Lär era pojkar kissa rätt!
Jag blir galen snart! På riktigt. Och portar alla småpojkar utom våra egna från huset. Hur står egentligen folk ut med att leva med barn som inte har toalettvett för fem öre? Hur svårt kan det vara att lära dem?
När sonens kompisar, 5-8 år gamla, kommer hit och ska nyttja toaletten så får man misstänksamt smyga in efteråt och kolla läget. Oftast får man torka och tvätta och skura, för då är det kiss överallt. Precis överallt kan det vara. Vi fick köpa ny toaring + lock när vi till sist insåg att anledningen till att toan alltid stank av urin var att en av ungarna envisades med ständigt kissa på insidan av locket. Något jag missat att kolla. Sen gick lukten inte att få bort. Maken satte sig på toan utan att kolla en gång och fick hela rumpan och låren fulla i kiss - en annan pojke hade låtit bli att fälla upp ringen och kissat över hela sitsen. Ungarna kissar stående utan att lyfta på ringen, de kissar utan att titta, de kissar utan att styra eller ens hålla i, de kissar kort sagt hej vilt lite löst i ungefärlig riktning mot toalettstolen. Ungefärlig.
Nästan ingen spolar efter sig. Definitivt ingen tvättar händarna efteråt. Det är inte bara ett par utan tvärt om ganska många pojkar det handlar om...
Jag förstår inte. Hur är det att leva med dessa barn om de envisas med att pinka ned halva badrummet så fort de är nödiga?
Hur svårt kan det vara att lära sitt barn att när man står och kissar så:
*Lyfter man på både lock och ring.
*Man håller i snoppen.
*Man ser åt det håll man ska kissa.
*Man siktar.
*SEN kissar man. Medan man styr.
*Kissar man vid sidan så säger man till eller torkar själv upp.
*Man spolar alltid efter sig.
*Man tvättar alltid händerna.
Sitter man och kissar så:
*Sätter man sig långt bak.
*Man håller ned snoppen.
*SEN kissar man. Medan man styr.
*Kissar man in under ringen så säger man till eller torkar själv upp.
*Man spolar alltid efter sig.
*Man tvättar alltid händerna.