• MissSept

Ni i v 34-35, hur mår ni??

Jag är i vecka 34 nu, snart v 35. Har en del sömnsvårigheter och svullna fötter, i övrigt mår jag bra. 
    Har inhandlat det mesta, även om jag ej hunnit med att hämta ut tex vagn mm ännu och bygt ihop säng och liknande.  Går på semester nu tack och lov så jag hinner med allt :) 

Ni andra i vecka 34 - 35, hur mår ni??  Har ni inhandlat det som behövs ännu?? Jobbar ni fortfarande? 

• Svar på tråden Ni i v 34-35, hur mår ni??
  • Canonvicci

Går in u vecka 35 på onsdag...
    Har genom graviditeten mått ganska bra, börjar kännas ganska tungt och har återfått lite illamående men annars går det rätt bra. den lill* har fixerat sig så nu väntar man bara att de sista veckorna går fort!!

Jobbar inte men har inte jobbat hela detta år, driver eget plus att jag är hemma med min son men nu är det bara mammarollen som gäller :)

Inhandlandet har väl varit sådär med... Har kvar nästan allt sen sonen så det behövs som tur är inte så mycket :) men väskan är då snart packad! Sonen kom lite tidigt så vi är ute i god tid denna gång :)

• Nu är jag hel

Har världens foglossning, är mest hemma då jag inte alls kan gå eller anstränga mig. Och det är döden, inget kul alls, väldigt uttråkad. Har inte jobbat sen oktober förra året.
    Köpt nästan allt tror jag.
    Nätterna är en pina då jag har så ont, så jag tar ibland citodon till natten för att få sova lite, ryggen tar kål på mig.
    Jag önskar av hela mitt hjärta att vår lilla kille kommer tidigare än beräknat för jag orkar snart inte mer :(

♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • FruG

Åh det e fler som mår som en annan Men snart e det över med kroppsliga krämpor när våra små e här.

Är i vecka 34 nu och går in i vecka 35 på onsdag.

Svullna fötter och svullen öht är ju sådär nu när det e varmt. Men det har ju sin charm det med.. Eller inte

Vi har nog handlat klart allt, tror jag.. Kanske lite smått kvar men det tar jag sen. Väntar barn för 4:e gången men det blir tredje på jorden vi får.
    Har en del kvar från vår 3-årige pojke men jag e lite känslig så jag vill ha allt nytt jämt så det mesta har jag köpt nytt till den här bäsen.
    Vagnen och babyskyddet var vi och hämtade ut igår och sängen satte vi ihop förra helgen. Kläder har jag nog så jag kan klä hela grannskapet också
    Vill vara ute i god tid då jag aldrig gått längre än till vecka 36 (35+). Så vi får se hur länge jag blir gravid den här gången. Har våran bäbis inte kommit senast vecka 38 så har jag blivit lovad igångsättning

Jobbar inte nu, har vart sjukskriven sen vecka 7 pga föst stor missfallsrisk, sen hotande förtidsbörd pga försvagd livmoderhals och att vi förlorat en pojke innan som föddes förtidigt. Är sjukskriven till mitten av juni sen ska jag vara mammaledig för våran 3-åring först.

• Skruttefia06

Hej!
    Jag går in i v. 35 idag.
    Fick konstaterat graviditetsdiabetes för ca 6 veckor sen,,så nu är det diet som gäller.
    Har även fått åderbråck o fått skaffa kompresionsstrumpor,,inte så bekvämt,,,har även lite foglossning.
    Men har lovat att inte klaga om jag blev gravid igen...
    Jobbar ca 3 veckor till. Har det mesta kvar från dottern,men vet inte om detta blir en kille el tjej så får se om man måste inhandla annat än rosaFlört

• sensommarbarn

Går in i v35 idag! Mår väl sådär, varit sjukskriven sen feb pga foglossning och tar mig fram på kryckor.. Så det blir mest stillasittande/liggande i soffan hela dagarna.. Längtar nåt otroligt tills den lill* kommer ut och jag kan röra mig normalt igen!
    Hoppas på att denna kommer ut lite tidigare med, förra graviditeten gick jag över 13 dagar! Men senaste dagarna har bebisen legat riktigt långt ner och puffat på framfogen (inte alls skönt!!), så jag hoppas att det betyder att den kommer lite tidigare ;)

Har inte handlat så mycket, har det mesta kvar efter sonen... Mest köpt lite kläder :) Har däremot blivit rejält sugen på en ny vagn!! :) Det är däremot inte maken ;)

• Ofeigur

Hej! Jag är i v34 och går in i v 35 på torsdag. Är hemma och är sjuksriven pga foglossningar och värk i rygg och ben. Har en skada i nacken sen en bilfärd som slutade i en björk för ngr år sen. Försöker ta det lungt nu och bara samla kraft men vi bor på landet med djur så det blir en del bärande osv men min sambo är underbar och hjälper till en massa.

Vi har nog fixat det mesta med mkt driv från sambon som vill ha klart. (Det är hans första ovch mitt andra) =)
    Det som inte har inhandlats är babygym och babysitter. Kollar på blocket lite då och då men det är ju ingen panik med det.

• 3Jane

35 idag, har också foglossningar som är jobbiga. Har vart hemma från jobbet en vecka men ska jobba igen imorgon. Har bara 6 jobbdagar kvar tills jag ska vara ledig fram till bf. Ska bli så skönt!

Har mkt klart eftersom det är andra barnet men har inte plockat fram och fixat iordning något än. Tänkte börja med sånt nu när jag ska vara ledig. 

• sensommarbarn

Precis vaknat från med tupplur som inte alls var planerad idag ;) Två och en halv timme har jag sovit! Kände mig inte alls trött idag och tycker ändå jag sovit hyfsat de senaste nätterna...
    Nu däremot verkar det bli mer vila då jag har rejäla sammandragningar och typ mensvärk i ryggen... Hur mår ni andra?

• MissSept
    sensommarbarn skrev 2011-05-23 16:12:15 följande:
    Precis vaknat från med tupplur som inte alls var planerad idag ;) Två och en halv timme har jag sovit! Kände mig inte alls trött idag och tycker ändå jag sovit hyfsat de senaste nätterna...
    Nu däremot verkar det bli mer vila då jag har rejäla sammandragningar och typ mensvärk i ryggen... Hur mår ni andra?
    Jag har sammandragningar till och från. De har dock minskat sedan jag gick på semester. Får ca 1-2 sammandragningar per natt. Annars mår jag rätt  bra :)
  • sensommarbarn

Usch vilket trist väder det är här idag.. Regnar... Fast det behövs ju det med ;)

Idag har jag varit på vattengymnastik, veckans höjdpunkt! ;) Så skönt att kunna röra sig något normalt i vattnet, dessutom är temp. i vattnet runt 34 grader ;) Efter det tog jag mig i regnet på kryckorna till torget och köpte massa rabarber och jordgubbar! Så nu blir det rabarberpaj med glass efter lunch och jordgubbar med glass efter middan ikväll :)

Svar på tråden Ni i v 34-35, hur mår ni??