• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hemlighålla barnets kön efter fl för alla?
  • Hanniz84
    grind skrev 2011-05-27 13:35:30 följande:
    Flickor har annan ansiktsform och andra drag redan som små.
    det där tror jag inte på...95%  har trott o tror fortf att min dotter är en pojke..
    ISA 1/8-2009 <3 LEO 23/3-2011 <3
  • Rockan

Jag har för övrigt all förståelse för att man tröttnar på könsfixeringen kring ens barn. Det var jag på väg att göra när vi fick den tredje rosa klänningen till vår dotter, som då var två månader, med kommentaren "Eftersom ni själva aldrig kommer köpa nåt sånt, hihi".

(Jag klagar inte på att vi fick presenter, ifall någon nu skulle missförstå.)

• grind
    La Lola skrev 2011-05-27 13:41:09 följande:
    Nu tappade jag hakan.
    Det finns inga undantag heller tror du?

Fram till jag var 10 år så fick jag höra "vad heter den här killen då?"
    Antagligen för att du bar en viss typ av kläder/hår. Om du sänder den typen av signaler titta människor inte på ansiktet.

Gjorde en liten statistisk undersökning.  

Googlade "bebis" och bilder på google. Valde endast kort på bebisar med könsneutrala kläder. Valde rätt kön i 5 fall av fem.
  • grind
    Hanniz84 skrev 2011-05-27 13:44:16 följande:
    det där tror jag inte på.
    Du får tro vadf du vill men så är det. 
  • La Lola
    grind skrev 2011-05-27 13:45:08 följande:
    Antagligen för att du bar en viss typ av kläder/hår. Om du sänder den typen av signaler titta människor inte på ansiktet.

Gjorde en liten statistisk undersökning.  

Googlade "bebis" och bilder på google. Valde endast kort på bebisar med könsneutrala kläder. Valde rätt kön i 5 fall av fem.
    Jag var korthårig o hade vanliga kläder som hade kunnat passa på en kille eller en tjej.

Jag finner dina påståenden märkliga ärligt talat.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • grind
    La Lola skrev 2011-05-27 13:47:16 följande:
    Jag var korthårig o hade vanliga kläder 
    Ja, då är det väl inte särskilt kopnstigt att du blev kallad kille eftersom tjejer i regel är långhåriga med tjejiga kläder.
  • Danitra
    Furstinna skrev 2011-05-27 13:43:24 följande:
    Får jag spåna på det kan jag säkert komma på något. Men oavsätt så vet man idag inte konsekvenserna och då anser jag att det är fel att experimentera med det. Men vill folk låta sina ungar vara försökskaniner så kan ju inte jag hindra dom, jag tycker bara det är väldigt tråkigt.
    Fast nu är det ju så att vårat samhälle förändras så fruktansvärt fort nu och inte ens idag har vi färdiga lösningar på vad som vore bäst för våra barn - hur kan vi då veta vad som skadligt eller inte i framtiden?

Svaret är att vi bara kan gissa utifrån dom psykologiska och pedagogiska kunskaper vi har! Varje nytt barn blir utsatt för ett experiment under sin uppfostran. Det är helt enkelt så vårat samhälle fungerar! 
  • La Lola
    grind skrev 2011-05-27 13:49:09 följande:
    Ja, då är det väl inte särskilt kopnstigt att du blev kallad kille eftersom tjejer i regel är långhåriga med tjejiga kläder.
    Jasså? Är de?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Rockan
    Furstinna skrev 2011-05-27 13:43:24 följande:
    Får jag spåna på det kan jag säkert komma på något. Men oavsätt så vet man idag inte konsekvenserna och då anser jag att det är fel att experimentera med det. Men vill folk låta sina ungar vara försökskaniner så kan ju inte jag hindra dom, jag tycker bara det är väldigt tråkigt.
    Är barn inte försökskaniner när de uppfostras extremt könsstereotypt menar du?
Svar på tråden Hemlighålla barnets kön efter fl för alla?