• Gemmy

    BF FEBURARI 2012 (symptomer mm)

    Jag är gravid igen och det blir en FEBURARI BEBIS 2012!
    I feburari i år gjorde jag abort den 3 feubrari 2011 och det krossade mig totalt. Så jag och min sambo har försökt smått sen dess, då vi båda ångrade oss, och nu kommer jag tydligen ha BF den 3 FEBURARI 2012!Lyckan är enorm!
    Jag hade min mens sist den 30 april, BIM ska jag ha 28/5, alltså nu på lördag. Jag testade på BIM - 7 och fick negativt. Idag testade jag igen ( BIM- 4?) och fick ett svagt plus! +

    På ÄL +5 fick jag metall smak i munnen som höll till och från i cirka 4 dagar! Det smakade blod och det var då jag misstänkte att jag kunde ha blivit gravid denna månad. Jag får heller inte glömma att nämna de tjocka mjölkvita flytningarna jag har haft, samt den lösa magen och huvudvärken. Än har varken illamående, bröstvärk eller molande värk dykt upp, men det kommer nog snart :)
    Någon mer som får en feburari bebis ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 21:39
    Alla Glada Plussare!
    Jag åker på semester och kommer inte ha någon tillgång till internet då jag kommer åka runt i olika länder och ha fullt upp i två månader!
    Jag återkommer i mitten av augusti då jag är i cirka vecka 16-17!
    Jag hoppas att alla ni mår bra under tiden och har det bra, så hörs vi när jag är tillbaka och det är dags att diskutera ultraljud, kön på bebisen, namn och kläder, åhhh!
    Lycka till alla blivande mammor!

  • Svar på tråden BF FEBURARI 2012 (symptomer mm)
  • Beautiful2011

    Ja, jag förstår de :) skönt! När tänker du skriva in dig hos barnmorskan? Vet att hon här går på sem i början på juli,så jag kanske måste göra de före. Hmm.

  • Gemmy

    jag har faktiskt inte tänkt att göra det nu, det tror jag inte jag hinner, plus att man får ju inte på på UL, VUL nu i alla fall, så det känns inte som om det spelar så stor roll just nu :P
    om det är din första gravidet och inte har så mycket information, tycker jag absolut att du ska göra det :)
     

  • jeppesmamma
    Solig LISTA FÖR DET HÄR GLADA GÄNGET! Solig{#emotions_dlg.flower}BIM MAJ{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}BIM JUNI{#emotions_dlg.flower}

    GravidGRAVIDAGravid
    lindajm: BF 1 februari 2012 (första försöket)
    Tussan: BF 3 februari 2012 (10e försöket) Första barnet
    Gemmy: BF 3 Feburari 2012 (andra försöket) Första barnet 
    jeppesmamma:BF 2 februari 2012 (oändliga försök) Andra barnet


  • snutttan

    hej hopp

    tar å hoppar in här jag me. har efter nästan 2års fått ett plus, testade igår. har sedan innan en son på 2år å 8 månader.

  • snutttan
    Solig LISTA FÖR DET HÄR GLADA GÄNGET! Solig{#emotions_dlg.flower}BIM MAJ{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}BIM JUNI{#emotions_dlg.flower}

    GravidGRAVIDAGravid
    lindajm: BF 1 februari 2012 (första försöket)
    Tussan: BF 3 februari 2012 (10e försöket) Första barnet
    Gemmy: BF 3 Feburari 2012 (andra försöket) Första barnet 
    jeppesmamma:BF 2 februari 2012 (oändliga försök) Andra barnet
    snutttan: BF 7 februari 2012 (20de försöket typ) Andra barnet


  • Gemmy
    snutttan skrev 2011-05-31 08:26:37 följande:
    hej hopp

    tar å hoppar in här jag me. har efter nästan 2års fått ett plus, testade igår. har sedan innan en son på 2år å 8 månader.
    grattis och välkommen hit :)
    Hur har det gått för dig tills nu? Några speciella symtom ?
    Jag måste erkänna att jag har haft konstiga drömmar hela veckan, och jag minns alla.. väldigt märkligt..
    har du varit hos MVC redan?
  • Gemmy
    Jag har tänkt på det här med att skriva in sig hos MVC, har någon av er redan gjort det? Eller tänker ni vänta ett tag som mig..
  • Beautiful2011

    Är det någon som vill skriva in mig i listan? Sitter på telefonen så de går inte :) jag har ont i brösten,hungrig ofta och drömmer skitmycke på nätterna! Hungern började idag.
    Jag har pratat med barnmorskan nu, och får komma till henne till veckan på onsdag för hälsosamtal. O då ska vi även boka tid för inskrivning då. Kommer att få komma lite tidigare för att hon går på sem då jag är i 12:e veckan.

  • snutttan

    än så länge går allt bra, har en del symtom redan, öm i brösten, ont i korsryggen, ont neråt i magen å ständigt trött å retlig. har ringt bm för att få komma dit å kolla så ja verkligen är gravid, litar inte på stickorna,trots att ja gjort 3 test å alla med 2 streck på. hade ständig oro under min förra graviditet som väl inte riktigt gick som ja ville, men hoppas på att oron blir mindre denna gång när man vet lite vad man ger sig in på

  • Gemmy
    Beautiful2011 skrev 2011-05-31 16:01:31 följande:
    Är det någon som vill skriva in mig i listan? Sitter på telefonen så de går inte :) jag har ont i brösten,hungrig ofta och drömmer skitmycke på nätterna! Hungern började idag.
    Jag har pratat med barnmorskan nu, och får komma till henne till veckan på onsdag för hälsosamtal. O då ska vi även boka tid för inskrivning då. Kommer att få komma lite tidigare för att hon går på sem då jag är i 12:e veckan.
    jag skriver gärna in dig på listan..
    hungern har också börjt lite smått för mig, och har faktiskt slutat äta chocklad :o
    jag funderar på att gå till mvc på deras drop in tider imorn och fråga om hon kan göra ett test där och kolla, baraf för att vara säker :P
    lycka till på inskrivningen! 
Svar på tråden BF FEBURARI 2012 (symptomer mm)