Inlägg från: Passionsfrukt |Visa alla inlägg
  • Passionsfrukt

SoA

Vad råttorna har dansat på bordet medan jag var borta...
    Hoppas alla sovit gott och jag antar att tråden vaknar till framåt kvällningen igen... jag måste tvätta katt, dammsuga och arbeta lite grann innan klockan blir tolv.

• Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 10:31:50 följande:
    De gör bra OCH dåliga saker. Det är hela grejen med serien. Hade de bara gjort bra saker hade den varit tråkig. Hade de bara gjort dåliga saker hade man inte sympatiserat med dem. Men de balanserar det bra. Sen kommer hon och ljuger ihop skit och då väger det dåliga över. Hahah det låter som att jag gjort ett examensarbete om det onda och goda SAMCRO. {#emotions_dlg.flower}
    Dom är the less of two evils. Jag tror inte folk i Charming var så glada då SAMCRO blev till men SAMCRO höll bort drogerna och våldet från innerstan. Att dom sedan langar vapen är ett pris folk är villiga att betala för att hålla stan ren på ytan.
    Stahl var en väldigt bra bad guy, fy fan att man hatade henne! Tror inte jag någonsin kände sympati mot henne. Hon sköt ju till och med sin lover för att komma åt SAMCRO. Ljög och manipulerade och backstabbade. She got it coming all along, det som hände med henne till slut...
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-05-22 10:44:03 följande:
    men att hon skrevpå för kortare domar? det var okaraktäristiskt av hänne, hon hade ju kunnat riva det också
    Nu minns jag inte exakt vad som hände före och efter det men jag antar att hon upplevde ett moment of decency och att hon tyckte att hon inte hade nåt val än att hålla sitt löfte. Hade hon brutit det i det skedet hade hon antagligen fått så jävla mycket stryk :D Opie var ju redan på henne där utanför bilen en gång, hon fick sig ett ordentligt skrämskott där.
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-05-22 10:48:54 följande:
    men dom var ju redan fängslade då, det avr ju då alla sattes in i bilen så skrev hon på om kortare straff för dem och gav "skrivbrädan" till sin kollega (som är kompis med samcro)
    Ja du, jag vet inte Glad Det här är nu bara mina egna funderingar. Hon hade väl ett svagt ögonblick då hon bestämde sig för att vara sjysst. Men jag tror nog att hon hade baktankar med det.
    Fan, borde se allt på nytt, jag glömmer allt genast.
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-05-22 11:01:07 följande:
    jag har bra bildminne så jag mins allt

måste varit tilfellig sinnesförvirring då hon skrev på
    Jag minns stuff som jag sett flera gånger. Arkiv X kan jag typ utantill Flört
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-05-22 12:16:36 följande:
    Tvätta katt????? Åhh vad jag är glad att mina gör sånt själva, fy fan för att slåss med dom ligisterna i duschen... Jag hade gett klösamaja ett helt nytt ansikte efter det!
    Mina lilla katt älskar vatten och har inget emot att bli duschad Glad Hon brukar hjälpa mig med disken också.
    Saken är den att hon är helvit och jag färgar håret rött varannan vecka, så när jag tog henne insåg jag att olyckor med katt+hårfärg antagligen kommer att hända, därför tvättar jag henne varannan vecka så hon ska bli van.
    Hade rätt: efter ungefär 2 mån hos mig lyckades hon få lite röd hårfärg på ena tassen så det var bara att ställa henne i duschen. Dessutom spyr hon under bilfärder och måste därefter stå resten av resan i sina egna spyor och det blir ju lagom snyggt på vita tassar och ben... då måste man också tvätta.
    Så jag gör det regelbundet för att hon ska bli van, och det är hon. Hårtorken tycker hon däremot inte om.
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-05-22 17:37:11 följande:
    Joo de är ju sant, nackdelen med vita eller ljusa djur Min förra katt som var röd brukade jag också duscha av ibland, han älskade det inte, men härdade ut. De jag har nu är så jädra speciella alla tre OCH jag har inte tid eller lust att slåss med dom om duschning helt enkelt Lazy lazy......
    Min stora katt är svart med vitt bröst osv och henne är det INGEN idé att ens försöka få in i badrummet

Ååååh, jag har varit och skaffat lite grönväxter och balkonggrejer idag, det känns fint! Har en töntig fransk balkong som inte duger till nåt (det är ju liksom bara en avsats) men nu ska jag äntligen få den innätad så kan jag börja ha upp dörren och vädra under sommaren. Ska även pimpa den lite med ett sorts "staket" och balkonglåda... kan visa bilder sedan om nån är intresserad Glad
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 18:15:48 följande:
    Ah ok. Så till Sverige kommer den inte än på länge?
    Har inte haft TV på flera år så jag vet inte hur länge det tar numera Obestämd
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-05-22 18:57:29 följande:
    Visa gärna, det är så kul att se lösningar på sånt. Jag bodde med balkong förut och jag nätade den inte, för min stora katt hoppade ner från den redan som kattunge och det gjorde han ända fram till vi flyttade i december. Den andra katten skulle aldrig få för sig att hoppa ner, verkar dumt när man kan gå ut genom den vanliga dörren istället, bodde på andra våningen. Nu är dom ute som dom vill eller iaf så fort jag har ytterdörren öppen här hemma. Jag har en grårandig katt, den äldsta, den andra är röd creme färgad, skit svårt att förklara, han är lite ovanlig iaf, finns inte en rand på honom, dock har han en svart trampdyna på en framtassen. Den tredje är svart, men på ena sidan ser det ut som någon svätt vitfärg på honom med en pensel Han och hans syster skulle avlivas och jag tog hit dom, placerade om hans syrra, men jag ångrar det så in i helvete, hon är något av det vackraste jag mött. Har dock planer på att hämta tillbaka henne, då kvinnan som tog henne lovade att hon skulle vara innekatt eftersom de bor i centrum, men nu såg jag att de släppt ut henne Demon hatar sånt där!!!!! Hoppas bara de steriliserat henne annars kommer jag ta tillbaka kattan, sånt där hatar jag nämligen. Mina är såklart kastrerade, alla är mer eller mindre hitte /vildkatter om man säger så.
    Jag måste näta, bor i centrum och det är ganska hårt trafikerad asfaltgata nedanför så även om jag bor på andra våningen och det finns en markis strax nedanför så skulle det vara döden direkt Rynkar på näsan Stortjejen är naturligtvis kastrerad, lilltjejen ska bli det senare denna månad. Fattar inte varför folk inte kastrerar sina katter och håller dem inomhus då de bor i städer! *hämtar bössan igen*
    HäxanSurtant skrev 2011-05-22 18:58:33 följande:
    Passionsfrukt skrev 2011-05-22 18:13:44 följande:
    Från USA. Illegal nedladdning är vad som gäller.
    Kriminella ligan!
    Vi ska ju redan skaffa MC-västar så vi kan lika gärna kalla oss kriminella redan nu! Flört
Svar på tråden SoA