Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Är kungens fritid hans privatsak?

Göteborgsmamman75 skrev 2011-06-02 20:51:40 följande:
    Ja han får göra vad han vill på sin fritid. Men jag tycker det är synd att även hans fritid finansieras av dig och mig till skillnad från alla andra arbetande personer i Sverige som får finna sig i att finansiera sin egen fritid.
    Men nu är det så att han får ta av skattepengarna o det är inte pengar utan moral som folk retar sig på.
  • Här och nu
    sommarbarnen skrev 2011-06-03 21:09:27 följande:

Sveriges dyraste socialfall ska sköta sina kort rätt tycker jag

Vad då rätt? Och vad är det för respekt att säga dyraste socialfall?
  • Här och nu
    Göteborgsmamman75 skrev 2011-06-03 21:07:43 följande:
    Åh det finns nog de som har betydligt sämre moral. Strppklubb med pensionärsklubben liksom jo hejsan.
    Jag hade tyckt det skulle vara riktigt underhållande att få se bilder därifrån man kan ju bara föreställa sig den gamle torre  kungen lite på sniskan med en halvnaken donna i knät. Hade sett lite roligt ut faktiskt
    Vad har man ut av att se sånt? Brist på sysselsättning?
  • Här och nu
    Zäta skrev 2011-06-03 22:07:48 följande:
    Kungen är en människa som alla andra... Gubben kanske mår bra av att få koppla av lite!
    Koppla av gör man oftast på andra sätt än via porrklubb. Men det är en sak mellan honom o Silvia.
  • Här och nu
    Göteborgsmamman75 skrev 2011-06-03 22:17:54 följande:
    Nej för att jag gillar all form av humor, så hade jag gärna sett Kung Kalle med byxorna i syltburken.
    Trist inställning.
  • Här och nu
    Göteborgsmamman75 skrev 2011-06-03 22:20:06 följande:
    Tycker du? Ja du verkar vara en person med sinne för humor
    Ser inget nöje i att förnedra andra.
  • Här och nu
    Göteborgsmamman75 skrev 2011-06-03 22:22:50 följande:
    Men det är väl inte jag som förnedrar honom och man ställer upp på bild med ansiktet mellan tuttarna på en dansös eller vad man ska kalla det, så tycker man inte man kan påståå att förnedringen orsakas av mig
    Man behöver inte ha ställt upp för att finnas på bild och jag har inget nöje av att bidra mer till förföljelsen.
  • Här och nu
    sommarbarnen skrev 2011-06-03 22:26:44 följande:
    han är ju det! Vaddå respekt? Det är inget man har- det är nått man förkänar!
    Alla människor förtjänar respekt, vad man än gjort o det finns inga bevis mot kungen, samt att porrklubbsbesök inte är brottsligt. Ett socialfall är man om man inte kan försörja sig själv o det kan kungen om han vill, så det är bara fjantigt.
  • Här och nu
    iaseia skrev 2011-06-03 22:38:26 följande:
    På ett sätt, men eftersom det är vi skattebetalare som betalar hela kungafamiljlens levern så tycker ja de kan sköta sig och vara sveriges ansikte utåt...
    Vem bestämmer vad som är att sköta sig? Kungen har också ett privatliv.
  • Här och nu
    Bilburen skrev 2011-06-03 22:45:58 följande:
    Det är olämpligt att gå på illegala klubbar. Även att gå på porrklubb. Kungen måste alltid tänka på att han representerar Sverige och bör inte synas i sådana sammanhang. Det är självklart!
    Vem bestämmer vad som är olämpligt? Det är inte illegalt att gå på klubbar.
Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?