snorkan skrev 2011-05-27 10:20:24 följande:
Jag har en barnförsäkring i Trygg hansa på min 7 åriga dotter, kostar ca 1500:- per år.
Det ingår väl försäkring i skolan? och då är dom väl även försäkrad efter skoltid?
Har jag min försäkring helt i onödan eller?
Har en liten pojke åxå som jag tänkt ska försäkra men inte kommit till skott än.
Är någon annan här mer isatt som kan informera mig lite?
Har ni barnförsäkring förutom den som ingår i skolan?
Är trygg hansa bra? billig, dyr?
Jag har Trygg Hansa; hemförsäkring, mig själv och sambon (trygg vuxen) och sambons son efter att vi fick veta att hans mamma endast har hemförsäkring och tycker det räcker. Vi blev jättechockade, jag skulle aldrig låta mitt barn gå utan försäkring ens en sekund! Ta INTE bort barnens försäkring, oavsett om det ingår i skolan eller hemförsäkringen och oavsett om det skulle täcka efter skolan. Kan säga att det täcker inte om ni åker iväg någonstans i alla fall.
Så fort jag vet att jag är gravid kommer jag byta min egen försäkring till Trygg Hansas mammaförsäkring eller vad den kallas då man försäkrar både sig själv och barnet i magen, vet dock inte om jag måste försäkra barnet igen sen eller om det går automatiskt till två separata igen när barnet är fött, det ska jag ta med dem när de kommer hit när jag väl ska ändra försäkringen där.
Jag tycker själv Trygg Hansa är både bra och billig, men jag tänker dock inte på pengarna. Jag skulle kunna betala 1000 varje månad, bara jag har en bra försäkring till alla i hemmet. Mina katter har jag dock hos Agria då jag tycker det är bättre för djur än såna försäkringsbolag som har försäkringar för allt