Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

SoA

xXMaLoXx skrev 2011-06-09 21:39:06 följande:
    Jag tror att Gemma vet sanningen, därmed så är hon rädd för vad som skulle kunna hända med Jax te x. Jax är ju ett hot mot Clay om presidentrollen.

Jag vill se lite Pre-SoA....haha, hur allt började...och med Opie som liten pjatt *fniss*
    ja, haha, pre-soa hade varit skit kul serien började judessutom som mitt i ingenting käns det som :-P

hade varit roligt att se hur kriget mellan tig och vad han nu hette bröt ut också

jag skulle vilja se hur jax och opie (och förmodligen umgicks de med han som de brände bort tatueringen på också) blev behandlade typ i mellanstadiet pga vad deras pappor är
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • varfördåför
    xXMaLoXx skrev 2011-06-10 21:06:20 följande:
    Jaa...nästan så vi borde skriva och tvinga dem att släppa en Pre-SoA av något slag. Med oss som rollbesättare såklart...hehe
    haha

jag ahr just sett "huliganer" tror den hette det fast på engelska då, men jax och frodo i två av huvudrollerna
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-06-11 09:00:32 följande:
    Aaaaahh, vilken säsongsavslutning! Hade en klump i magen innan det kom fram att alla var med på det, när de satt och var skitsura i polisvanen. Men jag vill veta NÄR han berättade. Kan man lista ut det?
    jag har iaf inte listat ut det, men jag tycker att det där var den bästa säsongsavslutningen ever
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-06-12 19:23:24 följande:
    Hoppla, jag har varit borta pga värmen.
    Alltså er diskussion om Gemmas makt och prioriteringar är saker som jag själv funderat över och är jätteintresserad av! Önskar så jag skrivit slutarbete om det istället... iofs hade inte SoA börjat ens i USA då jag skrev slutarbete... :/ Hade varit jätteintressant att utforska makt och könsroller osv på vetenskaplig basis...
    ja, jag ahde velat läsa den utredningen.. eller ur ett gängperspektiv, hur mycket man är berädd att gå mot sina egna prinsiper för gruppens väl..
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-06-12 21:46:43 följande:
    Nordisk folkloristik. Vilket i princip ger en möjlighet att forska om precis vad som helst Flört Fast jobbmöjligheterna är ganska taskiga efteråt...
    varfördåför skrev 2011-06-12 19:28:21 följande:
    ja, jag ahde velat läsa den utredningen.. eller ur ett gängperspektiv, hur mycket man är berädd att gå mot sina egna prinsiper för gruppens väl..
    Ja exakt! Fan, kanske jag måste skriva in mig på uni igen och doktorera Tungan ute
    ja gör dte.. haha..

en kompis till mig skrev en utredning/avhandling (vad det nu var) ur ett psykiskt perspektiv på woody i toy story 1
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-06-13 07:45:19 följande:
    Näää! Skitcoolt! Halvvägs genom min avhandling önskade jag att jag skrivit om modern folklore i Arkiv X istället. Suck. Men är man bara halvvägs genom en uppsats på 60sidor önskar man ofta att man valt ett annat ämne...
    vad skrev du om då? tror du nämt det kasnke men jag mins inte nu
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-06-13 08:39:04 följande:
    Skrev om häxor i Finland och Sverige, gjorde en jämförelse... men det blev inge bra egentligen. Skulle gärna skriva om det.
    ok, jag har för mig att sista häxan som brändes i sverige brändes i närheten av där jag bor, eller ås var dte bara sista häxan i länet eller så.. hmm..
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-06-13 09:37:36 följande:
    Sånt är superintressant! Där jagkommer ifrån brändes det också några häxor, men det var på 1600-talet, kanske någon ännu på 1700-talet. Men ännu då farmor var liten i en by på landsbygden fanns det en "häxkärring" i byn Glad
    jag har ju läst "sagan om isfoket" några varv, så jag kan ALLT om häxor hahaha
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-06-13 15:14:08 följande:
    Nej hörrni nu börjar det dra ihop sig. Åker till Örebro i morgon och USA i övermorrn. Min mini-aktivitet här i tråden kommer kanske minska en aning. Nu måste jag gå och packa ner mössan i väskan!
    oj.. hur skall den kunna minska sedan måste du inboxa hur vi fårtag i bilden
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-06-13 16:06:32 följande:
    Haha jag vet, too much reality. Inboxar bloggadressen när bildbeviset är uppe. Flört
    också måste det ju vara på en platts som jag känner igen.. typ bredvid charming skylten vore coolt annars kan du ju luras

hoppas att resan blir trevlig