Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

SoA

Goonie skrev 2011-05-23 12:54:22 följande:
    Ja det är det men det blir lite motsatt effekt. Alla säger att man inte ska klaga på nån som städar men FAN jag orkar inte med att det ska städas och dammsugas och grejjas jämt. Jo, jag får klaga, det är mitt i-lands problem Guld i mun Hahaha, dansen blev lite för mkt för han.
    hade det avrit dottern som dansade hade han nog följt, klart prinsessan får dansa, men sonen skall ju spela fotboll såklart
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-05-23 12:58:52 följande:
    Men vad dansar sonen? Balett, tango, breakdance? 
    danslek heter det, gissar att det är mer jazzbalett stuket, vi får inte se då de tränar det är bara uppvisningen vi får se (lättare att träna ett gäng femåringar om mamma inte är med)

de har haft en uppvisning och sonen var så otroligt duktig, oj vad mamman var stolt då jag dansade ju själv i några år då jag var yngre
  • varfördåför
    Bordeaux skrev 2011-05-23 13:02:13 följande:
    Jag inbillar mig att mitt hemmafru liv hade varit roligare om jag varit tillsammans med någon av SoA eller kanske Homer Simpsons för det verkar hända ganska mycket i deras liv 
    häldre alla i soa än homer tom häldre clay
  • varfördåför
    Bordeaux skrev 2011-05-23 13:05:59 följande:
    Homner har ju inte utseendet men han har ett händelserikt liv
    hehe.. förvisso.. men det räcker inte för mig jag måste känna något mer.. typ mänsklighet
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-05-23 13:08:36 följande:
    Men dåså, ungen rör ju på sig iaf Solig Funderar på att sätta dottern i nån sorts dans eller sportgrupp av nåt slag men hon kanske kommer avsky mig när hon blir äldre och jag "tvingade" in henne i nåt skittråkigt. Vi får se, först måste jag skaffa mig ett liv.
    ilon fick välja själv, han är ju fem år, han har provat fotbill, men tyckte inte om det, älsta tränar fotboll och trean går på gympa. Lillan blir nog ruggbyspelare tror jag
  • varfördåför
    Bordeaux skrev 2011-05-23 13:10:23 följande:
    Det är en klar nackdel att han är tecknad det är det förståss
    haha.. eller hur
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-05-23 13:12:07 följande:
    Min mammas nya man kommer från Schweiz och jag tror han fortfarande är tvungen att betala som ett sorts underhåll för att exet ska klara sig, trots att de är skilda. Förvånad Så Schweiz verkar som gjort för att göda hemmafruar.
    som usa.
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-05-23 13:15:28 följande:
    Ja, och en jädra massa länder utan betald föräldraledighet och med sviiiiindyra dagis. Fast först ska man ju bli ruinerad när man föder ungen och får betala alla narkoser själv (ok, är inte helt hundra på det där sista). Oskyldig
    det fins väl "vanliga" sjukhus där också om du har försäkring, men annars blir dte nog dyrt. (är inte säkert på något alls i den där meningen)
  • varfördåför
    Bordeaux skrev 2011-05-23 13:18:06 följande:
    Kan tänka mig att det är så. Jag tycker det är både bra och dåligt det här med underhåll till ex. Schweiz är bra på mycket men det här med typ feminism och sånt är lite gammaldags. Men jag ska göra klart utbildningen och skaffa jobb eller lära mig tyska och skaffa jobb. Men jag kan inte jobba mer än deltid för annars får vi ingen mat och inga kläder tvättade. Det är verkligen petigt det här med att inte störa grannarna, en kompis fick en arg lapp för att han lagade mat efter kl18.
    oj,, skönt att bo i en svensk skog, här är dte ingen som bryr sig om då man gör ett långkok
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-05-23 13:18:47 följande:
    Nej inte jag heller. Vi ger oss med påståendena och är nöjda med hur vi har det istället haha.
    haha.. ja. slutar gissa och njuter av livet