Hemlighålla barnets kön efter fl för alla?
www.aftonbladet.se/wendela/barn/article13083857.ab
Är detta rätt? Är detta bra?
Med tanke på allt prat om genus numera, är detta rätt för barnet, syskonen, eller rätt för föräldrarna?
Vad anser ni?
www.aftonbladet.se/wendela/barn/article13083857.ab
Är detta rätt? Är detta bra?
Med tanke på allt prat om genus numera, är detta rätt för barnet, syskonen, eller rätt för föräldrarna?
Vad anser ni?
Jag tror att man måste följa sin instinkt, jag är övertygad om att den kommer ge dig en hint om vad som är rätt och fel. Jag tror inte att man som förälder ska behöva plugga in en massa "vetenskap" om hur man bäst uppfostrar sina barn. Jag personligen väljer bort allt vad heter ny forskning/ pedagogik / teorier bla bla bla.
haha, jag fick klä mig och bestämma frisyr när jag var liten och någon gång hade jag sådant modernt pojkhår men klädde mig i "tjejkläder". Folk måste ju blivit störtfövirrade när jag såg ut som en pojke i ansiktet men gick omkring i söta,gulliga kläder :)
Jag tror att man måste följa sin instinkt, jag är övertygad om att den kommer ge dig en hint om vad som är rätt och fel. Jag tror inte att man som förälder ska behöva plugga in en massa "vetenskap" om hur man bäst uppfostrar sina barn. Jag personligen väljer bort allt vad heter ny forskning/ pedagogik / teorier bla bla bla.
Dem väljer ju vad dem vill göra men jag skulle ALDRIG göra så, för får jag en pojke är jag stolt att kunna säga de , får jag en flicka är jag lika stolt för de :).. De är ju vad dem är !. en med snopp och en med mus eller ?.. Och då är det pojke flicka :D förstår ej varför folk vill ta bort det :/.. Vi föds olika och då ska vi kanske benämmnas olika skulle aldrig vilja att min flicka kallades annat än för flicka :).
Det är väl superfint om barnet kan bli bemött som en person och inte som en könsroll!
kan väl verkligen inte vara fel för någon. Om folk orkar hetsa upp sig över det är det väl deras problem, men kom inte och säg att det är dåligt för de inblandade