser som har fötts upp för att användas med hundkamp är i allmänhet mycket aggressiv mot andra hundar, men kan ändå vara över sina kärleksfulla ägare och andra människor. Här är en presentation av hund-raser som har använts i hund slagsmål eller hund-raser som fortfarande används som ett bekämpa hund.

Akita Inu

Akita Inu

Akita Inu är en stark och fantastiskt spetshund hundar. Rasehunden förekommit i Japan.

Alangu Mastiff

Alangu Mastiff

Alangu Mastiff är en superb jättstora hundar. Hunden kommer från Indien.

Alano Español

Alano Español

Alano Español är en muskulös och bra vakt hundar. Dessa hundar kommer från Spanien.

American Akita

American Akita

American Akita är en fantastiskt spetshund hundar. Rasehunden förekommit i Förenta staterna.

American Bulldog

American Bulldog

American Bulldog är en stark och jättebra hundar. Denna hundrasen uppodlades i Förenta staterna.

American Pit Bull Terrier

American Pit Bull Terrier

American Pit Bull Terrier är en muskulös och super vakt hundar. Rasen har sitt ursprung från Förenta staterna.

American Staffordshire Terrier

American Staffordshire Terrier

American Staffordshire Terrier är en stark och utmärkt vakt hundar. Denna hundaras skapades i Förenta staterna.

Bedlington Terrier

Bedlington Terrier

Bedlington Terrier är en superb hundar. Hunden kommer från England.

Boston Terrier

Boston Terrier

Boston Terrier är en bra toy hundar. Dessa hundar kommer från Förenta staterna.

Boxer

Boxer

Boxer är en stark och utmärkt polis hundar. Denna hundaras skapades i Tyskland.

Bullterrier

Bullterrier

Bullterrier är en fysiskt och superb hundar. Hunden kommer från England.

Bully Kutta

Bully Kutta

Bully Kutta är en fantastiskt jättstora hundar. Hundrasen ursprungligen från Pakistan.

Canary Dog

Canary Dog

Canary Dog är en muskulös och bra enorma hundar. Dessa hundar kommer från Kanarieöarna.

Cane Corso

Cane Corso

Cane Corso är en jättebra jättstora hundar. Denna hundrasen uppodlades i Italien.

Dogo Argentino

Dogo Argentino

Dogo Argentino är en stark och fantastiskt hundar. Rasehunden förekommit i Argentina.

Dogo Sardesco

Dogo Sardesco

Dogo Sardesco är en superb hundar. Hunden kommer från Italien.

Dogue de Bordeaux

Dogue de Bordeaux

Dogue de Bordeaux är en bra vakt hundar. Dessa hundar kommer från Frankrike.

Fila Brasileiro

Fila Brasileiro

Fila Brasileiro är en superb vakt hundar. Hunden kommer från Brasilien.

Gull Dong

Gull Dong

Gull Dong är en stark och fantastiskt jättstora hundar. Rasehunden förekommit i Pakistan.

Gull Terr

Gull Terr

Gull Terr är en fysiskt och superb enorma hundar. Hunden kommer från Pakistan.

Irish Staffordshire Bull Terrier

Irish Staffordshire Bull Terrier

Irish Staffordshire Bull Terrier är en stark och utmärkt vakt hundar. Denna hundaras skapades i Irland.

Jindo Dog

Jindo Dog

Jindo Dog är en fantastiskt spetshund hundar. Rasehunden förekommit i Sydkorea.

Lottatore Brindisino

Lottatore Brindisino

Lottatore Brindisino är en fantastiskt hundar. Hundrasen ursprungligen från Italien.

Mastiff

Mastiff

Mastiff är en superb jättstora hundar. Hunden kommer från Storbritannien.

Miniature Bull Terrier

Miniature Bull Terrier

Miniature Bull Terrier är en värdefulla hundar. Hundrasen kommer från England.

Neapolitan Mastiff

Neapolitan Mastiff

Neapolitan Mastiff är en super enorma hundar. Rasen har sitt ursprung från Italien.

Olde English Bulldogge

Olde English Bulldogge

Olde English Bulldogge är en värdefulla vakt hundar. Hundrasen kommer från Storbritannien.

Perro de Presa Mallorquin

Perro de Presa Mallorquin

Perro de Presa Mallorquin är en super hundar. Rasen har sitt ursprung från Spanien.

Shar Pei

Shar Pei

Shar Pei är en super hundar. Rasen har sitt ursprung från Kina.

Staffordshire Bull Terrier

Staffordshire Bull Terrier

Staffordshire Bull Terrier är en fantastiskt vakt hundar. Hundrasen ursprungligen från England.

• Lufsan

Love family skrev 2011-05-19 14:38:36 följande:
    nån har läst :)

skrev "Sen innebär det ju inte att bara för att det är sveriges största webb sida att faktan bara handlar om sverige"  Det borde ju ni hundexperter verkligen förstå ;)
    Jag är ingen hundexpert. Men jag äger en hund och har stort hundintresse. Är även bästa vän med en uppfödare som även är vad du kallar "expert". Själv tycker jag att om man ska starta ett quis ska man ha ett riktigt intresse och riktig kunskap inom ämnet. Nu har du bara copy pastat allt som står på allahundraser.com
    Trist och sen tror du ärligt att det är info som "experter" inte ens vet.

En dag i sänder.
  • hmcc

.Många underliga frågor...men frågan på den mest aggresiva, hur förklarar du den?

• SilverLadyG

jag tycker att quizen var jätte kul! Det finns alltid människor som tror sig veta annorlunda,,,TS ta inte åt dig!

• Lufsan

Hundras rekorder

Här är några uppgifter från hundenes världen:

Snabbaste hundras: Greyhound anses vara den snabbaste hund rasen. De kan nå en toppfart på 75 KMH.

Smartaste hundar: Border Collie anses vara den smartaste hund rasen. Ras har fötts upp för deras goda kvaliteter som får besättningen sedan 1700-tallet. Andra hundraser som finns i världen av underrättelser är puddel ochschäferhund.

Högsta hundras: Grand Dianos är den högsta hundras. «Gibson» (California, USA) är med sina 107 cm den högsta levande hund i världen i dag.

Tyngsta hund: St. bernard håller rekord för mest hundratals.. «Benedictine» vägde 162 kilo. Engelsk mastiff också anses vara en av de tyngsta hundraser, där den tyngsta registreras var på 159 kg.

Minsta ras: Chihuahua anses vara världens minsta hundra. Hundar av denna ras föra register i minst längd (15,2 cm), lägsta höjd (12 cm), och lägst vikt i full vuxen ålder (650 gram).

Dummaste hundraser: Studier har visat att de afghansk vinthundar är de minst intelligenta hund rasen av alla hundar. Rasene Basenjiengelsk bulldogoch chow chow skårer också mycket låg intelligens tester.

Populäraste: Labrador Retriever är hundens ras eftersom det är mest i världen. Dessa hundar är vänliga, smarta och bra med barn, stora familj hundar och utmärkt använda hundar.

Mest aggressiv hundras: Taxar och Chihuahua är hund raser som visar att de flesta människor aggresivitet ovan. Pitbull-liknande hundar somamerikansk pitbull terrier och bullterrier kan ofta vara mycket aggressiva framför andra hundar. Alla hundar kan vara farliga under vissa omständigheter.

Har du lagt ner mycket tid på det... Nja... tveksamt. Det som jag kopierat in kommer direkt från allahundraser.com.... 
    En dag i sänder.
  • Love family
    GreteP skrev 2011-05-19 14:57:26 följande:
    jag tycker att quizen var jätte kul! Det finns alltid människor som tror sig veta annorlunda,,,TS ta inte åt dig!
    tack snälla, jag försöker ha en tanke med ett quiz...sen så lägger jag ner mycket arbete på dom, ett bra sätt att tänka på annat när livet känns tungt. Jag är hundägare själv. I tisdags fick jag hastigt och oväntat avliva en av mina. Jag är ingen expert för att jag gått hundkurser, haft hundar hela livet, har hundar osv. Det var inte det jag ville ha ut av detta...
    Även om jag har lydiga hundar som lyssnar och vunnit priser så har jag dom aldrig okopplade tex på platser där man inte får, då åker jag hellre med barn och hundar långt där det finns hundrastgårdar.
    Ska kanske göra fåniga quiz....funkar det? Rubrik? Vad heter färgerna?

vad heter  färgen grön? 1.grön 2.blå 3.röd...osv...
  • GalvaG

Ett riktigt pinsamt quiz som till stor del är inkorrekt. 

• Love family
    Lufsan skrev 2011-05-19 15:08:46 följande:

Hundras rekorder

Här är några uppgifter från hundenes världen:

Snabbaste hundras: Greyhound anses vara den snabbaste hund rasen. De kan nå en toppfart på 75 KMH.

Smartaste hundar: Border Collie anses vara den smartaste hund rasen. Ras har fötts upp för deras goda kvaliteter som får besättningen sedan 1700-tallet. Andra hundraser som finns i världen av underrättelser är puddel ochschäferhund.

Högsta hundras: Grand Dianos är den högsta hundras. «Gibson» (California, USA) är med sina 107 cm den högsta levande hund i världen i dag.

Tyngsta hund: St. bernard håller rekord för mest hundratals.. «Benedictine» vägde 162 kilo. Engelsk mastiff också anses vara en av de tyngsta hundraser, där den tyngsta registreras var på 159 kg.

Minsta ras: Chihuahua anses vara världens minsta hundra. Hundar av denna ras föra register i minst längd (15,2 cm), lägsta höjd (12 cm), och lägst vikt i full vuxen ålder (650 gram).

Dummaste hundraser: Studier har visat att de afghansk vinthundar är de minst intelligenta hund rasen av alla hundar. Rasene Basenjiengelsk bulldogoch chow chow skårer också mycket låg intelligens tester.

Populäraste: Labrador Retriever är hundens ras eftersom det är mest i världen. Dessa hundar är vänliga, smarta och bra med barn, stora familj hundar och utmärkt använda hundar.

Mest aggressiv hundras: Taxar och Chihuahua är hund raser som visar att de flesta människor aggresivitet ovan. Pitbull-liknande hundar somamerikansk pitbull terrier och bullterrier kan ofta vara mycket aggressiva framför andra hundar. Alla hundar kan vara farliga under vissa omständigheter.

Har du lagt ner mycket tid på det... Nja... tveksamt. Det som jag kopierat in kommer direkt från allahundraser.com.... 
    men oj vad rätt mitt quizet var...bevis på det har du ju visat genom att kopiera ifrån nåt :) Tack :)
Svar på tråden Det ni kanske inte trodde om olika hundraser