Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

SoA

Kia o busan skrev 2011-09-01 11:15:44 följande:
    Nu är det äntligen snart dags
    tisdag va? undrar om man kan få ner det redan tisdag natt...
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • varfördåför

Just 4 more days until Sons of Anarchy premier! We have the long weekend and then it will be show time. How awesome that the first episode is 90 minutes.

• varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-09-03 07:16:36 följande:
    Inte nödvändigtvis... ska vi säga showen kommer på tv i USA klockan 21-22. Då är klockan typ sju på morgon eller nåt hos oss. Så tar det ju nån timme innan det kommer på internet också. Oftast brukar avsnitten vara online kring åtta på morgonen - tror jag! Helt säker är jag inte men jag tycker mig ha anat ett visst mönster med andra shower jag tankar ner.
    har för mig att de säger att den börjar vid 20.00.. mm.. men det stämmer ju.. fast games of thrones hade jag altid dagen efter, det gick på måndag kväll i staterna och jag såg det då jag vaknade på tisdag morgon..

aja, den kommer ju iaf

det har kommit ut ett nytt klipp på fb också där de lämnar fängelset..
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-09-03 21:50:16 följande:
    För alla Ron Perlman-lovers kan jag tipsa om nya Conan-filmen som rullar på bio nu. Han är med i början, spelar Conans pappa, gör ett skitbra jobb och är en såndär karlakarl som han även är i SoA. Överlag väldigt bra film tyckte jag. Alla karlar var väldigt macho, precis som i SoA Flört
    den vill jag se för att jag är kär i nya conan *dreglar*
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-09-03 23:22:42 följande:
    Han är faktiskt väldigt snygg, men ack vilken mansgris (i filmen alltså). Snygg som Khal Drogo i GoT var han också!
    mm.. dte är ju egentligen khal drogo jag är kär i men, conan får duga då jag inte får se khal mer
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-09-04 08:49:49 följande:
    Han var klart snyggare som Drogo! Tungan ute Dessutom lite trevligare också. Världens tuffaste warrior som kände ingen nåd, men otroligt snäll mot sin kvinna. SÅ VILL VI HA DET! Conan är mer macho och bryr sig mindre om sin kvinna. Eller ja, om det var hans kvinna vet jag inte, men sex hade dom och han kom nog minsann hon ropade efter hjälp... Men Drogo... åh, vilken man!
    hahhahaha
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-09-04 11:14:46 följande:
    Feministen och genusteoretikern i mig gråter, men jag tror att många kvinnor innerst inne attraheras av chauvinistiska karlakarlar som skär halsen av folk och sedan ropar "woman, get in the kitchen and make me a steak sandwich!" Skrattande När det gäller film och litteratur attraheras jag grymt av såna män, men i riktigt livet är det en annan sak. Har antagligen att göra med att man i film och litteratur kan förlora sig själv, låtsas vara nån annan i en helt annan, påhittad och mindre komplicerad värld...
    Som sagt, skulle verkligen inte vilja ha det så på riktigt, men i fantasin... tja, fantasier är tillåtna Flört
    jag håller med dig.. mitt problem är bara att jag attraheras av det även i mitt irl liv.. och ibland är det otroligt irriterande att vara gift med en sådan man Skrikandes men, men, jag vill ju inte vara gift med en mes heller jag har provat det också och det förhållandet höll inte alls särskilt länge då jag blir tokig på folk utan kämparglöd som bara vill vara tilllags
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-09-04 11:35:36 följande:
    Bara han har ett gott hjärta kan han vara lite macho också Flört
    Ryggradslösa mesar till män är nog det mest avtändande som finns... hujedamej! Det måste faktiskt vara en machoman som ändå är jämställd och som skulle gå igenom eld och is och döden för en. Han är rå men mjuk, snygg men lite opolerad, tränad men inte biffig... Hmm. Är det konstigt att jag fortfarande är singel? Var hittar man en sån man om inte i sagans värld? Skrattande
    hahahaha...

Jag hittad emin i skogen (stämmer väl in på allt utom tränad) om man tänker att  paine såg ut som opie då han var ung fast med sin egen kroppsbyggnad så har man min man

Nu skall han börja jobba i gruva, känns ändå mer macho än att jobba i skogen. Och han skulle göra allt för sin familj, han är LÄTT den mäst angagerade pappan i världen (i helgen tog han alla barnen, 4st, och åkte för att hälsa på en kompis som har tre barn, de åkte efter frukost igår och kommer hem i afton. Jag har aldrig hört en man som planerarin och genomför en sådan grej självmant

MEN då han kommer hem skall huset vara städat, maten lagad och lilla frugan skall vara duschad och välmenande
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-09-04 12:11:00 följande:
    Han låter nog som en jättebra man och pappa, din Opie Solig Vad glad jag blir att du hittat honom! Och det där med att ta ungarna och dra bort över dagen... alltså det är ju varje mammas våta dröm! Få ha lite tid för sig själv... ok om det ska städas, men det är ju så mycket lättare då ungarna inte hänger en i kjolarna.
    Du får nog hålla i honom! Och jag måste kanske bege mig ut i skogen eller ner i en gruva och ragga... Tungan ute
    haha.. ja skall man hitta en riktig man får man nog söka på arbetsplatserna och inte på krogen
  • varfördåför

och jag vet inte vem som skall ladda hem till mig :-O måste undersökas så att det är klart innan i morgon..