Anonym (feg) skrev 2011-05-25 12:50:24 följande:
Just dessa tankar har jag... Vart ska jag parkera...,tänk om det uppstår en situation på vägen som jag inte vet hur jag ska lösa,tänk om jag måate stanna i uppförsbacke och sen inte fixar köra iväg utan att rulla bak osv.. Knäppt jag vet..
Vi har också bara en bil och ska vi någonstan blir det mannen som får köra för att jag inte törs.
Jag kan "övningsköra" med mannen,behöver egentligen bara "få tummen ur"..
Jag är för övrigt 34 år...
jag var lite som dig med, har haft körkort sen 2007 och är oxå lite nervös innan man ska åka iväg, men bara jag sätter mig i bilen och börjar köra så släpper allt och det flyter hur bra som helst, oftast är det sambon som kör men han ligger på mig varje gång! "Du kör va" och då är det bara att passa på hehe, så Jag kör så mkt jag bara kan!
Dock så tror jag att det bästa är att köra ensam, jag vet inte men jag funkar bättre helt ensam i bilen, utan sambo! Då får man fokusera på det man gör i lugn och ro utan höra någon brevid som babblar eller lägger sig i. Dessutom blir man mer uppmärksam och planerar helt anorlunda än med någon annan, man har ingen att fråga och det är bara bra övning för en själv!
Så ut och kör kör kör!! Ta småvägarna, behöver inte dundra ut på , motorvägen direkt, utan korta ärenden, mataffären, åk och tanka, osv.
Och du, kör man fel är det inte värre än att man får åka och vända runt och köra tillbaka