• Anonym (Kiss)

Lär era pojkar kissa rätt!

Jag blir galen snart! På riktigt. Och portar alla småpojkar utom våra egna från huset. Hur står egentligen folk ut med att leva med barn som inte har toalettvett för fem öre? Hur svårt kan det vara att lära dem?

När sonens kompisar, 5-8 år gamla, kommer hit och ska nyttja toaletten så får man misstänksamt smyga in efteråt och kolla läget. Oftast får man torka och tvätta och skura, för då är det kiss överallt. Precis överallt kan det vara. Vi fick köpa ny toaring + lock när vi till sist insåg att anledningen till att toan alltid stank av urin var att en av ungarna envisades med ständigt kissa på insidan av locket. Något jag missat att kolla. Sen gick lukten inte att få bort. Maken satte sig på toan utan att kolla en gång och fick hela rumpan och låren fulla i kiss - en annan pojke hade låtit bli att fälla upp ringen och kissat över hela sitsen. Ungarna kissar stående utan att lyfta på ringen, de kissar utan att titta, de kissar utan att styra eller ens hålla i, de kissar kort sagt hej vilt lite löst i ungefärlig riktning mot toalettstolen. Ungefärlig.

Nästan ingen spolar efter sig. Definitivt ingen tvättar händarna efteråt. Det är inte bara ett par utan tvärt om ganska många pojkar det handlar om... 

Jag förstår inte.
    Hur är det att leva med dessa barn om de envisas med att pinka ned halva badrummet så fort de är nödiga?

Hur svårt kan det vara att lära sitt barn att när man står och kissar så:

*Lyfter man på både lock och ring.

*Man håller i snoppen.

*Man ser åt det håll man ska kissa.

*Man siktar.

*SEN kissar man. Medan man styr.

*Kissar man vid sidan så säger man till eller torkar själv upp.

*Man spolar alltid efter sig.

*Man tvättar alltid händerna.

Sitter man och kissar så:

*Sätter man sig långt bak.

*Man håller ned snoppen.

*SEN kissar man. Medan man styr.

*Kissar man in under ringen så säger man till eller torkar själv upp.

*Man spolar alltid efter sig.

*Man tvättar alltid händerna.

• Svar på tråden Lär era pojkar kissa rätt!
  • Den allsmäktige

Man ska inte lära barn överhuvudtaget att stå upp och kissa....

• Lykka

Precis, barn ska sitta ner...

• Yobbly

Kul att höra att det inte bara är jag som är trött på denna. Vad är det med karlar överhuvudtaget och detta med kisseriet.
    Här hemma så sitter min son ner, siktar, torkar, spolar OCH tvättar händerna. Jag kollar ALLT för om det inte nöts in från början så är det svårt att lära gamla hundar sitta.

Men detta med att killar ska småskvätta överallt. Bara för att de kan hänga ut den ger de väl inte rätta att kissa överallt. Vi tjejer kan ju vänta tills vi kommer in, så varför inte de?

Oj oj nu eldade jag upp mig.
    Detta är en mycket irriterande historia.

• Anonym
    Den allsmäktige skrev 2011-05-23 17:35:12 följande:
    Man ska inte lära barn överhuvudtaget att stå upp och kissa....
    Lykka skrev 2011-05-23 17:38:45 följande:
    Precis, barn ska sitta ner...
    Varför då?
  • Den allsmäktige

Inte bra för prostatan i framtiden.

• Anonym

Vet inte men det kanske kan bero på att inte alla föräldrar hinner stå som gestapopoliser varenda gång barnen går på toan??

• HarperSeven

Jag tycker att pojkar ska torka sig efter att de har kissat men det kanske är överkurs?

• Lykka

...+ att man tömmer blåsan bättre när man sitter ner så även vuxna män skulle stå upp. Nu är det inte av den anledningen dock som min femåring måste sitta utan mer för att då blir det som du skriver i TS. De kan helt enkelt inte styra så bra när de är små!

• Anonym

Håller med er som skrivit över!

Jobbar på förskola och här sitter pojkarn ner och kissar och vi har koll så att de spolar, tvättar händer osv. Bra att lära sig när man är ung :)

• Anonym (#9)
    Filip 2 år skrev 2011-05-23 17:45:56 följande:
    Jag tycker att pojkar ska torka sig efter att de har kissat men det kanske är överkurs?
    Nä det tycker jag verkligen inte är överkurs!! Tycker det är självklart!
Svar på tråden Lär era pojkar kissa rätt!