• Anonym (Kiss)

Lär era pojkar kissa rätt!

Jag blir galen snart! På riktigt. Och portar alla småpojkar utom våra egna från huset. Hur står egentligen folk ut med att leva med barn som inte har toalettvett för fem öre? Hur svårt kan det vara att lära dem?

När sonens kompisar, 5-8 år gamla, kommer hit och ska nyttja toaletten så får man misstänksamt smyga in efteråt och kolla läget. Oftast får man torka och tvätta och skura, för då är det kiss överallt. Precis överallt kan det vara. Vi fick köpa ny toaring + lock när vi till sist insåg att anledningen till att toan alltid stank av urin var att en av ungarna envisades med ständigt kissa på insidan av locket. Något jag missat att kolla. Sen gick lukten inte att få bort. Maken satte sig på toan utan att kolla en gång och fick hela rumpan och låren fulla i kiss - en annan pojke hade låtit bli att fälla upp ringen och kissat över hela sitsen. Ungarna kissar stående utan att lyfta på ringen, de kissar utan att titta, de kissar utan att styra eller ens hålla i, de kissar kort sagt hej vilt lite löst i ungefärlig riktning mot toalettstolen. Ungefärlig.

Nästan ingen spolar efter sig. Definitivt ingen tvättar händarna efteråt. Det är inte bara ett par utan tvärt om ganska många pojkar det handlar om... 

Jag förstår inte.
    Hur är det att leva med dessa barn om de envisas med att pinka ned halva badrummet så fort de är nödiga?

Hur svårt kan det vara att lära sitt barn att när man står och kissar så:

*Lyfter man på både lock och ring.

*Man håller i snoppen.

*Man ser åt det håll man ska kissa.

*Man siktar.

*SEN kissar man. Medan man styr.

*Kissar man vid sidan så säger man till eller torkar själv upp.

*Man spolar alltid efter sig.

*Man tvättar alltid händerna.

Sitter man och kissar så:

*Sätter man sig långt bak.

*Man håller ned snoppen.

*SEN kissar man. Medan man styr.

*Kissar man in under ringen så säger man till eller torkar själv upp.

*Man spolar alltid efter sig.

*Man tvättar alltid händerna.

• Svar på tråden Lär era pojkar kissa rätt!
  • Envira

alla män tjänar på att sitta ner och kissa för prostatans skull :)

• HarperSeven
    Anonym (#9) skrev 2011-05-23 17:48:00 följande:
    Nä det tycker jag verkligen inte är överkurs!! Tycker det är självklart!
    Jag var ironisk eftersom TS hade glömt den delen av ett toalettbesök. Tungan ute
  • Anonym

Jag lär min son att sitta och kissa men hans farmor lär honom att stå för det är vad riktiga pojkar gör *suck* Men då är det ju jag som får torka kiss här hemma eftersom han siktar som en kråkaObestämd

Min man är dock en 5a på att kissa rätt, har 2 gånger under alla våra år tillsammans hittat toaringen uppfälld och jag har aldrig behövt torka kiss från ringen

• Anonym (#9)
    Filip 2 år skrev 2011-05-23 17:50:53 följande:
    Jag var ironisk eftersom TS hade glömt den delen av ett toalettbesök. Tungan ute
    hehe okej, fast jag tycker fortfarande att det är en självklarhet Drömmer 
  • Svanungen

Mina söner satt ner när de var små, men när de kom till en viss ålder så började de stå upp.

• HarperSeven
    Anonym (#9) skrev 2011-05-23 17:53:17 följande:
    hehe okej, fast jag tycker fortfarande att det är en självklarhet Drömmer 
    Jag med! Konstigt att TS glömde den delen i en annars väldigt detaljerad beskrivning av ett toalettbesök. Sedan så undrar jag om pojkar verkligen måste hålla ned snoppen när de sitter och kissar. Det brukar inte min son göra och det går bra ändå. Han brukar istället kontrollera att snoppen är rätt placerad innan han kissar.
  • ylenolos

Det är bara att ta en titt på offentliga toaletter för killar på t.ex krogen och konstatera att pojkar är grisar som inte lärt sig nåt Tungan ute

• Anonym (Kiss)
    Lykka skrev 2011-05-23 17:38:45 följande:
    Precis, barn ska sitta ner...
    Det tycker jag med  - fast utomhus och på offentliga toaletter är det ju faktiskt fiffigt att kunna stå upp och kissa, också
  • Anonym (dkdkd)

ja min pojkvän vill ja lära hur man pissar som man ska!!

• MajaVira
    Anonym (Kiss) skrev 2011-05-23 19:01:06 följande:
    Det tycker jag med  - fast utomhus och på offentliga toaletter är det ju faktiskt fiffigt att kunna stå upp och kissa, också
    Men å andra sidan skulle offentliga toaletter vara fräschare om alla verkligen satt ner ordentligt...
Svar på tråden Lär era pojkar kissa rätt!