• snorkan

Varför barnförsäkring?

Jag har en barnförsäkring i Trygg hansa  på min 7 åriga dotter, kostar ca 1500:- per år.

Det ingår väl försäkring i skolan? och då är dom väl även försäkrad efter skoltid?

Har jag min försäkring helt i onödan eller?

Har en liten pojke åxå som jag tänkt ska försäkra men inte kommit till skott än.

Är någon annan här mer isatt som kan informera mig lite?

Har ni barnförsäkring förutom den som ingår i skolan?

Är trygg hansa bra? billig,  dyr?

• Svar på tråden Varför barnförsäkring?
  • Just me

Hej alla!
    Ni som har Trygg Hansa , vad betalar ni i månaden för 1 barn? Jag är gravid nu men ska teckna snart!
    Har kikat lite på deras hemsida men det är lite otydligt tycker jag . Ska naturligtvis ringa om det när det börjar närma sig men skulle vilja veta på ett cirkus :) 

• Alexi

Nej, nej, det går inte automatiskt, tro inte det! man måste fylla i en hälsodeklaration till barnförsäkringen oberoende av gravidförsäkring. och pga detta bör man teckna sjukförsäkringen så fort det bara går!!

• sensommarbarn

"Gravidförsäkringen hos TH går över till en barnförsäkring när barnet är fött!! Bara ett papper att fylla i och skicka in så går det automatiskt :)"

Alltså, med ett papper menar jag hälsodeklarationen.. Men den kommer ju hem med posten när barnet är fött, bara att fylla i och skicka in.. Inte massa krångel menade jag med automatiskt...

• Smilla75
    sensommarbarn skrev 2011-05-27 14:17:19 följande:
    "Gravidförsäkringen hos TH går över till en barnförsäkring när barnet är fött!! Bara ett papper att fylla i och skicka in så går det automatiskt :)"

Alltså, med ett papper menar jag hälsodeklarationen.. Men den kommer ju hem med posten när barnet är fött, bara att fylla i och skicka in.. Inte massa krångel menade jag med automatiskt...
    Finns det något tecken på sjukdom beviljas den inte ävem om man haft graviditetsförsäkring.
  • Alexi
    sensommarbarn skrev 2011-05-27 14:17:19 följande:

fast vad är skillnaden mot om man inte haft gravidförsäkringen, ändå bara ett papper att fylla i...

Lite farligt att vara otydlig kring sånt där om folk kan missuppfatta och gör ingenting.
  • sensommarbarn

Det jag menade var att pappret kommer hem automatiskt, bara att fylla i och skicka in. Inte alls meningen att vara otydlig!
    Har du inte haft gravidförsäkringen får du ju inte hem papper automatiskt efter förlossningen vad jag har förstått?

• Wilmis07
    Just me skrev 2011-05-27 12:50:35 följande:
    Hej alla!
    Ni som har Trygg Hansa , vad betalar ni i månaden för 1 barn? Jag är gravid nu men ska teckna snart!
    Har kikat lite på deras hemsida men det är lite otydligt tycker jag . Ska naturligtvis ringa om det när det börjar närma sig men skulle vilja veta på ett cirkus :) 
    Jag tror att jag betalar 220 kr i månaden för min dotter.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07

En fråga bara,om man har tex vänta barn försäkringen så sträcker den ju sig till barnet är 6 månader,får  man en hälsodeklartion direkt när barnet är fött eller kommer den efter 6 månader då man förväntas teckna en fortsatt försäkring? Mycket kan ju hända på 6 månader menar jag. Har hört olika på detta nämligen.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • sensommarbarn

Enligt hon som ringde mej från TH igår så kommer hälsodekl. hem direkt och du skickar in den och får en riktig barnförsäkring istället för gravidförsäkringen... Men har du en betalförsäkring så dras den summan du betalat för försäkringen av på första delen av barnförsäkringen...

• Smilla75
    Wilmis07 skrev 2011-05-27 15:20:17 följande:
    En fråga bara,om man har tex vänta barn försäkringen så sträcker den ju sig till barnet är 6 månader,får  man en hälsodeklartion direkt när barnet är fött eller kommer den efter 6 månader då man förväntas teckna en fortsatt försäkring? Mycket kan ju hända på 6 månader menar jag. Har hört olika på detta nämligen.
    Vänta inte, finns något tecken på sjukdom blir det undantag.
Svar på tråden Varför barnförsäkring?