Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Är kungens fritid hans privatsak?

Ginevra skrev 2011-06-10 12:52:02 följande:
    Du ser alltså inget problem i att han genom sitt agerande riskerar att skada Sverige så länge det han gör inte är olagligt?
    På vilket vis skadar han Sverige?
  • Här och nu
    luna1 skrev 2011-06-10 14:51:05 följande:
    Förövrigt är han ju så dillig så han var väl inte ens medveten om att det var en svartklubb han gick på, han vet ju inte ens vilken stad han befinner sig i 

Och du gör aldrig några misstag?
  • Här och nu
    Ginevra skrev 2011-06-10 14:56:16 följande:
    Se inlägg 152.
    Det skadar i så fall honom själv o det kan andra skita i.
  • Här och nu
    Kimona skrev 2011-06-10 15:37:10 följande:
    Alltså det är ju skattepengarna han roar sig med isf. Han kanske skulle tjäna egna pengar till sina nöjen? Kungen på McDonald's kanske? Hade varit intressant :P
    Får bidragstagare gå på McDonalds?
  • Här och nu
    Muminstjej skrev 2011-06-10 21:13:31 följande:
    Kunde inte bry mig mindre i vad han gör vare sig på sin fritid eller annars. Jag tycker han är tråkig! Men det som retar mig är att han ljuger om saken! Varför inte bara säga som det är? Vilken karl i detta land har aaaaaaldrig tittat på porr? Spela roll om det är hemma på datorn/tv:n eller om det är på stripp/porrklubb.
    Nu är du farligt nära förtal. Vilka bevis har du för att han ljuger?
  • Här och nu
    StilaM skrev 2011-06-10 21:09:15 följande:

Såhär beskrivs den svenska värdegrunden i en av skolans förordningar:

Det svenska samhället vilar på respekt för de mänskliga rättigheterna och grundläggande demokratiska värderingar. Människolivets okränkbarhet, individens frihet och integritet, alla människors lika värde, jämställdhet mellan kvinnor och män samt solidaritet med svaga och utsatta är de värden som skolan ska gestalta och förmedla. I överensstämmelse med den etik som förvaltats av kristen tradition och västerländsk humanism sker detta genom individens fostran till rättskänsla, generositet, tolerans och ansvarstagande.

Ser du nu, Här och nu?

Jag är pedagog, så det där kan jag rabbla i sömnen. På vilket sätt har kungen inte uppnått detta o på vilket sätt måste han leva upp till det mer än andra?
  • Här och nu
    Startrooper skrev 2011-06-10 21:18:13 följande:
    Haha, skönt att se att ts aldrig ändrar sitt perspektiv. "Det är vad jag TYCKER som gäller"
    Var skriver jag det?
  • Här och nu
    Startrooper skrev 2011-06-10 21:16:49 följande:
    Nej, är man statschef så ska man ha bättre koll på sin skit än att låta den läcka ut. Och jag är helt övertygad om att det INTE skedde med Silvias medhåll.
    Vem bestämmer det?
  • Här och nu
    Muminstjej skrev 2011-06-10 21:16:46 följande:
    Inga som helst, men jag TROR han ljuger.
    Då är det jävligt viktigt att skriva att man TROR o inte ATT han gör det.
  • Här och nu
    Muminstjej skrev 2011-06-10 21:20:00 följande:
    Men man kan väl inte direkt jämnföra kungen med vilken svensson som helst? Det är väl ändå liiiite skillnad?
    På vilket sätt?
  • Här och nu
    Startrooper skrev 2011-06-10 21:28:06 följande:
    Alltså Ts, om du inte förstår varför en statchef har liiite mer krav på sig än typ du eller din granne, så är denna tråd rätt så meningslös.
    Var står det att han har mer krav på sig? Räcker inte med vad folk tycker.
  • Här och nu
    Muminstjej skrev 2011-06-10 21:21:46 följande:
    Whatever...
    Du kan faktiskt åka dit om nån anmälerdet du skrev. O då menar jag inte anmäler som olämpligt inlägg.
  • Här och nu

Visa kungens uppdrag som statschef o peka på var det står att han inte har rätt till samma saker på sin fritid, så ska jag ge mig.

• Här och nu
    Startrooper skrev 2011-06-10 21:34:34 följande:
    I rest my case. Vet man inte skillnaden på kungen och Nisse Hult så är man inte värd min uppmärksamhet.
    Ändå kan du inte svara på inlägg 191.
  • Här och nu
    trollmor skrev 2011-06-10 22:11:55 följande:
    Så länge Han lever på mina skattepengar och inte kan bli straffad på tex fortkörning så tänker jag gotta mig i hans privatliv! Han kan avsäga sig monarkin! Men vill han ha kvar monarkin och få alla godbitar med det får han även stå ut med det dåliga!
    Det är många som lever på dina skattepengar.
  • Här och nu
    Startrooper skrev 2011-06-10 21:45:20 följande:
    Inlägg 191; Är man staschef så finns det saker man inte ska göra. Som att umgås med kriminella. Som att gå på porrklubb. (Jag är säker på att man kan skicka nån att köpa porrfilmer om man som STATSCHEF inte vill ladda ner olagligt) Listan kan göras lång.
    Var STÅR det?
  • Här och nu
    Startrooper skrev 2011-06-10 23:00:48 följande:
    Här och nu, vaddå var står det? Det är väl självklarheter när man är överhuvud för ett land? Förstår du verkligen inte detta?
    Alla som har uppdrag eller jobb har en arbetsbeskrivning, så även kungen. Väntar ff på den.
Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?