• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • vackrastarflow
    Trasseltroll skrev 2011-06-08 19:42:26 följande:
    Jag med! Men det jäveln håller jag på att strypa nu: D Sambon tycker inte jag är klok i huvet...
    Hahaha!

Jag hade tajta jeans på mig idag, det gjorde ont... Det började tom blöda. MEN jag ger ändå inte upp
  • Edalia

jag har inte lika bra tålamod som ni

jag försökte mig på att knyta men tyckte inte att det blev perfekt så då tog jag bara saxen och klöpp!
    Nu blöder jag Obestämd

• Oreos
    lollisen skrev 2011-06-08 10:50:45 följande:
    Usch, jag VILL men jag VÅGAR inte.... Min känns för stor och den sitter nog på helt fel ställe oxå skulle jag tro...
    Ta och ring sjukvårdsrådgivningen och hör vad dom säger. :)
  • Oreos
    Callistrate skrev 2011-06-08 19:11:00 följande:
    I morse lossnade min... (med lite hjälp) Nu ser det ut som ett insektsbett ungefär. Bildbevis kommer... (kanske senare ikväll, annars imorgon )
    Som med min också. Fick du bort allt eller är det lite kvar?
    För mig är det lite kvar, men jag är glad att jag fick bort det utåtstående..
  • Juli2010
    Den allsmäktige skrev 2011-06-05 23:44:32 följande:
    Jag vet inte... Tror inte att det skulle göra så ont, har gjort det förut. Med en kökssax :P
    Förlåt, men HAHAHA... tack för de bilderna i mitt huvud Flört.

Har en fläck på magen som rent ut sagt är skitful, stor och plufsig men jag tror inte att jag vågar göra det här själv. Kanske får be maken ikväll eftersom han inte har några som helst hämningar när det gäller sånt.
  • Trasseltroll
    Edalia skrev 2011-06-08 20:47:34 följande:
    jag har inte lika bra tålamod som ni

jag försökte mig på att knyta men tyckte inte att det blev perfekt så då tog jag bara saxen och klöpp!
    Nu blöder jag Obestämd
    HAHAHA! Visserligen har jag sneglat på nagelklipparen, men vågar nog inteFlört Hur länge och hur mycket blödde det? måste ha gjort ont!
  • Den allsmäktige

Haha, det såg säkert lila roligt ut i verkligheten :D

• Edalia
    Trasseltroll skrev 2011-06-09 09:02:29 följande:
    HAHAHA! Visserligen har jag sneglat på nagelklipparen, men vågar nog inteFlört Hur länge och hur mycket blödde det? måste ha gjort ont!
    nja jag var förbannad samtidigt haha så det kändes knappt alls faktiskt. men efter tre timmar blödde det lite fortfarande iaf när jag böt plåster, sen somnade jag Drömmer . vågar inte byta plåster nu
  • Den allsmäktige

Sambon säger att han fortfarande har ont och tror att den kommer trilla närsom! Idag tar vi av plåstret och då lovar jag er en bild. Om jag inte svimmar så att säga...

• Björnmossa
    Trasseltroll skrev 2011-06-09 09:02:29 följande:
    Jag klippte en gång. Tvättade av med sprit, kokade nagelsaxen och körde. Det blödde rätt rejält, droppade på golvet, men lite tryck och sen några plåster gjorde susen. Minns inte hur lång tid det tog innan det läkte men inte jättelång tid, ett par dagar kanske.

Min snörade gör ont och kliar (kan vara plåstret över iofs), har inte ändrat färg särskilt... ska man dra åt hårdare?
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?