• Anonym (Kiss)

Lär era pojkar kissa rätt!

Jag blir galen snart! På riktigt. Och portar alla småpojkar utom våra egna från huset. Hur står egentligen folk ut med att leva med barn som inte har toalettvett för fem öre? Hur svårt kan det vara att lära dem?

När sonens kompisar, 5-8 år gamla, kommer hit och ska nyttja toaletten så får man misstänksamt smyga in efteråt och kolla läget. Oftast får man torka och tvätta och skura, för då är det kiss överallt. Precis överallt kan det vara. Vi fick köpa ny toaring + lock när vi till sist insåg att anledningen till att toan alltid stank av urin var att en av ungarna envisades med ständigt kissa på insidan av locket. Något jag missat att kolla. Sen gick lukten inte att få bort. Maken satte sig på toan utan att kolla en gång och fick hela rumpan och låren fulla i kiss - en annan pojke hade låtit bli att fälla upp ringen och kissat över hela sitsen. Ungarna kissar stående utan att lyfta på ringen, de kissar utan att titta, de kissar utan att styra eller ens hålla i, de kissar kort sagt hej vilt lite löst i ungefärlig riktning mot toalettstolen. Ungefärlig.

Nästan ingen spolar efter sig. Definitivt ingen tvättar händarna efteråt. Det är inte bara ett par utan tvärt om ganska många pojkar det handlar om... 

Jag förstår inte.
    Hur är det att leva med dessa barn om de envisas med att pinka ned halva badrummet så fort de är nödiga?

Hur svårt kan det vara att lära sitt barn att när man står och kissar så:

*Lyfter man på både lock och ring.

*Man håller i snoppen.

*Man ser åt det håll man ska kissa.

*Man siktar.

*SEN kissar man. Medan man styr.

*Kissar man vid sidan så säger man till eller torkar själv upp.

*Man spolar alltid efter sig.

*Man tvättar alltid händerna.

Sitter man och kissar så:

*Sätter man sig långt bak.

*Man håller ned snoppen.

*SEN kissar man. Medan man styr.

*Kissar man in under ringen så säger man till eller torkar själv upp.

*Man spolar alltid efter sig.

*Man tvättar alltid händerna.

• Svar på tråden Lär era pojkar kissa rätt!
  • mco

Det tog mig två år att uppfostra min 20 åriga pojkvän till allt det här!!
    Så jaaaa önskar att det fanns fler som er! Har redan nu börjat planera hur jag ska uppfostra min ofödda son..

• Anonym (Kiss)
    Filip 2 år skrev 2011-05-23 17:45:56 följande:
    Jag tycker att pojkar ska torka sig efter att de har kissat men det kanske är överkurs?
    Våra söner torkar sig alltid efter att de kissat, men om andra pojkar gör det eller inte tycker jag inte spelar någon roll... Det är ju deras kalsonger som blir kissiga i värsta fall bara  Och inte min toalett eller mitt golv eller min handduk eller...
    Anonym skrev 2011-05-23 17:44:16 följande:
    Vet inte men det kanske kan bero på att inte alla föräldrar hinner stå som gestapopoliser varenda gång barnen går på toan??
    Så istället ska jag hinna städa efter deras barn, menar du?
    Filip 2 år skrev 2011-05-23 17:57:38 följande:
    Sedan så undrar jag om pojkar verkligen måste hålla ned snoppen när de sitter och kissar. Det brukar inte min son göra och det går bra ändå. Han brukar istället kontrollera att snoppen är rätt placerad innan han kissar.
    Inte när de är små, då räcker det att sitta långt bak. Tror äldsta sonen var i femårsåldern ungefär när han började behöva göra det för att inte råka kissa under ringen. Treåringen behöver det inte, ännu.
  • Anonym (Kiss)
    MajaVira skrev 2011-05-23 19:06:02 följande:
    Men å andra sidan skulle offentliga toaletter vara fräschare om alla verkligen satt ner ordentligt...
    Hahaha, helt rätt! Fast nu är det ju inte så då... Men i framtiden kanske
  • Anonym
    Anonym (Kiss) skrev 2011-05-23 19:09:04 följande:
    Våra söner torkar sig alltid efter att de kissat, men om andra pojkar gör det eller inte tycker jag inte spelar någon roll... Det är ju deras kalsonger som blir kissiga i värsta fall bara  Och inte min toalett eller mitt golv eller min handduk eller...
    Anonym skrev 2011-05-23 17:44:16 följande:
    Vet inte men det kanske kan bero på att inte alla föräldrar hinner stå som gestapopoliser varenda gång barnen går på toan??
    Så istället ska jag hinna städa efter deras barn, menar du?Inte när de är små, då räcker det att sitta långt bak. Tror äldsta sonen var i femårsåldern ungefär när han började behöva göra det för att inte råka kissa under ringen. Treåringen behöver det inte, ännu.
    Tjaa, hinner man stå och smyga på varenda unge som sina barn har med sig hem som gör toabesök, antar jag att man har en del strötid över?
  • Anonym (Kiss)
    Anonym skrev 2011-05-23 20:02:41 följande:
    Tjaa, hinner man stå och smyga på varenda unge som sina barn har med sig hem som gör toabesök, antar jag att man har en del strötid över?
    Hur menar du nu? Man behöver inte direkt stå och smyga på dem för att 1) märka att det är kiss över hela världen när man själv ska gå på toa eller 2) råka se hur de gör någon gång när de kissar eftersom de oftast lämnar toadörren öppen. De flesta småbarnsföräldrar hoppas man väl ändå har så mycket "strötid" att de faktiskt är hemma och hyfsat närvarande när deras barn, med tillhörande kompisar, är det?

Men visst. ids man inte lära sina ungar hur man går på toa utan att kissa ned andras hem så kommer man väl med såna där ursäkter...
  • Singapore Sling

När jag gick på dagis fick pojkarna stå på sidan av toaletten av någon anledning. Påföljden blev att knappt en droppe hamnade varken i eller på toaletten, utan det mesta hamnade på väggen på andra sidan. Jag fattar inte att dagispersonalen orkade, hade de åtminstone stått rakt framför hade ju det mesta runnit från ringen och cisternen och ner i själva skålen.

• Gissa

Jag vet inte om det är en skröna, men jag läste om nån toalettillverkare som lät gjuta in en bild på en fluga nere i toalettskålen.
    Alla vet att prickskytte är kul,och om det kan resultera i mindre dräll så är det väl bra, om än lite fånigt.

En vattenfast sticker nere i toan skulle kanske funka? Glad 

• Singapore Sling
    Gissa skrev 2011-06-08 17:48:43 följande:
    Jag vet inte om det är en skröna, men jag läste om nån toalettillverkare som lät gjuta in en bild på en fluga nere i toalettskålen.
    Alla vet att prickskytte är kul,och om det kan resultera i mindre dräll så är det väl bra, om än lite fånigt.

En vattenfast sticker nere i toan skulle kanske funka? Glad 
    Självklart!

Finns att köpa här och andra ställen:
    www.armedforcesinsignia.com/%27S+URINAL+STICKERS+JANE+FONDA++5+PACK&cn=STICKERS...&p=3594&c=113
  • Insatt

Min sambos mamma lärde sambon att kissa sittande *tacksam*. Det är mycket bra för man tömmer blåsan bättre då med!

• Luloo

jag kommer inte ens lära mitt barn och kissa stående... han skall sitta...

★min lilla stjärna★16/6-08★
  • Insatt
    Luloo skrev 2011-06-08 19:55:36 följande:
    jag kommer inte ens lära mitt barn och kissa stående... han skall sitta...
    Min sambo tyckte att det var lite genant precis när vi träffats att han gjorde det, men jag blev jätteglad! Det är ju jättebra!!! Killen jag dejtade innan honom brukade servera mig en pöl under toastolen istället... urk.
    Så jag tror att du gör din son en tjänst om du lär honom att sitta och pinka :D 
  • Cahn

Jag trodde verkligen att det ingick i fotträningen att lära barnet hur man kissar utan blöja. Hur kan man få det till att vara en gestapopolis? Är det lika ok om han, för att han inte lärt sig bättre, bajsar bredvid toan också?

Mystiskt att någon ville ursäkta kringkissandet ens :P 

Svar på tråden Lär era pojkar kissa rätt!